Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (295)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Už od prvých minút plynutia filmu mi bolo jasné, že tip od gudaulina bol viac, ako dobrý. V problematike trestu smrti mám už veľmi dlho jasno. Spoliehanie sa na to, že čas zmierni súcit s obeťami zločincov a naopak tí budú stále hlasnejšie otravovať celý súdny a väzenský systém svojimi právami a nárokmi a keď sa do toho naviac vloží neskúsená a nekonečne dobrá mníška, tak už som sa oprávnene obával, že úsilie ignorantov utrpenia nevinných obetí bude úspešné. Film herca, režiséra a producenta Tima Robbinsa je vynikajúcim filmom, ktorý nastoľuje viac otázok a podnetov na premýšľanie, než poskytuje odpovedí. Susan Sarandon ani Seana Penna som v lepších úlohách nevidel. Ale päť hviezdičiek nedám práve pre snahu o objektívnosť tam, kde objektívnosť pokladám za privieranie očí pred spravodlivosťou. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Tim Robbins si vybral silné, univerzální téma, aby jej následně rozmělnil schizofrenní režií. Vypustil zdlouhavé představování postav, jde rovnou k jádru věci. Jeptišku, jež žije v idylické symbióze s vždy přátelskými černochy, nechává vést sáhodlouhé dialogy s na smrt odsouzeným kriminálníkem. Není jasné, proč se tak rozhodla, proč odmítá vidět jeho temnou tvář, proč mu věří a chce pomáhat. Z principu? Výborná Susan Sarandonová i Penn, který může ale také nemusí být vlkem v rouše beránčím, hrají od srdce, ale odcizenost jejich postav byla maximální. Jako bych oba dva pozoroval skrze mříže. Důslednost v obcházení tradičních scénáristických kliček, stejně tak snaha nehrát na divákovy city, si vybírá daň v podobě vaší lhostejnosti k viděnému. Bylo mi jedno, jestli Matthewa popraví či nikoliv, resp. neměl jsem důvod litovat jeho života. V kontrastu s tím působí jako pěst na oko zakomponování „zaručeně dojemného“ černošského gospelu, silný náboženský podtext a posledních cca deset minut, kdy vyvře na povrch to, čemu se Robbins celou dobu vyhýbal jako čert kříži. Příliš doslovný konec explicitně rekapituluje několikrát naznačené a nedává prostor další diskuzi. Filmařsky vděčné téma trestu smrti nikdy nepřestane vyvolávat silné emoce a hlasité polemiky. Příběhově velice blízký Capote by z tohoto duelu vyšel jako film sevřenější, plynulejší a z interpretačního hlediska odvážnější. 65% Zajímavé komentáře: Faye, castor ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Jeden z filmů, který na mě kdysi hluboce zapůsobil. Ale od té doby uběhlo dlouhých 13 let, člověk se mění a jeho vkus s ním - takže nebudu hodnotit nejvyšším počtem a ponechám si rezervu, dokud nebudu mít příležitost se na tohle drama s výbornou Susan Sarandon a Seanem Pennem podívat znovu. 85% EDIT: Tak jsem si po nějakých 15-ti letech "Dead Man Walking" omrkla znovu a musím konstatovat, že zkoušku časem neustál. Nejde o kvality filmu, tam není co vytýkat, od perfektních hereckých výkonů, přes hudbu, kameru, až po režii vysoce profesionální kousek. Ne, jsem to já, kdo se změnil. Už nejsem ta citlivá dívenka, už mi slzička neukápla; otravovalo mě náboženské žvatlání a pro Matta Ponseleta (a jemu podobné) bych měla jedině tuhle větu: "Ty ksindle hnusný, ty hajzle zasraný, doufám, že budeš chcípat v krutých bolestech a kdybys nastokrát litoval, nebe tě nečeká, šmejde, akorát se po zbytek věčnosti budeš škvařit v plamenech pekelných a povinně čumět na telenovely!" 70% s odřenými slechy a jen z piety k té dívence, kterou jsem bývala. "Že jsem syn Boží, to mi ještě nikdy nikdo neřekl... že jsem zkurvysyn, to říkali pořád..." ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Problematika kontroverzí kolem trestu smrti byla zpracována v mnoha filmech (namátkou Život Davida Galea, Krátký film o zabíjení, Capote, Zelená míle, Dech), ve snímku Tima Robbinse se vsází především na herecké výkony, jejichž úhelným kamenem je doslova fenomenální Sean Penn. Film, který doznívá v mysli ještě hodnou dobu po závěrečných titulcích... ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tim Robbins se pustil do režírování a dopadlo to výborně. Přizval si Susan Sarandon a Seana Penna a ti se mu za to odvděčily brilantními hereckými výkony. Drama o vrahovi odsouzeném k trestu smrti je velmi pocitové a emoce jsou zde jako samozřejmost, ale v každé scéně, kdy se začne tlačit na uplakanou pilu, to Robbins vždy ustojí a je až s podivem, že film nesklouzává k trapnému citovému vydírání diváka, ale nabízí mu silné drama k zamyšlení. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (21)

  • Když režisér Tim Robbins potřeboval soundtrack, poslal jednoduše kus filmu několika skladatelům, mezi nimi i Bruci Springsteenovi a Stevu Earlovi a požádal o složení hudby. (HellFire)
  • Chemikálie používané pri smrtiacich injekciách v Louisiane sa podávajú manuálne, nie strojom ako je to ukázané vo filme. (Arsenal83)
  • Film bol kritickým a komerčným úspechom; zarobil 83 miliónov dolárov pri rozpočte 11 miliónov dolárov. (Arsenal83)

Reklama

Reklama