Režie:
John DuiganScénář:
John DuiganKamera:
Paul SarossyHudba:
Terry FrewerHrají:
Charlize Theron, Stuart Townsend, Penélope Cruz, Thomas Kretschmann, David La Haye, Steven Berkoff, Karine Vanasse, Gabriel Hogan, Rachelle Lefevre (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Thriller HLAVA V OBLACÍCH se odehrává ve třicátých letech minulého století v Anglii, Paříži a ve Španělsku. Gilda Bessé (Charlize Theron) žije ve svém pařížském bytě společně s irským učitelem Guyem Malyonem (Stuart Townsend) a španělskou uprchlicí Miou (Penelope Cruz). Přestože se schyluje k válce, Gilda si novou situaci nepřipouští a ze všech sil se snaží užívat si radostí života. Dokonce i její kariéra fotografky nabírá slibně na obrátkách. Ale Guy a Mia cítí, že je potřeba proti fašismu bojovat. Životní cesty tří přátel se rozdělují. Zdá se, že navždy (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (138)
Mně se to líbilo. Příběh někdy ztrácel na tempu a občas působil hodně nevěrohodně (hl. ve válečné části), ale celkově jsem byl spokojen. Především ztvárnění napínavého závěru mne velice příjemně překvapilo. Charlize Theron hraje podle mého názoru naprosto úžasně (opět) a je jedním z důvodů, proč jsem se nakonec rozhodl dát 4 *, místo původně plánovaných tří. To hobit: "Přepjaté herecké výkony"?! ()
Při sledování tohoto snímku se mi vybavily Želary, film je totiž nakažený stejnou nemocí. Touha natočit něco velkého, vzít herecké hvězdy a zfilmovat scénář, kde bude všechno. Ovšem problém je, že filmy pak působí prvoplánově a naivně. Na hercích je vidět, že jen hrají a snaží se vymáčknout tu opravdovost. Jedna postava je rebelka, válka jí nezajímá, hlavního hrdinu nechce, najednou je vše jinak, ona je superšpión a vlastenka, má poměr s člověkem, který má dopadnout odbojovou skupinu, kde hlavní hrdina zrovna slouží, kterého náhle opět šíleně miluje. Postava P. Cruz je sice hezká, ale v jiných filmech :) Tady má jen tvořit kontrast k Ch. Theron, a že zemře, bylo víc než jasné od začátku. Trojúhelník se musel nějak vyřešit, navíc takhle se mohla ukázat ta tragičnost. Překvapivý byl snad jen osud naší Mata Hari na konci. Řekl bych, že to celé působí jako ne moc dobře zfilmovaný brakový román, neuvěřitelně, přehnaně, neautenticky a především uměle. ()
Je to už sedm let, co jsem Hlavu v oblacích viděla. Ale zato jsem to tenkrát stihla čtyřikrát. Kdysi mně, ještě nezkušené, filmy sotva políbené, dychtivé divačce, čímsi učarovala. Přemýšlím, jestli by se jí to povedlo i dnes. Strach ze zklamání (vzhledem k jinému průměrnému hodnocení) mi ale ještě nedovolil se skutečně přesvědčit na vlastí oči a uši. A tak si musím vystačit s dojmy, které přetrvávají i po těch sedmi letech. Především tenhle snímek zachytil raritní kombinaci pro mě nejzajímavějšího historického období - 30. léta včetně občanské války ve Španělsku s přesahem do druhé světové války až k jejímu konci. Je to ale netradiční pojetí, rozhodně nečekejte válečnou vřavu. Celkově se na film nesmírně dobře kouká - ať už budeme mluvit o kostýmech a dobové atmosféře nebo obou hlavních představitelkách, které přidávají i výborné herecké výkony. Pro někoho možná nestravitelná všechochuť, ale já si užívala tu kousek romance, tady kousek dramatu a jinde zase kousek akce a napětí, a to vše v kulisách jedné velké evropské tragédie minulého století. // Musím říct, že ani po téměř deseti letech pro mě tenhle snímek neztratil své kouzlo. Moje já, které je nyní o mnoho filmových zkušenosti bohatší, z něj už sice není tak na větvi, přesto se k němu budu určitě ráda vracet jako ke starému známému, kterého sice novější kamarádi v lecčems předčí, ale přesto ho máte rádi takového jaký je. ()
Milostný trojúhelník na pozadí válečného šílenství druhé světové války. První polovina byla na můj vkus přece jenom trochu moc "ukecaná". Životní cesty tří přátel se rozdělují a zdá se, že to bude navždy...Obsazení výborné, herecké výkony taktéž. Něco mezi třemi a čtyřmi hvězdami. Uvidíme při dalším shlédnutí! ()
Film se může zdát okouzlující a strhující díky atraktivnosti soužití milostného trojúhelníku v třicátých letech. Bylo zde hodně vášně, posedlosti, žáru, ale pořád mi tam nějak nesedělo to časové období. Herci byli voleni tak, aby se sešly ženské typové protiklady a muž nahodile. Právě na úkor žen zanikal výkon S. Townsenda. Dějově se film ubíral dobře, byl plný zvratů a bez happy endu. ()
Reklama