Reklama

Reklama

VOD (1)

Dělník Joe Lampton najde práci u bohatého průmyslníka a rozhodne se ucházet o jeho dceru. Když jeho plány ztroskotají, hledá útěchu u Alice, starší vdané ženy. (Netflix)

Recenze (32)

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Bída britské kinematografie II. Stejně jako u jiných filmů "proudu" Kitchen sink realismu/ Free cinema, musíme se nepozastavit nad jejich dvojznačností (pojímáno pochopitelně z historické perspektivy): kvalitní filmy, beze všeho, ale spíše "kvalitní" než "filmy". V tomto filmu je zpětně možno nahlédnout osud britského filmu - zatímco v r. 1959 vzniká "U konce s dechem", v Anglii vzniká "Room at the Top". Zatímco dialogy Belmondo - Seberg některým tehdejším divákům připadaly tak nepromyšlené, že si mysleli, že je Godard vymyslel až na place, slovní výměny Harvey - Signoret a spol. jsou samozřejmě promyšlené, vypointované, vzletné... Zatímco v r. 1959 se ve Francii začali diváci učit chápat příběh pomocí střihu, her s odkazy na jiné filmy, začali si zvykat na postavy doslova rozmlouvající s divákem, chápat rozpoložení Sebergové spíše než skrze to co říká skrze to jak se prochází po letních pařížských bulvárech a jak se otočí zády ke kameře, ve VB roku 1959 jsou lidé odkázání na dramaticko-literární dílo klasického střihu, "pouze" (i když je to samozřejmě důležité) okořeněné o nový obsah (tedy sociální kritiku typického britského života). V době nástupu filmových nových vln Britové osudově zaspali a jako celek se nedokázali dodnes osvobodit ze zajetí divadla a literatury. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Zo začiatku ma to moc neoslovilo, no ako sa začali rozplietať jednotlivé nitky pozliepané do milostného trojuholníka, tak to postupne nadobudlo dlho očakávané dramatické grády. Hlavne je tu hodených do pléna veľa myšlienok, nad ktorými sa oplatí pouvažovať. Na druhú stranu sa mi niečo zo strany Simone Signoret zdalo mierne prehnané. Minimálne ku koncu. Ale aj tak mám výborný pocit z pozerania. Nadpriemer. 75/100 ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Těžce se smiřuji s tím, když nanicovatá slepička má být konkurencí pro krásnou ženu jakou v té doby jednoznačně Simone Signoretová byla. Takže plně chápu pocity hlavního antihrdiny. Řešení romantického trojúhelníku není nikdy správné, vždy odejde někdo zraněn a většinou to bývá ten, který si to nejméně zaslouží. Zde nám k tomu hrála pompézní hudba, která by se bez potíží umístila v hitparádě inauguračních obřadů, jako hudba filmová však příliš šancí nemá. Charisma Signoretové vytáhlo tento snímek z průměru a dodalo mu lesku alespoň v těch scénách, v nichž se objeví, což je bohužel tak maximálně polovina snímku. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Když se v roce 1958 rozhodl režisér Jack Clayton k realizaci tohoto románu, měl již předem vybranou famózní francouzskou herečku Simone Signoret, která do té role tak fantasticky zapadla, že dominovala maximálně celému filmu. Byť se její protihráč herec Laurence Harvey snažil, seč mohl, na ní prostě neměl. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Zdařilé milostné drama o ctižádostivém mladíkovi, který stručně řečeno už nechce být chudý.. Vyhlédne si malé poupátko, dceru milionáře a začne ji svádět.. Jenže pak uvidí opravdovou růži, ono kdo by téhle svůdné dámě dokázal odolat, že.. Simone Signoretová jako osudová žena dokonalá, věřila jsem jí každý něžný plachý úsměv, každou prolitou slzu a v okamžicích štěstí byla úchvatná.. Neprávem zapomenutá filmová perla a nadčasová záležitost.. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (10)

  • Místo nahoře byl jeden z nejúspěšnějších zahraničních snímků, které se v USA během 50. a 60 let promítaly. (Zetwenka)
  • Ve filmu se vůbec poprvé v historii britské kinematografie objevily otevřené narážky na sexuální akt. (Kulmon)

Reklama

Reklama