Režie:
KogonadaScénář:
KogonadaKamera:
Benjamin LoebHrají:
Colin Farrell, Haley Lu Richardson, Brett Dier, Clifton Collins Jr., Jodie Turner-Smith, Ritchie Coster, Sarita Choudhury, Justin H. Min, Taylor Ortega (více)Obsahy(2)
Jake vede obchod s bio čajem a žije šťastný a klidný život se svou ženou Kyrou a dcerou Mikou. Denně je doprovází android Jang, který je pro dívku jako starší bratr. Když se Jang nečekaně porouchá, Jake hledá způsob, jak ho oživit. Při pokusu o opravu androida dospěje k překvapivému zjištění – Jang vedl dlouhá léta tajný život, jehož nejcennější okamžiky si uložil na skrytý paměťový disk. Jake se dozvídá o Jangových nejvýznamnějších momentech a zjišťuje, kým skutečně byl, o čem snil a co cítil, když s nimi žil pod jednou střechou. (HBO Max)
(více)Videa (1)
Recenze (35)
S tými malými, melancholickými sci-fi drámami sa nám tu poslednú dobu akosi roztrhlo vrece. After Yang to má o to ťažšie, že obuť sa do tohto filmu na internete a nabažiť si svoje rasistické ja dokáže hravo každý ťulpas. Síce ich nijako neobhajujem, ale ten film im ide rovno naproti a tu rasovú vyváženosť dohnal After Yang až do absurdne komických rozmerov, kde hlavnú úlohu musí hrať biely muž ženatý s afroamerickou černoškou, ktorí si spoločne adoptovali čínskeho potomka a ešte k tomu zaobstrali robotického člena rodiny, aby sme mohli zabrdnúť aj do debaty o tom, či sa andoridom sníva o elektrických ovečkách. Nesníva a toto nie je dobrý film, pretože rovnako ako ústredná rasová vyváženosť je v ňom úplne všetko príliš IN YOUR FACE, aby túto hodinu a pol dlhú lekciu o sociálnych hodnotách a diversite pochopili aj tí najpomalší. Ono je však zrejmé po pár minútach čo nám táto lekcia chce zdeliť a tak sa stáva repetitívnou (prakticky tu polovicu filmu Colin Farrell pozerá na spomienky svojej dcéry) a nezaujímavou. Príjemne melancholická atmosféra tak skoro omrzí, pretože film neponúka nič príliš navyše. Len utápanie sa v tom istom smútku, ktorý nepríde príliš uveriteľný kvôli chýbajucej chémii medzi postavami. Tie emócie a pocit milujúcej, oddanej rodiny som totiž tomuto filmu neveril ani minútu. A to je asi najhoršie, pokiaľ chcete natočiť film práve o tom. CELKOVO: 4/10 ()
Presne takto vizuálne má vyzerať malé filozofické scifíčko. Vstup do spomienok je krásne stvárnený, dom rodinky so záhradkou so stromami je presne podľa môjho gusta a som rád, že príliš veľa z tohto fikčného sveta nevidíme, ale cítime jeho atmosféru. Príbeh je, jemne povedané, minimalistický a nejaký ten výraznejší zvrat by mu neuškodil, samozrejme nič v takom zmysle, že by sme tu zrazu mali akčnú scénu alebo násilie. Je to príjemné, melancholické, trochu sentimentálne a dobre sa na to pozerá. A možno je to aj také polemizovanie nad tým, ako dobre (ne)poznáme svojich najbližších. Ako trochu odlišná hodinka v rámci Black Mirror by to bolo asi uspokojivejšie. ()
Citlivé a promyšlené drama o protichůdném významu vzpomínek a síle života, kterou si mnohdy uvědomíme až po jeho konci. Stejnou měrou znamenitý příběh o rodinných vztazích, které nemají původ v krvi, ale mohou být podobně hluboké a upřímné, zvlášť když je opečovává android s bezednou kolekcí faktů o svých kulturních kořenech. Jak tak koukám, místní diváctvo s trpělivostí dvanáctiletých tiktokerů po mnoha náznacích definitivně zařadilo full retard mód, když nenápadné, ale ukázkové myšlenkové sci-fi zadupalo na úroveň pozdních výronů Bruce Willise. Bral bych to jako pozvánku, ne zákaz vstupu. 90 % ()
Dosť bizarný a zároveň v podstate desivý film - najmä pri predstave, že takíto androidi sa tu možno o pár desaťročí skutočne vyskytnú. Ale android Yang nebolo to jediné divné na tomto filme, ale v podstate všetko tu pôsobilo pomerne čudne - aj samotný manželský párik, či ich dcéra Mika, o ktorej som bol takmer celú dobu presvedčený, že aj ona bude napokon len android. Nie som žiadny veľký sci-fi fanúšik, tak to asi nedokážem až tak oceniť, pretože mňa to proste nebavilo :( Aj keď uznávam, že námetovo a tématicky to malo grády. ()
After Yang je opravdu nevšední podívaná, tvrdá ártovka a na mě už možná i až moc velký bizár, nicméně i přesto jsem tu hodinku a půl kupodivu snesl až překvapivě dobře, což mě docela dost udivilo, jelikož moc pozitivních pocitů z tohoto filmu bohužel skutečně nemám. Snad tedy jen přítomnost mého oblíbence Colina Farrella mohu považovat za působiví zážitek, a pak ještě i podmanivé, respektive opravdu nevšední stylové zpracování, spojené s fakt zvláštní atmosférou, jinak ale opakuji, pro mě se jedná již o snímek, který určitě nedokážu správně docenit a je za mou hranou toho, s čímž se dokážu ztotožnit a co si dokážu užít. Takže pomalý, ale jakože fakt pomalý, zádumčivý, s těžce nostalgickou atmosférou, s minimem slov a hlavně prakticky s nulovým dějem, bez nějakého zásadního vývoje, či kostry, a tím pádem i bez pointy a nějakého diváckého dopadu. Navíc to na mě emočně celé působilo strašně chladně a odtažitě, a to i kvůli halucinogenně vyznívajícím postavám, takže opakuji, sice jsem u této podívané vyloženě netrpěl, ale rozhodně se nejedná o produkci pro masové publikum, na to je to skutečně opravdu hodně jiné a nevšední. ()
Galerie (17)
Zajímavosti (6)
- Kostýmy od návrhára Arjuna Bhasina boli navrhnuté tak, aby naznačovali posun od syntetických materiálov k udržateľnosti a obnoviteľným materiálom. Nebol použitý žiadny plastový materiál. (Arsenal83)
- Colin Farrell nazval Kogonadu „profesorom“ kvôli jeho encyklopedickej láske k filmom. (Arsenal83)
- Pieseň „Gilda“, ktorú spieva mladá Mika (Malea Emma Tjandrawidjaja) svojmu otcovi, pochádza z filmu Ririi Šušu no subete (2001). (Arsenal83)
Reklama