Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poklidný život Caleba Coltona (Adrian Pasdar) z jednoho malého oklahomského městečka nabere nečekané obrátky, když potká pohlednou dívku Mae (Jenny Wright). Jejich prazvláštní romantický vztah začíná kousnutím do krku a pokračuje pro Caleba nepříjemným zjištěním, že se právě stal členem nepočetné komunity nočních tvorů, upírů, vedených veteránem Jessem (Lance Henriksen). Pro Caleba nyní nastává obtížné dilema: strávit budoucnost po boku Mae (kterou, ač saje krev, miluje) a přijmout pravidla její upíří „rodiny“, anebo se vrátit k rodině vlastní, k otci a malé sestře, a riskovat tím život svůj i jejich? Přestože odmítá svou lačnost po krvi ukojovat na úkor životů nevinných lidí, uvědomuje si, že nemůže hladovět věčně. Existuje z této zoufalé situace nějaké jiné východisko než smrt, případně trvalé členství v Jesseho bezohledné smečce? Tato v jistých kruzích kultovní upířina nebývalého žánrového rozpětí proslula mimo jiné tím, že v ní jedinkrát nezazní slovo „upír“ a dodnes je považována za jeden z nejpozoruhodnějších snímků Kathryn Bigelow. (Matty)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (138)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Stylová osmdesátková kuriozitka, celá o upírech, aniž by v ní přitom aspoň jednou padlo slovo jako "upír", "vampyrismus" apod. Upíři jsou "samozřejmě" vyobrazeni v pokleslém stylu americké popkultury, tedy jako bezskrupulózní krvelačná monstra se zálibou v zabíjení a oháknutá jako glamrockeři. Zapomeňte na nějakou upírskou aristokratickou vznešenost, tohle jsou vulgární upírští plebejci. Nemám rád americkou představu upírů, protože mám rád evropskou představu upírů. Tedy, vlastně je mezi oněmi parodiemi na upíry i jedna citlivá a romantická upírka, ovšem její postava mě iritovala ještě víc. A ze závěrečného happyendu se mi zvedl kufr. Z hlediska vampyristické kinematografie je tedy Near Dark opravdu spíš jakási kuriozita či alternativa. Myslím, že kromě hudby je na filmu nejzajímavější fakt, že se v něm sešli hned tři herci z velkolepého druhého Aliena, a to android Bishop, sráč Hudson a božská svalnatá prsatice Vasquezová. A ona romantická upírská buchta je opravdu ona groupie, kterou si v The Wall přivede Pinky do hotelového pokoje, jak jsem si od první chvíle myslel. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Kathryn Bigelow, Eric Red .. Každá, byť sebedelší cesta jednou skončí... Musím pochválit hlavního strůjce projektu, nadanou ženu Kathryn Bigelow, za její inteligentní přístup k látce. Jako pesimista k hororům vůbec by nebylo těžké zadupat to do země, jako hovadinu. Jenže tak špatné to nebylo, jak jiní zástupci žánru. Ano, samotné téma je smyšlené, ale herecké obsazení sedí jako ulité a provedení bylo táák chutné: Film o cestě k temné straně a zase zpátky. Rozjezd s nádechem sexuální tužby a budoucí velké lásky. Pátrání po ztraceném synovi. Skvělá atmosféra temna, násobena přesnou hudbou a nasvícením. Několik nutných krvavých masakrů a přestřelek. Zúčtování ala Terminátor a finále okořeněný spalujícím úsvitem. Pro fanoušky upírů/hororů nebo milovníky zvláštních filmů nutnost! „Jesse, pamatuješ si, jak jsme zapálili Chicago?“ 70%. ()

Reklama

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Near Dark aneb pragmatický náhled na upírský životní styl v dnešní době. A že to rozhodně není není jen procházka růžovým sadem, ale občas pěkná fuška, při které jde o kejhák. Zajímavý námět, typově dobře vybraní herci, fungující chemie mezi postavami, lehký tragický nádech a šikovná režie Kathryn Bigelow, která myslí na různé drobnosti, které dělají tenhle příběh uvěřitelným, že i upíři působí "lidským" dojmem. To je u mě velké plus. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Šýlová upírska pecka. Kathry Bigelow to mala v oku už od začiatku. Fantastická atmosféra, casting požičaný od manžela Camerona z Votrelcov (Bishop, Hudson, Vasquezová (!)), parádna hudba, dobrý príbeh aj postavy a kto chce môže tam hľadať aj metafory na drogovú závislosť. Vadila mi akurát až príliš terminátorovská scéna s kamiónom v závere. Kultovka, ktorá mohla a musela vzniknúť jedine v 80. rokoch. veľmi silných 8/10 ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Velké a příjemné překvápko.. Parádní atmosféra, povedené charaktery, chytlavý scénář. Bigelow buduje jednotlivé scény precizně, přesně v tempu a s citem.. Do romance umí dát jiskru stejně zručně jako do zabíjení děs a až špinavou zvrhlost. Hudba která to celé podkresluje temně industriálním soundem(chvílema mi to až připomělo geniální soundtrack z Decodera) je prostě úžasná a vše to uzamyká v jeden skromný a nenápadný, ale zároveň i hustý, vyživný a chutný celek. Klidně dám za 5- mně to prostě sedlo do nálady, v rámci upířiny to bylo zase něco neokoukaného a jako bonus bych našel i pár prvků filmu které cituje Rodriquez ve svém From Dusk Till Dawn. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (9)

  • Na scénu potyčky v baru odkazuje James Cameron v Terminátorovi 2, v té době byla režisérka filmu Near Dark Kathryn Bigelow jeho manželkou. Cameron natočil stejný úvod - záběr na kulečník, který štamgast rozehraje, následně střih a záběr na dveře, kterými vstoupí Arnold, podobně jako zde Henriksen. V obou scénách má mini roli Robert Winley a dělá potíže - zde je to ten chlapík, kterému Paxton rozlije drink, v T2 motorkář, kterému Arnold vezme šaty a motorku. (oLí)
  • Film byl velkým zdrojem a inspirací pro tvůrce pen and paper RPG hry "Vampire the masquerade" studia White Wolf. Toto studio rozvedlo myšlenku moderních upírů do každého detailu. Po obrovském úspěchu těchto her ze světa World of darkness začalo mnoho novodobých autorů vykrádat tento svět a vzniklo tak značné množství jednoduchých napodobenin. (Ukko)

Reklama

Reklama