Reklama

Reklama

Obsahy(1)

"Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazují své nehynoucí lásce" - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. "Můj anděli, mé všechno, mé druhé já" - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdodyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě.

Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scénárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (67)

Belbo 

všechny recenze uživatele

Gary je zahrál nesmrtelného Ludwiga přesně tak, jak jsem si ho představoval - výjimečný, šílený,geniální, tvrdohlavý, prostě jedním slovem božský se svoji hudbou. Mnohem lepší než pohádkové bajkaření ve Formanově Amadeovi. Proč? Tvorba Beethovena nám v Nehynoucí lásce odráží vnitřní rozpoložení a charakter, naopak v první půlce Amadea je jen pěknou kulisou, doprovodem. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Je to přece jen trochu slabé. Na to, že je to film o Beethovenovi, to má hlavně dvě silné stránky. Tou první je samotná Beethovenova hudba, tou druhou je Gary Oldman. Bohužel žádná z dam ani jiný z herců film nepomáhá táhnout a odhalování pravdy o tom, komu je určen Beethovenův majetek, není tak zajímavá a napínavá, jak byste si přáli. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Ludvig Van Beethoven /1770 - 1827/ bol vsetkym moznym, opilcom, bol iny, zurivny, perfekcionisticky, manipulator, zlostny, genialny, blaznivy ...... proste vsetkym, co len cloveka napadne. A tento film je o nom. Scenar teda ako-tak ujde, k tomu vsak herci su len priemerni, aj Oldman aj Rossellini, dialogy nic moc. 62 % ()

Germanotta 

všechny recenze uživatele

Takže, film sa mi páčil najmä vďaka Beethovenovej hudbe a výkonu Garyho Oldmana. Presne tak si predstavujem Beethovena, tak ako ho zahral Gary Oldman. Film ma bavil, smutná lovestory musí zasiahnuť srdce každého romantika. Ak by som mala porovnávať s Formanovým Amadeom, Amadeus bol predsa len o niečo lepší pretože tam mal tú iskru, ten väčší podpis skladateľa než nesie v sebe tento film. V Amadeovi nechal Forman vyniknúť Mozarta ako práveho šialeného génia, tu pri Beethovenovi Bernard Rose trochu zahatil jeho genialitu, aj napriek tomu že obaja i Beethoven i Mozart boli velkí geniálny blázni. ()

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Hodnocení pod 3 hvězdy nechápu, ale ok. S mojí slabostí pro Oldmana a Beethovena je jasné, že mé hodnocení je asi nekritické, ale čert to vem. Po opětovném shlédnutí (a v rámci silně melancholické nálady) zvyšuji ze 4 na 5. "...Kdybychom mohli být spolu, necítili bychom žádnou bolest. Kde jsem já, tam jsi i ty..." ()

Galerie (10)

Zajímavosti (7)

  • Ačkoliv se Gary Oldman objevuje ve filmu již od začátku, nepromluví během prvních 20 minut ani slovo. (Adrai)
  • Kromě Vídně se natáčelo také v Praze a Kroměříži. (Adrai)

Reklama

Reklama