Tvůrci:
J.T. RogersHrají:
Ansel Elgort, Ken Watanabe, Rachel Keller, Ella Rumpf, Rinko Kikuči, Hideaki Itó, Šó Kasamacu, Tomohisa Jamašita, Šun Sugata, Masato Hagiwara, Ajumi Tanida (více)VOD (2)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(1)
Kriminální drama Tokyo Vice, volně inspirované zkušenostmi Jakea Adelsteina, sleduje cestu mladého amerického novináře do tokijského podsvětí konce 90. let minulého století. Adelstein se jako první americký investigativní reportér prestižních novin Meicho Shimbun ujímá případů, které spolu zdánlivě vůbec nesouvisejí. Zanedlouho však pojme podezření, že v tom mají prsty nekalé síly. Poté, co s pomocí detektiva Hirota Katagiriho nastoupí k tokijské policii, je vržen do špinavého světa korupce, vražd a podvodů, kde nic není tak, jak se na první pohled zdá. (HBO Max)
(více)Videa (2)
Recenze (98)
Už jsem dlouho nezažil takhle pomalé seriálové tempo, je to asi tím že nejsem zrovna velký fanda do seriálů. Autoři navnadily prvním dílem a jménem režiséra a dobrou atmosférou. Postavy dávají vědět, že se z toho může vyklubat pěkný příběh, ale je to tak moc pomalé až bez akce. Chybí tomu vedení jednoho režiséra a děj prostě tak nějak plyne. Za tu nostalgii devadesátých let dávám vyšší hodnocení. ()
Tokyo Vice je oveľa viac vzťahovou drámou, než sa dalo predpokladať. Na obrátkach začal naberať až v závere série - v duchu hesla "v najlepšom treba prestať". Ale je to veľmi zaujímavá a príťažlivá záležitosť, ktorá vám dá trochu ochutnať z podsvetia, trochu nahliadne do vnútorných démonov postáv a trochu do samotného života Tokia. Celé je to obalené do fajnovej atmosféry (toto slovo je už viac klišé, ale tu naozaj sedí) a čím ďalej, tým viac vás to berie. Teda aspoň mňa. ()
"It´s not how much you do that counts, it´s what you get done." Mannova pilotní epizoda dělá seriálu medvědí službu, jelikož nabízí něco jiného a jinak než zbytek série. Neříkám, zda lépe či hůře, ale diametrálně se liší. Jednak je na první pohled přesně v jeho typickém vizuálním stylu "ruční digitální kamery" a poté se to ilustrativně zuby nehty slovo od slova drží předlohy jak přisáté klíště. Což je paradoxní, protož zbytek seriálu razí jiný vizuální styl a předlohu využívá pouze jako podpůrnou kostru, na které se nebojí stavět vlastní příběhy a osudy postav. Každopádně platí, že z předlohy zůstal investigativní pohled za oponu odvrácené tváře (nejen) Tokia na přelomu milénií, na "odžitím odpozorovaných" detailech střetu západního a východního myšlení, sociálně-politická témata, prorůstání korupce do státní moci, detailní rozbory "jak to chodí v praxi" apod. Naopak přibyla vynikající jakuzácká linie pohledem jednoho z menších klanů, která je v podstatě nejlepší možnou adaptací kultovní videoherní série "Yakuza/Like a Dragon", a některé z postav, které v knize mají minimální prostor, zde patří k tahounům a nosným kamenům série. Byť je to kriminálně-reportážní zástupce žánru, tak to není tak úplně kriminálka. Osudy, postavy, kulturní specifika a neonový genius loci alkoholem rozevlátého nočního tokijského Kabukiča tu hrají jasný prim před zločiny a vyšetřováním (v první sérii, v druhé se to obrací). Výsledkem je zprvu poněkud odtažitě chladná, postupně vynikající a postavami "zpočátku bych to neřekl, ale nejsou mi jedno". Kráčí to v nezaměnitelném "it´s not TV, it´s HBO quality slow TV" odkazu a umí splatit onen nemalý divákův vklad i s úroky. | S1: 4/5 | S2: 4/5 | ()
HBO se opět vyznamenalo. Spojilo naprosto dechberoucí příběh podle skutečnosti z konce minulého století s neokoukaným prostředím neonového Japonska, kde se vše důležité soustředí na fungování yakuzy. Musím tedy říct, že již první díl pod režijní taktovkou Manna mě naplno zaháčkoval. Chtěl jsem prostě víc! První série je opravdu spíše rozjezdová, taková seznamovací, ale v té druhé se vše naprosto utrhne ze řetězu. Postavy vám přirostou k srdci, tady si autoři dali záležet, aby se nejednalo o jednodimenzionální postavičky bez duše (u mě vede asi yakuzák Sato, ale třeba i úhlavní záporák Tozawa měl něco do sebe). A v grandiózním závěru dojde i na nějakou tu akci. I po technické stránce se jedná o naprosto dokonalé dílo...Skutečný Jake Adelstein byl teda kurážný mladý novinář. Opravdu se pustit takto do jednoho z nejznámějších gangů na světě, to nemá obdoby. Můžu doporučit. Za mě dávám 8/10 ()
S povděkem kvituji, že autoři využili služeb posledního samuraje pro roli posledního policisty, a že vybrali do hlavní role vytáhlého bělocha, páč ten pak všechny přesahuje o hlavu, když už nepřesahuje jako herec. No a pak ten pořád (marný) drsně romantizující náhled bílých autorů na nedávno současné Japonsko.... . A jak nás evropský šmudliky a naše mafie vidí Japonci? Asi taky rozostřeně, řekl bych. - Anebo jsem to nějak nepobral a von je to vlastně jen takový vzpomínkový cyklus na jeden příběh někým prožitý. Tak jo. ()
Galerie (151)
Zajímavosti (4)
- Když jde Jake Adelstein (Ansel Elgort) se svým kamarádem do night clubu, hraje skladba „Insomnia“ od Faithless. (HanzoBureshi)
- Když byl v roce 2013 projekt poprvé v produkční fázi, Daniel Radcliffe byl vybrán na roli Adelsteina (Ansel Elgort). (AffectedFace)
- Seriál je inspirován stejnojmennými memoáry Jakea Adelsteina, který se v 90. letech stal prvním nejaponským investigativním novinářem v japonském deníku Jomiuri šimbun. (raininface)
Reklama