Poslední recenze (1 579)
Občanská válka (2024)
Po prvním traileru má očekávání vystřelila do výšin. Spojení renomovaného a ostříleného mazáka Alexe Garlanda a společnosti A24? Z toho jsem cítil možný úspěch...A naštěstí mohu s klidným svědomím po zhlédnutí říct, že Občanská válka patří do smetánky letošního filmového roku. Už námět diváka zaujme. Ono totiž filmů, kde hlavní roli představují váleční novináři, je jak šafránu. Jinak musím kvitovat, že se Garland vydal spíše dramatičtějším než čistě válečným směrem, kde se zaměřil na vykreslení nesmyslnosti a hrůz konfliktů jako takových obecně. To mu vyšlo na jedničku...Jinak samotný film exceluje na poli práce se zvukem. Doopravdy jsem dlouho neviděl po této stránce lépe uchopený snímek. Ty přechody mezi naprosto dokonalým a pořádně hlučným ozvučením střelných zbraní a následným tichem, to je přímo geniální nápad. Pár scén se mi z hlavy už nevymaže (zářným příkladem budiž menší role Jesse Plemonse...během této několikaminutové sekvence jsem zapomněl dýchat). A závěr s útokem na Bílý dům, to jsem vrněl blahem. Jo, tohle si kino zaslouží. Audiovizuálně mistrovské dílo. Možná časem budu s hodnocením výše, musím to ještě promyslet. Za mě dávám 8,5/10
Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024)
Bohužel....K žádnému zlepšení nedošlo. Druhý díl se nese v podobném duchu. Tedy vizuálně podmanivý film bez jakékoliv snahy, co se týče postav a příběhu. Prostě prázdná skořápka. Film bez duše. O to více mě překvapuje, že za tím stojí Snyder, kterého si coby režiséra dosti vážím...Ale pojďme zpátky k filmu. Ty dialogy jako by vypadly z generátoru náhodných slov. To se místy nedalo poslouchat, pořád rozmluvy o hrdinství, odvaze a překonání strachu. Nic jiného se tam neřešilo. Pak ty zpomalovačky. Ano, může to být efektní, to nepopírám a sám vím, že to Snyder má v malíčku, ale opravdu se rozhodnout pro tento styl během scén se sběrem obilí. Jako vážně? Aspoň akce ujde, ty výbuchy místy doslova kladně překvapí. Ale výsledný dojem to nijak zásadně nezlepší..Suma sumárum...Mohlo se jednat o guilty pleasure akční scifi béčko, ale Snyder to s tím infantilním a naprosto, promiňte mi ten výraz, dementním scénářem pohřbil. Doslova. Za mě dávám 4/10
Death's Game (2023) (seriál)
Jeden z nejoriginálnějších nápadů, s čím jihokorejská kinematografie doposud přišla. Fakticky jsem valil bulvy na to, jak nestandardní příběh nám tvůrci namíchali. Vizuálně na nejvyšší úrovni (tady bych asi nečekal nic jiného). Samozřejmě to vítězí zejména na poli scénáře, to je to, co z Death's game dělá nevšední podívanou. Hlavně mě bavilo, že těch 13 životů nepatří do stejné kategorie. Coby diváci se tedy dočkáme kluka potýkajícího se s drsnou šikanou, vězně, gangstera, sériového vraha, policisty, kojence atd. Závěr za mě docela přehnaná emocionální ždímačka. Ale jako jo, funguje to. A hlavně si jako sledující často uvědomíte mnoho věcí, kterým během svého vlastního života nemusíte věnovat tak patřičnou pozornost. Tenhle přesah...To málokterý seriál nabídne. Jsem velice mile překvapen. Za mě dávám solidních a naprosto zasloužených 8/10
Poslední deníček (43)
15.02.2023 - BLACK PANTHER 2 (2022)
Krásná vzpomínka na Chadwicka Bosemana. Tímhle si u mě Marvel získal plusové body. Tohle totiž chytne za srdce