Kamera:
Simon DennisHrají:
David Corenswet, Darren Criss, Jim Parsons, Patti LuPone, Jake Picking, Kerry Knuppe, Michelle Krusiec, Rob Reiner, Mira Sorvino, Paget Brewster (více)VOD (1)
Epizody(7)
-
Hurá do Hollywoodu (E01)
-
Hurá do Hollywoodu, 2. část (E02)
-
Psanci (E03)
-
(Kamerové) zkoušky (E04)
-
Skok (E05)
-
Meg (E06)
-
Konec jako z Hollywoodu (E07)
Obsahy(1)
V poválečném Hollywoodu se může skupinka ctižádostivých herců doslova přetrhnout, aby dosáhla svého a uplatnila se v showbyznysu. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (108)
Hollywood je feel good seriál, který mě hodně bavil. Dylan McDermott, Jeremy Pope a Holland Taylor hrají bezchybně a spolu se zbytkem crew táhnou charismatem barvotiskový děj. Že jde o naivní pohádku vlastně nevadí, koneckonců tím přiznaně odkazují k bezstarostným, lehkonohým filmům poválečné éry (a navíc je příběh zasazený do alternativní historie). Přesto mám s Hollywoodem dva velké problémy. Ze seriálu hrozně čouhá, že je děj především věšákem na ideje tolerance a rovnoprávnosti. A jakkoli jsem svým smýšlením zastáncem téhož, tady je až moc zjevné, že jde tvůrci chtějí v prvé řadě kázat a až v té druhé vyprávět. Druhá výtka směřuje spíše ke struktuře příběhu. V seriálu zcela chybí konflikt a antagonisté, kteří by stáli za řeč. Všechny překážky jsou překonány během několika desítek minut a všechny důležitější postavy, které měly alespoň náznak úmyslů být v opozici vůči snaze hrdinů, jsou velmi rychle konvertovány na světlou stranu síly (Samara Weaving, Jim Parsons, Rob Reiner). Už Aristoteles věděl, že takhle se dobrej příběh nestaví... ()
Seriál jednoznačne a jednostranne orientovaný len na to jedno – pseudo utláčané menšiny. Nuž Netflix. Ale aj tak to bolo dobré, hlavne prvá polovica seriálu, a to z dôvodu demaskovania Hollywoodu. Ja som si vôbec nevzal za svoju tú myšlienku utláčania chudákov teplých a černochov. Za svoju som si vzal ideu, ktorá tu bola ukázaná a ktorá možno ani nebola zámerom libtardského režiséra, a to je nastavenie zrkadla Hollywoodu – panuje tam zvrátenosť, vyšinutosť, minimálne dve tretiny ľudí sú tam na práškoch, poriadajú sa tam orgie všetkého druhu a k rolám sa dostávate len skrze posteľ. Bolo to tu ukázané často i vtipne a teda hlavné posolstvo pre mňa plynúce je jasné – nikto z tých takzvaných celebrít si nezaslúži obdiv, nemajú žiadny morálny kredit. ()
Jako nevim, tohle už i mně přijde ve výsledku mnohem spíš jako univerzální netflixovskej balíček woke idejí než skutečný seriál. A vlastně ani nevim, jak se to stalo, neboť minimálně v první polovině epizod to brnká i na temnější struny a z některých dějových zákrutů odkrývajících "špínu Hollywoodu" mi bylo až fyzicky špatně. Ale pak se to najednou zlomí, a všechno je sluníčkové? Celkový dojem ze seriálu je u mne najednou mnohem slabší než pocit z jednotlivých epizod při sledování, ten páteční jednodenní binge mě bavil dost. ()
Murphyho přenádherná fantazie o tom, jak by to asi bylo, kdyby se už ve zlatý éře Hollywoodu přestala řešit rasa a sexualita a Akademie by třeba taky hodnotila filmy a herce podle jejich opravdové kvality a výkonu. O to víc bolí, že to tak není ani teď, ale brzo se tam dostaneme, já tomu věřím! Poslední epizoda parádní - zasloužený happy end pro všechny, kteří si ho zasloužili, ale nikdy se do nedočkali, casting je hodně povedený (Parsons!) a vemte mě prosím taky do Dreamlandu! Binge watch snů. ()
Prvních 5 dílů skvělých, šestý dobrý a sedmým to definitivně pohřbili. Že to v Americe neměli ve druhé polovině dvacátého století černoši lehké, to se všeobecné ví, že to neměli lehké ani příslušníci dalších ras, o tom se mluví méně, ale také to bylo v seriálu znázorněno dobře, ale že by se gayové ukázali veřejně spolu v roce 1946, to je naprostá debilita. A že by jim někdo tleskal, no tak, to by nešlo ani v pohádce. V Americe, v zemi, která byla v té době víc než šovinistická, patriarchální, až mysogení, rasistická, prudérní a kastující by se něco takového veřejně nikdy nemohlo odehrát. To až v posledních dvou, třech desetiletích se ubírá opačným, možná stejně urputným způsobem k opačnému exrému. Jinak skvělé herecké výkony, pěkný vizuál, dobré dialogy i hudba. Za mne spokojenost. ()
Galerie (177)
Zajímavosti (6)
- Samare Weaving (Claire Wood) bol počas kastingu daný dialóg z filmu Niekto to rád horúce (1959). (dwdb)
- Jackovi (David Corenswet) kostýmy byly hlavně inspirovány Jamesem Deanem a Marlonem Brando. (SONY_)
- Ačkoliv postava Camille (Laura Harrier) ve skutečnosti neexistovala, její příběh je částečně inspirovan herečkou Dorothy Dandridge, první černou herečkou nominovanou na Oscara za hlavní roli. (Kitcat)
Reklama