Reklama

Reklama

Rod Draka - Série 2

(série)
Trailer 3
USA, 2024, 8 h 35 min (Minutáž: 56–70 min)

Předloha:

George R.R. Martin (kniha)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Olivia Cooke, Emma D'Arcy, Matt Smith, Steve Toussaint, Eve Best, Rhys Ifans, Sonoja Mizuno, Fabien Frankel, Jefferson Hall, Matthew Needham, Ewan Mitchell (více)
(další profese)

Epizody(8)

Videa (6)

Trailer 3

Recenze (120)

Cheeter 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ačkoliv první série nebyla zlá, tak tu je patrný určitý propad. Některé díly měly zbytečně dlouhou stopáž na to, co v nich člověk mohl vidět. Snaha nahnat čas. Děj také byl místy mdlý. Hlavně na konci série. Budu teď nějakou dobu přemýšlet, jestli se seriálem pokračovat, protože z původního nadšení přišlo zklamání. ()

Klajnik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Od seriálových sérií (i jednotlivých epizod) nelze očekávat zcela uspokojivý zážitek, protože to jsou kapitoly většího, dosud neuzavřeného příběhu. Ovšem delší (a rozkouskovanější) formáty mají i své výhody. Motivy, vztahy a dějové linie lze díky delšímu prostoru důsledněji prokreslit, více diváka zainteresovat a nakonec za tu investici i lépe vyplatit. U Hry o Trůny to nevyšlo, jak víme, ale tou dobou jsme do toho už byli tak ponoření, že bychom se nemohli připravit o ty pocity zmaru nad nenaplněným potenciálem. Rod Draka s druhou sérií pokračuje ve vyprávění určité časové události (tance draků) z fiktivní kroniky vlády rodu Targaryenů v Západozemí, která je psána ústy fiktivních mistrů zapisovatelů, kteří však nejsou vždy dokonale zasvěceni a různé body historie si interpretují různě. Tvůrci seriálu se přirozeně zvolili tradiční vyprávění a tedy i volí jistou interpretaci událostí. R. R. Martinův přístup sice může probouzet fantazii a lze tímto úsporným přístupem efektivně pojmou delší časovej úsek, takže scénáristi dostali návod sic dokončený, nikoli však toliko podrobný, což nese jisté výzvy. Po dokoukání druhé série jsem už poměrně zaujatý a chci víc, takže dosavadní výsledek považuji za úspěšný, ačkoliv to rozhodně má daleko k dokonalosti: Určité dialogy a momenty příběhu nesepínají tak zdařile, jak bych si přál. Někdy příběh přešlapuje na místě:             Nájemná vražda v 1. epizodě působí poněkud naivně a je podstatně hůře odvyprávěná než v předloze, kde je ji v pár řádcích podařilo vylíčit podstatně působivěji. --- Po dobu 3 nebo 4 dílů zde Daemon nic nedělá, jak se zdá. Alespoň to tak tedy v podánn tvůrců vypadá. Vypadá to, jakoby moc nevěděli, co s tou postavou dělat a tak ji odsunuli mimo hlavní kolej a nechali ji přešlapovat na místě. Dovedu si představit, že Martin v kronice jen nechal, že Daemon obsadil zchátralí Harrenov a snažil se získat přízeň a armády zdejších lordů. Je tedy vytyčen jasný směr, kterým jíti, ale scénáristi jakoby nebyli schopni vymyslet ono politikaření. Chápu, že příběh by tím naboptnal, protože už takhle různé strany politikaří mezi sebou (zelení s černými, zelení mezi s sebou...) Jenže vzhledem k tomu, že to jde na streamy, nikoli do televize s jasně vymezeným časem, tak není důvod, aby epizody nemohly mít o 15, 30 nebo klidně 50 minut delší stopáž, když si to příběh žádá. Typuji, že právě antihrdina Deamon je tou nejoblíběnější postavou a je škoda mařit takhle potenciál, který ta postava má. Její dosavadní atraktivita vyplývala z toho, že není jisté jestli je dobrý nebo zlý - jestli mu záleží jen na sobě nebo nikoli. Tento vnitřní konflikt se zde reklektuje právě během pobytu na Harrenově, na němž prý straší a kde se Daemonovi zjevuje čarodějnice, která ho nechává nahlížet sám do sebe. Jak ale říkám - scénáristé nebyli schopni napsat zde Daemonovi pořádný příběh (jak ten vnější s lordy, tak ten vnitřní), načež to příliš působí, jakoby si s nním nevěděli rady a přešlapovali na místě. Nutno ovšem dodat, že Deamonova atraktivita vyplývá i z toho, jak se nese - z té jeho big dick energy; Všimněme si, že Daemonův drak má dlouhý krk, takže když na něm sedí rozkročmo, vypadá to, jakoby se mu mezi nohama tyčil velký žahavý čůrák (viz scéna ve 2. epizodě v níž opouští Dračí kámen). Draci jsou tedy taková velká péra. Respektive to jsou zbraně hromadného ničení, které dávají pocítit důležitost velkého, majestátně se tyčícího a nebezpečného genitálu. Však víme, jak je to s mocí, vzrušením a sexem. Jakmile se tedy setkají dva, kteří mají velké péro, tak jejich nabubřelé ego vede k vzájemnému poměřování, které v této show stejně jako ve skutečnosti vede typicky ke smrti mnohým. Scénáristické nedostatky se samozřejmě netýkají jen Daemona, ale právě u něj to tentokrát bylo poměrně nejpalčivé. Samozřejmě, že bych si to přál celkově ještě prokreslenější a funkčnější, ale nemohu říct, že bych se v tom ztrácel, takže to furt dostatečně drží. Události se navíc zase hnuly víc kupředu a rozhodně očekávám další kapitolu. V té první jsme viděli, jak se Targaryeni po smrti krále Viseryse roztříštily na dvě mocichtivé strany. V této druhé kapitole Tance Draků/Rodu Draka se zjišťuje, jak lze nastalou řešit, jak sehnat síly pro nadcházející válku, která ovšem ještě pořádně nevypukla. Drama přitom pramení z toho, jak se mocenské pozice aktérů proměňují a charaktery vyvíjí, což prostě je hrotrůnovské. --- Dalšími nedostatky je herectví: Zdá se mi, že herci jsou poněkud umělí - buď příliš tlačí na pilu nebo jsou poněkud strnulí. Možná vidí své postavy moc jednoduše a tak hrají určitou pózu, aniž by se do nich snažili subtilně protlačit více ambivalentnosti. Ty konflikty tam ale přesto jsou. Jenom se toliko progresivně nezračí v těch výkonech napříč epizodami. Snad mají herci problém postavu důsledněji uchopit a tak se spíše zaměřují na vyznění té které scény. Důsledkem je, že se třeba Aemond chová velmi bezohledně, sobecky a pyšně - vyjma tedy asi dvou scénn, kde se chloubí do klubíčka v posteli prostitutky a v dialogu s ní ukazuje, že má i něžnější stránku. Ta ovšem mizí, jakmile tato scéna koncí. Scénárista, jakoby to tam vložil (i když s tím nepracuje tak důsledně), ale herec už tento konflikt nenese ve svém hereckém výkonu napříč epizodami. Snad je tedy již jasné, co myslím tou kontinuitou, subtilností a postupností. Aemond je zase vyobrazován jako lehkomyslnej blbeček a nekompetentní vladař, ačkoliv se tato postava stane králem (v budoucnu), který se navzdory nepříznivým časům stane dobrým vladařem (podobně jako jeho otec). Jasně, lze říci, že jeho pozdější úspěchy budou vystavěny na jeho předchozích selháních, ale přál bych si, aby herec do té role již teď protlačil více těchto příslibů budoucnosti. Avšak i v poslední epizodě, kdy mu Larys Strong líčí, co by ještě mohla přinést budoucnost, tak v hercově výkonu není patrno, že by myslel na víc než jen na sebe. () (méně) (více)

Reklama

Saur.us 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Druhá série trpí neduhem všech druhých dílů trilogie (jestli to ovšem bude trilogie). Chybí jí řádně úděrné finále, zde pouze formou lehkého traileru na velkolepý finiš (doufám). A chybí jí hlavně silné, zapamatovatelné momenty. I když se stále jedná o kvalitní seriálový počin, vaty a prázdných slov je tam čím dál tím víc. Tak snad nám to tvůrci příští rok pořádně osolí, aby to čekání stálo za to. ()

Ahsoka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Napínajú nás a naťahujú, len čo je pravda. Od divákov sa tu vyžaduje oceľová trpezlivosť, a čo sa toho týka, sa tvorcovia hýbu po tenkom ľade. Avšak v tejto sérii oproti prvej rozhodne ubrali na prehnaných intrigách a pridali na špičkovom dračom fantasy svete. I tak sa tu nájde značné množstvo síce efektnej a prvotriednej, ale stále iba vaty. Atmosféra seriálu je však tak úžasná, že aj cez veškeré naťahovačky si to zatiaľ ešte dokážem vychutnávať. ()

UhLee 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Druhá série - (7,5/10). Po skončení druhé série House of the Dragon se cítím lehce kraden, neboť jsem očekával že po vynikající první sérii si bude tento dračí fenomén držet odbodnou kvalitu. Místo toho však přišel dosti citelný pád, který bolí. Začal bych tím, co tento seriál zdobí a odlišuje od konkurence. Podobně jako u Game of Thrones zde najdeme dechberoucí výpravu, která je pastvou pro divákovy oči. Kostýmy, lokace a rekvizity - všechno hraje a dokazuje to, že se jedná o vysokorozpočtový seriál z dílny HBO. Další bych chtěl zmínit herecké výkony, které jsou více než přesvědčivé a taky díky nim se dají přetrpět mnohdy zbytečně táhlé dialogy. Další sázkou na jistotu byl skladatel. Ramin Djawadi opět dokázal, že patří ke špičce skladatelské smetánky, která dokáže svou hudbou vždy diváka naprosto pohltit a na hodinu přenést do Západozemí. Jako poslední jsou stvoření, podle kterých je celý seriál pojmenovaný a vlastně je jeho největší ozdobou - draci. V této sérii s nimi strávíme podstatně více času a ukazuje se, jak signifikantní výhodu během válek představovali. Co se týče digitálních efektů, tak jedinou výtku mám k podivně natočeným scénám v dračích sedlech. Jinak to byla pastva pro oči a na seriálovém poli jde o něco nevídaného. Ačkoliv mi to láme srdce, tak nejslabším článkem celé série byl rozhodně Daemon a jeho halucinogenní linka. Tvůrci jej uklidili na celou sérii na strašidelný hrad, abychom tam s ním prožívali jeho noční můry a halucinace. Jednou bych to pochopil a možná by to bylo i vzhledem k množství cameí zajímavé. Ale abychom každý díl viděli jinou verzi halušek, to už začal být po pár dílech pořádný opruz. Celkově se tady toho v této sérii moc nestalo a je to spíše přešlapování na místě. Nyní se začínají pomalu vyplňovat pesimistické předtuchy fanoušku, kteří si nebyli jisti, zda pouze jedna kniha obstojí a unese tíhu nyní už čtyř (!) sérií. Až nyní začínáme rozeznávat výraznější obrysy toho, že nebylo úplně nejšťastnějším rozhodnutím půlit už tu první sérii na mladší a starší verze našich oblíbených postav. Možná to měli tvůrci nechat zkrátka doběhnout a až tou druhou sérií udělat podstatný časový skok. Nyní to působí tak, že nemají svou scénáristickou vizi ještě úplně srovnanou a učesanou. Druhá série slouží pouze jako utahaná šachová partie, která své tahy dělá velice sporadicky a rozvážně. Výsledkem jsou rozmístěné figurky na šachovnici, které vyčkávají na povel. Nezbývá než doufat, že si seriál vybral nejslabší chvilky v této sérii a třetí + čtvrtá už budou zase těmi seriálovými událostmi roku. Nejlepší epizoda: The Red Dragon and the Gold(S02E04) "Do simply what is needed of you: nothing."  ()

Galerie (324)

Zajímavosti (1)

  • Natáčení započalo v dubnu 2023 v Leavesden Studios ve Velké Británii. Několik týdnů se pak točilo ve Španělsku. Posléze se filmaři vrátili do Anglie – kromě ateliérů zavítali do exteriérů Walesu a Surrey, kde se filmovaly např. bitevní scény. (fiLLthe3DD)

Reklama

Reklama