Reklama

Reklama

Babylon

Trailer 6
USA, 2022, 189 min

Režie:

Damien Chazelle

Scénář:

Damien Chazelle

Kamera:

Linus Sandgren

Hrají:

Diego Calva, Margot Robbie, Brad Pitt, Jean Smart, Jovan Adepo, Li Jun Li, Lukas Haas, Max Minghella, Tobey Maguire, Olivia Hamilton, P.J. Byrne, Rory Scovel (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Tehdy, ve dvacátých letech minulého století, se v pouštním městečku Los Angeles mohlo snadno stát, že jste se na opulentní a divoký filmařský večírek vetřeli jako absolutní nicka a hned následující ráno se stali filmovou hvězdou. Přesně takovou trajektorii nabrala dráha herečky (zatím bez jediné role) Nellie LaRoy (Margot Robbie), která si za poslední prachy koupila hezké šaty a rozhodla se oslnit kohokoliv, kdo by jí dal šanci. Svědkem její strmé kariéry je „holka pro všechno“ Manny Torres (Diego Calva), mexický přistěhovalec, který plní filmovým magnátům i ty nejdivočejší sny (chcete-li mít na večírku živého slona, Manny ho sežene). V rámci svých povinností Manny pečuje i o Jacka Conrada (Brad Pitt), nejslavnějšího herce své doby, který moc dobře ví, jak těžké je se na vrcholu udržet, a který dělá možné i nemožné pro to, aby na něm zůstal. Na obzoru se však rýsuje revoluce, do té doby němé filmy začínají mluvit. Na Hollywood se řítí uragán změny, který mnoho životů, nadějí a tužeb zničí a smete, a jen pár vyvolených vynese nahoru mezi hvězdy. Babylon je multižánrová freska, která nenechá své hrdiny ani diváky vydechnout. Navštěvujeme s nimi dekadentní párty, kde se odehrávají věci, které byste si ani při bohaté fantazii nedokázali představit, pracujeme s nimi, sníme s nimi a snažíme se to celé přežít. (Cinemart)

(více)

Videa (12)

Trailer 6

Recenze (592)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Žijeme ve zlaté éře televize a tvůrci by si měli uvědomit, že i když pro ně je výsada točit filmy, tak když už mají být tak dlouhé, tak ať jej zpracují ve formě minisérie. Což je i záležitost Babylonu, přičemž talentovaný Damien Chazelle si látku natočil patrně přesně dle své vize...leč na film mu nikdo moc do kin nepřišel. A krom tématu Hollywood sobě, které zjevně lidi moc nezajímá (viz Mank, Fabelmans); já viním i stopáž. Na jedno celé posezení v kině je to prostě extrémně náročné a myslím si, že po tomto a Prvním člověku (který mě moc nezaujal) se stále mladý talent vrhne do streamovacích válek a už mu nikdo jen tak tak velké peníze na kinofilm nedá. Co mě potěšilo, tak byl opět skvělý Brad Pitt, který je po většinu stopáže stále stejný frajer a trošku zklamala Margot Robbie, která se bude muset ještě hodně snažit aby odvrátila 4 propadáky za sebou a za mě by příště měla přijímat méně výstřednějších rolí (jedna Harley stačí). Takže jo, je to dobrý film, za mě lehce nadhodnocený, leč fyzicky velmi náročný na zpracování, o to více však autorský, příště rozsekat do třech částí a dopadlo by to lépe. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Chazell a jeho óda na Hollywood a období příchodu zvukových filmů. První dvě hodiny plně zábavy a hořkosladkého pohledu na tehdejší dobu a pozadí továrny na sny. Skoro jak splněny sen fanouška filmu a jeho historie. Současně také další ukázka,že režisér po svých obrovských úspěších trpí pocitem všemocnosti a jeho filmy to stahuje dolů. Ve filmu přichází (díky filtrům i formální) zlom a poslední část není zrovna povedená... Příliš se tu tlačí na umelecký záměr na úkor obsahu. Je to škoda. Vlastně není moc filmů, kterým bych ve výsledku přál lepší konec. PS: proč režisér i jeho dvorní skladatel si tu několikrát vykrádá/vkládá hudbu z LaLaLandu (chápu potenciální pocitovou návaznost,ale je to nutné...)? ()

Reklama

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Opulentní výpravný velkofilm, jenž se ohlíží za divoce extatickými i tragicky smutnými příběhy filmových hvězd, jejichž sny a životní jistoty se rozplynuly, když o ně přestal být zájem. Návrat ke dvacátým létům minulého století do období nástupu zvukového filmu tu slouží nejen k vyjádření lásky k filmům jako takovým, ale i k nebývale ostré kritice Hollywoodu jakožto továrně vybudované na útlaku a pošlapávání lidských práv. Hypnotizující snímek střídá žánry podle převládající nálady postav – první třetina je až snově magickým a rozjařeným drogovým raušem, druhá třetina je více komedií a zbytek směřuje zas k dramatu s kriminálními prvky. Byť celkově snímek nemusí působit zcela celistvě a hned od začátku se pohybuje na hraně nabubřelého excesu, tak jeho jednotlivé části jsou ve většině případů režírovány mistrovsky. Po celou dobu jde ale především o stylizovanou a nadnesenou exkurzi do filmového zákulisí, která upomíná na to, že mnohé z filmů, které milujeme a obdivujeme, leckdy vznikaly v moři bezpráví, krve, potu, zvratků a výkalů. ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejživelnějších a nejzábavnějších tříhodinovejch filmů všech dob, kterej diváka hned v úvodu uvrhne do pekla plnýho neřesti, drog, sexu, násilí a anarchie… prostě do HOLLYWOODU. To celý dramaturgicky uchopený jako božská komedie plná absurdního humoru a nevypočitatelnosti, orámovaná dramatizací historickýho pokroku světa filmu, jeho tvůrců a směřováním onoho média do budoucnosti. Na první pokus je v podstatě bez šance užít si to v plnym rozsahu, protože je to filmařsky i obsahově natolik komplexní, že jsem si připadal jak zlem nepolíbenej panic, co omylem zabloudil na libovolnou párty z filmu a jenom v nekonečný smyčce uvažoval, jestli se zabít nebo přidat. Každopádně po všech těch současnejch generickejch sci-fi sračkách je BABYLON neskutečnou filmovou očistou! ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Všechny filmové i zhýralé cesty vedou do Babylonu. Originálně zábavný i nemálo dekadentní náhled na smetánku němého filmu v tříhodinové náloži. A v dokonalém režijním provedení Damiena Chazella. Provede nás od roku 1926 a skončíme až v roce 1952. Éra němého filmu už bere pomalu a jistě za své. Revoluční nástup hlásí zvukový film. Filmová studia Kinoscope a MGM mezi sebou vedou tichý konkurenční boj. V popředí stojí tři protagonisté vyprávění - atraktivní Nellie LaRoyová (Margot Robbie), lascivní skandalista, příležitostná gamblerka i narkomanka, která si svoji hereckou slávu musí teprve vydobýt, ač podle mnohých hereckého talentu má pomálu, Jack Conrad (Brad Pitt), milovník žen a luxusu a hlavně nejslavnější herec své doby a také Manny Torres (Diego Calva), mexický přistěhovalec, který u filmu zastává nejrůznější funkce, jen se zatím nikterak neprosadil, ale bude se postupně šplhat nahoru. A minimálně ke dvěma z nich nebude štěstěna navždy tak přívětivá a ukáže jim svoje holá záda. Chazelle natočil svůj nejosobitější film. Má špičkové herecké obsazení, kterému vévodí Margot Robbie, po celé tři hodiny svého trvání má co nabídnout a stále chrlí nepředstavitelně dramatické, zábavné i prudce absurdní scény. Ač velmi často dochází k žánrovému prostřídání, stále to je přehledné a nevytváří to chaotický ráz. Kamerové obrazy Linuse Sandgrena patří k tomu nejlepšímu na poli snímání za poslední dobu. Hned v úvodu diváka zaplaví dekadentní večírek, který přivodí vodopád mravního úpadku, na kterém v červených odhalujících šatech tanečně řádí k pomilování určená Margot. Je to oslnivě nastavené a rázem přejdeme do drobných detailů z natáčení, kde se herci musí podřizovat roztodivným požadavkům věčně nespokojených režisérů, vznikají nesváry a nemálo záleží i na těch nejtitěrnějších detailech. A pochopitelně začnou narůstat osobní problémy našich tří protagonistů. Okolo filmu se vždy točí krásné ženy a scénář si dovolil vtípek, že by se Margot Robbie mohla konečně setkat se svojí dvojnicí v reálu Samarou Weaving. A tak se i stalo, načež si ty dvě zrovna do oka nepadnou. Margot z toho ale vyjde jednoznačně lépe, přinejmenším její na vteřinu odhalené prso, tedy není jisté, jestli se o to nepostarala její dublerka, a posléze stoprocentně stojící bradavky pod kostýmem rozverné studentky jí zajistí vítězství. Jedním z producentů filmu byl Tobey Maguire. Zřejmě si vymínil, aby ve filmu dostal svoji osobní linku, takže ve třetí hodině s ním film udělá odbočku, ale i ta se povedla. Tenhle film je nastavený získat mnoho filmových ocenění. Pozornosti na Oscarech se mu nedostalo. Minimálně k Margot Robbie je to značně nefér. Ve výsledku se zrodil velmi ojedinělý multižánrově pojatý film, co zapůsobí vizuálně, herecky, scenáristicky i režijně a ani v dalších kategoriích se neztratí. Skvělý počin. 10/10 ()

Galerie (60)

Zajímavosti (26)

  • Zhodou okolností Margot Robbie získala svoju rolu vďaka odstúpeniu Emmy Stone. Presne opačná situácia nastala pri filme Birdman (2014), kde Emma Stone získala rolu vďaka tomu, že ju odmietla Margot Robbie. (Arsenal83)
  • Damien Chazelle ponúkol tento film producentovi v roku 2009, ktorý si v tom čase myslel, že bol pre tohto filmára trochu ambiciózny. Zapáčila sa mu však myšlienka vzťahu filmu a hudby a navrhol Chazelleovi, aby skúsil napísať muzikál. A tak sa z tohto filmového nápadu nakoniec vznikol La La Land (2016). (Arsenal83)

Související novinky

Paramount oznámil řadu nových projektů

Paramount oznámil řadu nových projektů

12.04.2024

Pokud přítomnost na letošní konferenci CinemaCon v Las Vegas pojalo nějaké hollywoodské studio ve velkém a hodlalo se co nejvíc předvést před kinaři z celého světa, byla to nejspíš společnost… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Ceny BAFTA ovládla válečná vřava

Ceny BAFTA ovládla válečná vřava

19.02.2023

V neděli 19. února se v Royal Festival Hall v londýnském Southbank Centre uskutečnil 76. ročník slavnostního předávání prestižních cen Britské akademie filmového a televizního umění (BAFTA), na němž… (více)

Reklama

Reklama