Tvůrci:
Steven ZaillianRežie:
Steven ZaillianScénář:
Steven ZaillianKamera:
Robert ElswitHudba:
Jeff RussoHrají:
Andrew Scott, Dakota Fanning, Johnny Flynn, Maurizio Lombardi, Eliot Sumner, Margherita Buy, Kenneth Lonergan, Bokeem Woodbine, Vittorio Viviani (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
Je velmi těžké vás najít (E01)
-
Sedm milostí (E02)
-
Sommerso (E03)
-
La dolce vita (E04)
-
Lucio (E05)
-
Těžký předmět (E06)
-
Děsivá zábava (E07)
-
Narcissus (E08)
Obsahy(1)
Mladý podvodník vyrazí do Itálie splnit zvláštní úkol a nahlédne přitom do světa mocných a bohatých. Život, o kterém snil, tak má na dosah. Stačí se k němu jenom prolhat. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (134)
Vražda a samotné odpratanie buddyho Freddieho Milesa, trvalo cca 15 minút (nepreháňam) počas ktorých stihnete doma porobiť nad rámec úloh. Je to tak dlhé, že cestu z miesta činu až po lokalitu „zochabenia umrlca“ absolvujete celkom 4x a stále sa opakujú tie isté zábery. Áno, bolo to zámerné, no pre mňa ako diváka nefunkčné. A tak to ide časť po časti. Pes jitrničku sežral.... druh tejto konkrétnej filmovej tenzie mi skutočne nereže. Nejnepríjemnejší z toho celého bol samotný hlavný hrdina (nemusím ho celkovo ako herca), nesympatický s pohľadom tak nevábnym, že som na konci mala pocit, že mi je nevoľno z urieknutia. Mrzí ma, že napokon dávam len 3* nakoľko očakávania som mala vážne veľké a cez vysoké hodnotenia ostatných, idem proti silnému prúdu. ()
Noirová, scénická, detektivka, která nezřídka přechází v černohumornou komedii a občas umně využívá nějaký motiv/záběr opakovaně v epizodě i napříč seriálem. Díky tomu a záludným myšlenkovým pochodům antihrdiny to má spád. Andrew Scott je prostě geniální záporák. Nicméně působí to lehce natahovaně, respektive na tolik vybudovanou zápletku tomu chybí výraznější katarze. ()
Plíživé zklamání, čím dál víc vítězila forma nad obsahem. Kamera a noir atmosféra nezachrání zbytek. Spíš rádoby artový, než skutečně artový, často už je hra s kamerou otravnou vatou navíc (záběr na popelník celkem snad 20krát, rekord). Nesmířím se s chováním postav v posledním dile - chovají-li se hloupě, zaslouží zatracení. Že vrchního inspektora skutečně ošálí paruka a umělé vousy bych čekala v osmdesátkové komediální taškařici s Belmondem, ne tady. Stejně tak Maggie se proměňuje v postavu hlupačky, když přeřek Ripleyho přechází bez povšimnutí - proč vůbec postavy tou situací zatěžovat? Jen aby se ukázalo, jak hloupí oba jsou? Musí to tam být? Že si za celou dobu nikdo nesestavil alespoň identikit hledaného R.G. je neuvěřitelná díra v ději, a zdráhám se uvěřit, že pochází z knižní předlohy. Od první do poslední minuty sarkastickou Dakotu Fanning a Eliotta Sumnerse považuji za přešlap v castingu. 55% ()
„JE TO LHÁŘ. JE TO JEHO ŘEMESLO…“ Artový psycho. Pomalý… plný hnusnýho Andrewa Scotta. Moc mě to nebere – což vlastně není moc překvapivý, když mrknu na svůj komentář k filmovýmu zpracování. V podstatě to asi bude dost podobný (jen ten fim byl naštěstí kratší). Chápu – jde o ty pocity… negativní pocity. Ale… kurva nebaví mě to! Nechává mě to tak nějak klidným a často rychloposouvám a rychloposouvám a rychloposouvám… /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Seriál je založený na kriminálním románu Patricie Highsmithové z roku 1955 „Talentovaný pan Ripley“. 2.) Případné pokračování zatím nikdo nezavrhl. 3.) Thx za titule „Jan Šauer“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Andrew Scott je naprostý šílenec! Občas nemusí polovinu dílu ani nic říct, a i tak dokáže skvěle uhranout svým herectvím a bez jakéhokoliv komentáře rozumíte, co se mu asi honí hlavou. Skvěle si v roli Toma Ripleyho osvojuje osobnost a chování obětí ve svůj prospěch a důkladně promýšlí všechny malé detaily svého plánu, ovšem ne vždy mu to jde tak hladce. Pro mě jako někoho, kdo nezná knihu nebo film, bylo sledování příběhu, který je ze začátku trochu neurčitý, naprosto napínavé a vzrušující. Zároveň je tady jedno z nejlepších opodstatnění černobílého filtru - prosluněná Itálie by jinak svými barvami narušovala tuto mysteriózní až noirovou krimi zápletku. Polovinu celýho zážitku pro mě tvořila právě i ta italská letní atmosféra, kterou jsem naposledy chytal třeba u Call Me By Your Name nebo u Luca. Nemluvě ani o té kameře, snad nejlépe natočený seriál za poslední dobu. Co záběr, to obraz. Poslední díl a závěr samotný mě sice tolik neuhranul, čekal jsem ještě nějaký větší zvrat, ale to nemění nic na tom, že jde o jeden z nejvydařenějších projektů Netflixu. Grazie signore Zaillian. 🤌 9/10 ()
Galerie (161)
Zajímavosti (5)
- Podobne ako príbehový antihrdina Tom Ripley (Andrew Scott), aj známy taliansky maliar Michelangelo Merisi da Caravaggio bol na úteku za vraždu. V 350-ročnom flashbacku poslednej epizódy sa Caravaggio ukrýva pred Rytiermi sv. Jána, rovnako ako aj Tom pred políciou. "Prišlo mi to ako zaujímavá paralela," povedal režisér Steven Zaillian. (Ahsoka)
- John Malkovich, který se objevuje v této epizodě jako Reeves Minot, si zahrál hlavní roli ve filmu Ripleyho hra (2002). (Please)
- John Malkovich si zde zahrál malou roli padělatele dokladů Reevese Minota. Jedná se o odkaz na film Ripleyho hra (2002), kde Malkovich ztvárnil právě Toma Ripleyho. (Kubeska)
Reklama