Režie:
Emerald FennellScénář:
Emerald FennellKamera:
Benjamin KracunHudba:
Anthony B. WillisHrají:
Carey Mulligan, Bo Burnham, Laverne Cox, Clancy Brown, Jennifer Coolidge, Christopher Mintz-Plasse, Molly Shannon, Angela Zhou, Sam Richardson, Steve Monroe (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Cassandra (Carey Mulligan) hraje zvláštní hru. Chodí do barů, předstírá v nich těžkou opilost, nechává se sbalit chlápky, kteří v ní vidí snadnou kořist, a když má dojít k „nejlepšímu“, tak na ně nemilosrdně zaútočí. Útoky bývají spíš psychického rázu, ale její oběti i tak poznamenávají velmi bolestivě. A proč to bývalá perspektivní medička dělá? Protože na vysoké potkala kluka, který jí způsobil takové trauma, že rezignovala úplně na všechno, opustila školu, vrátila se k rodičům, začala pracovat jako servírka v kavárně a jediné, co jí jakž takž baví, jsou výše uvedené noční lovy. Tenhle koníček nabere novou dynamiku ve chvíli, kdy se v jejím životě znovu objeví „pachatel“ jejího současného stavu, pohledný pediatr Ryan (Bo Burnham). S ním přichází lehké znejistění, co že se to vlastně tenkrát na vysoké doopravdy stalo, protože Ryan se chová jako by nic, dokonce začne s Cassandrou flirtovat a nebrání se ani představě, že by z toho mohlo vzejít něco vážnějšího. Cassandra jeho city, zdá se, opětuje. Protože se ale pohybujeme v žánru cynického thrilleru, je jasné, že tahle nadějná mladá žena milostné mimikry používá k tomu, aby zosnovala plán pomsty, proti kterému budou její dosavadní barové eskapády pouhými kanadskými žertíky. (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (339)
Na hrubý pytel hrubá záplata. Nebýt (úplného) konce, asi bych byl o něco spokojenější, ale i tak mě Nadějná mladá žena velmi překvapila tím, jak promyšleně, stylově a vlastně mnohdy také až škodolibě zábavně se Emerald Fennell podařilo pojmout téma, na němž si mohla zrovna tak vylámat zuby. Carey Mulligan je bezvadná (člověk by ani nepoznal, že je to tatáž herečka jako ve Vykopávkách) a v malé roli mě potěšila Alison Brie. ()
V podstatě film o #MeToo (zabalený v revenge edici). Který se ale mně, velkému kritikovi téhle kampaně, velice líbil. To jsou mi věci! Promising Young Woman může na první pohled působit dojmem psychologického dramatu, čímž také částečně je, ale zároveň se honosí kabátem mrazivého thrilleru, který byl v některých chvilkách nečekaně napínavý. Film divákovi představuje děj, jehož hlavní motiv (určitá tragická událost) je vyjevován po kouskách, díky čemuž si snímek dobře udržuje divákovu pozornost z čiré zvědavosti z toho, co přesně se vlastně stalo. Zároveň má ale lehce temnou a tajemnu atmosféru, během které se ono napětí dá vyloženě krájet. Hodně tomu pomáhá i skvělá Carey Mulligan, která se právě stala mou oscarovou favoritkou za nej. ženský herecký výkon. Pokud znáte Chan-wook Parkovu trilogii o pomstě (filmy jako Old boy, Nebohá paní Pomsta), tak zde najdete pár podobností - dobře napsaná hlavní postava, jistá nepředvídatelnost, náhlá změna stylu a ducha filmu, atd. I přestože se tam některé postavy chovaly poměrně nelogicky, tak je film ve výsledku velice slušným a dobře natočeným revenge thrillerem, který stopro stojí za zhlédnutí. Tu MeToo problematiku sice pokryl krapet povrchně, ale vlastně to funguje. Aspoň to pro nás chlapy je poučením, že když chceme sbalit holku, neměli bychom jí kvůli tomu opíjet. Průměrné 4* ()
Revenge-flick produkt #metoo nálady v popovém balení s příjemným castingem, se snaživější charakterizací hlavní postavy, než na jakou jsme zvyklí z tematicky podobných revenge-hororů. Carey Mulligan je roztomilá, ale zmínky o “oscarovém” hereckém výkonu jsou mimo. A vůbec, film v žádném směru nepřesahuje tvůrčí hranice hravé jednohubky, originální pouze zasazením daného tématu do áčkového mainstreamu. Scenáristické rádoby kouzlení ve finále naopak potvrzuje jeho kreativní limity v mezích pouhého svěžího tínejdžerského dramatu. Assassination Nation byla v daných vodách odvážnější a stylovější. ()
Bezkonkurenčným ťahúňom celého filmu je Carey Mulligan. Je roztomilá vtedy, kedy má byť a je riadna bitch ak si to situácia vyžaduje. Samotný príbeh je myslím aktuálny a robený zábavne. Hoci je tam veľa chlípnosti, smrti a smútku. Oceňujem, že Fennellová obsadila do postáv mužov ktorý sú milí a zlatí, hoci vizuálne mi ako chlapi až tak nepripadajú. Oceňujem záver, oceňujem herecké výkony, vtip, aj finálne posolstvo. To by si možno žiadalo v niektorých scénach sofistikovanejší prístup a v iných zase riadne pritlačiť na pílu, ale v rámci toho, čo ten film ponúka som spokojný. A je fajn po dlhom čase vidieť Mulliganovú v takejto úlohe, kde ukazuje, že vie byť tvárna podľa situácie. Určite stojí za videnie. ()
Emerald Lilly Fennellová si mě dnes večer povodila jako marionetku a vůbec mi to nevadilo.. Příběh Cassie a Niny mě rozhodně nenechal chladnou a celé to dění jsem sledovala s vnitřním napětím, kam se dostanu.. Té potřebě vyřčené pravdy nahlas, vysvobození z minulosti a oproštění se od ní, upřímné omluvy a následného odpuštění, nastolení spravedlnosti, rozumím a chápu ji.. Dle mého názoru nejde v tomto snímku o pomstu, neb hlavní postava sama hledá cestu, není si jistá, strádá a trápí se, že v danou osudnou chvíli nebyla přítomná a ztratila to nejcennější.. Carey Mulliganová to zvládla v kvalitě A+.. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (18)
- Do rolí násilníků si režisérka Emerald Fennell záměrně vybírala „nice guys“ a herce, kteří nikdy nebo jen výjimečně hráli záporné postavy. Obsazeni tak byli Adam Brody, Bo Burnham, Sam Richardson, Chris Lowell, Christopher Mintz-Plasse a Max Greenfield. (hansel97)
- U Neila (Christopher Mintz-Plasse) v bytě je možno vidět plakát k filmu Panique (1946). (pornogrind)
- Menší roli si ve filmu zahrála i režisérka Emerald Fennell. Vidět ji můžete jako youtuberku, podle jejíhož videa se ve filmu Cassie (Carey Mulligan) líčí. (hansel97)
Reklama