Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (375)

argenson 

všechny recenze uživatele

Dialogy, u kterých by člověk zaplakal. Zoufalé hledání humoru za pomoci všech atributů porevolučního dění. Ale vážně nerozumím tomu, že Helena Růžičková po Homolkách a Vlaku dětství a naděje vstoupila do něčeho takového. O dalších zúčastněných nemluvě. Nebo já nevím - přece zkušený herec už při čtení scénáře musí rozpoznat, že to bude hovadina, ne? Omluvou snad může být finanční přínos, kterého se hercům v té době příliš nedostávalo. ()

jumas 

všechny recenze uživatele

Tak u této pěkné české komedie mě zaráží, že má tak špatné hodnocení a je v první stovce nejhorších filmů. Vždyť je to přece zajímavý a hlavně vtipný film s nápadem cestovky která bude jasně vydělávat na zhraničních klientech. Sice něco nedopadne podle představ, ale nakonec vše ok. S postupem času už mi většina scén nepříjde tak vtipná jako dříve, ale do nejhorších filmů určitě nepatří. ()

Reklama

Blondpipi odpad!

všechny recenze uživatele

Bídnej film odpovídající naprosto přesně období ve kterém vznikl. Hurá, konečně můžeme svobodně ve filmech ukazovat kozy,...konečně můžem točit i pro všechny ty, co je pro ně na hranici pochopitelnosti i přebídnej ftip, kterým jsem byla fčéra oblažena......Proč nemůžou mít chlapi celulitidu? Protože je hnusná ...muhehe. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Fialkami jsem naprosto fascinován. Technicky je to profesionálně odvedené a bez ironie, děj je tak šílený a nepředvídatelný, že jsem opravdu s napětím očekával, jak podnikatelský průser rodiny Karafiátů dopadne, tomu říkám boj proti stereotypu. Film obsahuje nesčetné množství moudrých prohlášení, většinou napsaných pro Helenu Růžičkovou, snad první úžasný fekální vtip v porevolučním českém filmu - "křtění" pomalované kadibudky za skandování davu a tak zvrácený humor-nehumor, že milovník alternativy jej sleduje velmi pohodlně. Je to jeden z nejhorších porevolučních filmů? To určitě ne. Jsou filmy dobré a špatné a... divné - a tam řadím Fialky. Možná spíš poslouží jako poměrně úpřímné svědectví o počátcích podnikání v Čechách, tehdejších rozdílech se Západem a o tom, jak to tu fungovalo a podvádělo se. Přál bych si, aby Trhala fialky dynamitem 2 pojednávalo o tom, jak Karafiátovi nevinně zkusí podnikat s lehkými topnými oleji... ()

Emzet odpad!

všechny recenze uživatele

Otřesná Růžičková v ještě otřesnější stupidní komedii, během které si budete přát trhat dynamitem filmový pás, neřkuli filmový štáb. Hudba i scénář je tím nejlevnějším, co se mohlo v raně porevolučním Československu spíchnout, režie veškerá žádná, profesionalita veškerá žádná. Je to hnus, HNUS, velebnosti, a zasloužený odpad. A pochopitelně materiál k častému opakování na kterékoliv z českých veřejnoprávních či soukromých televizí, protože "to je přece lidová zábava, ne?" ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Helena Růžičková několikrát přiznala, že film trpí jistými nedokonalostmi, což bylo způsobeno několika důvody, které předcházely samotnému natáčení, či vystupovaly na povrch v jeho průběhu. Herečka se nikdy netajila tím, že by chtěla Čechům v nelehkých porevolučních dobách přinést komedii, která by navázala na předchozí úspěchy československé kinematografie na tomto poli. Proto se svým synem napsala příběh o obyčejné rodině, která vstupuje do rodící se tržní ekonomiky, prostřednictvím cestovní kanceláře. Tento příběh měl celkem odlišnou podobu, než jaká byla nakonec ve filmu. Financování se ujal kontroverzní podnikatel Rudolf Hošna, který si jako podmínku financování kladl, aby Fialky byly prvním porevolučním moravským filmem. To bylo velmi problematické, protože ve stejné době (léto 1992) natáčela na Moravě režisérka Věra Chytilová film Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992). Hošna trval na tom, aby Fialky vstoupily do kin dřív, takže celé natáčení bylo poznamenáno velkým spěchem. K režii byl vybrán Milan Růžička, což také nebyla příliš šťastná volba, protože, ač ne nijak špatný režisér, měl s režií filmové komedie velmi malé zkušenosti. Růžičková to okomentovala slovy: „Dokonce mu i takový mistr jako pan Lipský dodával ještě další fóry a on na to nijak nereflektoval“.  Film se nakonec dostal do kin dva týdny před Dědictvím, ale kvalitativně byl jinde, což Růžičkovy velmi mrzelo. (cundak)
  • Sourozenci Karafiátovi mají stejná křestní jména jako jejich představitelé, Helena a Jiří. (Investman)
  • V knize "Rozmarná léta českého filmu" je vzpomínáno: "Na place se děly neuvěřitelné věci. Režisér musel do filmu dostat producentovu vilu, takže se dopsala scéna, jak jede autobus, pomalovaný obrázky Libora Vojkůvky, do Brna a ve švenku se kamera na tři vteřiny zastaví pohledem na vile. Potom se musela při natáčení v Paříži do filmu narychlo obsadit producentova milenka, a když tento zjistil, že jí režisér svěřil jen roli němou, zakázal režisérovi přístup na produkční porady. Potom se zjistilo, že podle smlouvy mají Jiří Růžička a Helena Růžičková stejně velké role, tak se rychle dopsala scéna jízdy králů, v níž měl jet Jiří na koni, ale pak se zase zjistilo, že ho žádný kůň neunese..." (NIRO)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno