Reklama

Reklama

Drama Bílý pes je působivou ságou o rasismu. Mladá hollywoodská herečka Julie Sawyerová se ujímá krásného bílého německého ovčáka, jehož v noci srazila autem. Jednoho dne ji do té doby mírumilovný pes zachrání život tím, že krvelačně napadne a zabije násilníka, který se jí vloupal do domu. Lucy záhy zjistí, že byl pes vycvičen k útoku na lidi tmavé pleti. Radí se se zvířecím trenérem Carruthersem, který ji nabádá, aby nechala psa utratit. Pak ale vstoupí na scénu samorost Keys, trenér, který se už dříve neúspěšně pokoušel učinit výcviku podobných psů přítrž... (Cinemax)

(více)

Recenze (58)

TheRaven odpad!

všechny recenze uživatele

„Teda já už viděl něco průserů, ale ti namouduši podělali, co mohli.“ Neuvěřitelně naivní podívaná s topornými dialogy, ještě topornějšími herci a vůbec nejtopornějším zpracování problematiky rasismu, jaké jsem kdy viděl. Nejhorší je, že to někdo opravdu myslel vážně. To už je snad lepší, rozuměj méně povrchní, i Kult hákového kříže, a to je co říct. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Ten pes fakt naháňa hrôzu, ale inak film veľmi čo ponúknuť nemá. V druhej polovici sa poodhaľuje téma rasizmu, ktorej zapletenie v príbehu veľmi pomoholo a dodalo mu úplne iný smer aký som čakal. Priemerní herci, klasický rutinný námet okorenený pár dobrými scénami a výborným záverom. 65%. ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Ako drama je to priemer. Vlastne je to ciste becko. Prilis priamociare, s logickymi preslapmi a herci tiez mohli byt lepsi. Zachranuje to vlastne iba ta tema, dobra rezia a Morriconova hudba. Velmi sa mi to vsak pacilo vo svojom druhom plane. Ta alegoria na rasizmus je skvela. Urobit zo psa nositela ludskej blbosti je uzasny napad. A ta posledna patminutovka to posuva do kategorie paradny film. Ak niekoho napadne urobit ackovy remake ma v tejto dobe isty profit a minimalne 20 Oscarov k tomu. 8/10 ()

Toj 

všechny recenze uživatele

Moc krásný film. Na jedné straně tu je tradiční motiv ze 70. a 80. let: zvíře - bestie. Pes však funguje i jako metafora rasismu a nutno podotknout, že s tématem se nepracuje nijak banálně či zploštěle. To dokazuje i závěrečná scéna v kleci se psem, která ve své jednoduchosti vystihuje tolik rozměrů, motivů a pocitů, které se pojí s tématem rasismu, že mi to až sebralo dech. Prostě geniální. Fuller se opět se nijak neštítí násilí, krve a hrůzných scén. Rychlé pohyby kamery, násilné střihy a fascinující podoba toho hrůzného zvířete vše jenom podtrhují. Psí útoky samozřejmě jsou brány dost do důsledku - to jak Fuller nechá psa vraždit asi leckoho překvapí. Vedle toho je film i dost sentimentální. Tato stránka filmu je zas zesilovaná různými dlouhými jízdy kamery a hudbou Ennia Morriconeho. Navzdory tomu, že celý film je nechutně postižený osmdesátými léty, tak vyniká především svojí filmovostí. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Sofistikovanější než by jeden z čistě béčkového prvoplánově kontroverzního nástřelu „Goro bílý pes makabrózně morduje Afroamíky“ čekal. Fullerovo velké vítězství je, že to funguje v obou zamýšlených rovinách. V první žánrové polovině z „jejího pohledu“ jde o tradičně vystavěný znepokojivý thriller staromilského střihu, který je v mnoha aspektech lepší adaptací Kingova Cuja než filmové Cujo samotné a plně si vystačí s pozvolně budovanou atmosférou, táhlými záběry, tu a tam obnaženou mordou, mrazivým zavrčením a geniálně posmutnělým Morriconeho podkresem. Ve druhé metaforické polovině „z jeho pohledu“ pak jde o mnohovrstevnatou alegorii na rasismus a xenofobii, která je komplexnější, znepokojivější a působivější než leckteré „jakože serióznější“ snímky na totéž téma. Třešničkou na dortu je pak relativizující závěr, který se v dušičce usadí a ne a ne z ní ven. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (15)

  • Na pozici režisera byl zvažován i Roman Polanski, který tou dobou čelil obvinění z neužití nezletilé. (J.A.K.)
  • Film je natočen podle stejnojmené autobiografické knihy Romaina Garyho, který se v roce 1960 setkal v Alabamě s policejním zatoulaným psem, který byl vycvičený na prvoplánový útok na černochy. (J.A.K.)
  • Bílý pes byl posledním filmem Samuela Fullera, který natočil v USA. Brzy po jeho dokončení se pak přestěhoval do Francie. (hladass)

Reklama

Reklama