Režie:
Ladislav RychmanKamera:
Jan StallichHrají:
Vladimír Pucholt, Ivana Pavlová, Miloš Zavadil, Irena Kačírková, Josef Kemr, Libuše Havelková, Vladimír Klos, Vladimír Kloubek, Zuzana Šavrdová (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Do hezké studentky Hanky se na chmelové brigádě zamiluje její zásadový spolužák Filip. Dívka se přestěhuje do mladíkova útočiště v podkroví, jejich čistá láska však naráží na závist jejího zhrzeného nápadníka a na nepochopení dospělých, kteří nedokázali zůstat mladí. Rychmanův muzikál o první lásce a o prvním „hříchu" dodnes zaujme mladistvým idealismem, ale také generační revoltou vůči pokrytecké morálce duševních starců všeho druhu i věku. (AČFK)
(více)Videa (1)
Recenze (341)
Generační výpověď generace mých rodičů. Symbol učitele (v tomto konkrétním případě učitelky s nomen omen přezdívkou Jana Ámos) - intelektuála jako toho, který selže a nechá se zmanipulovat totalitní mocí a v pomýlení namísto empatie zaujímá nejtvrdší stanovisko, výstižná metafora o úloze inteligence v tragické době 50. let. Film z epochálního zlomu (v důsledku XX. sjezdu KSSS a Chruščovově odhalení tzv. Kultu osobnosti), kdy se ještě téměř nic nesmělo, ale přesto už se mnohé prostě muselo celospolečensky ventilovat, třeba prostřednictvím neškodného muzikálu. Starci na chmelu jako jedni z prvních zvěstovatelů politického tání a celospolečenských změn, později pojmenovaných jako Pražské jaro. ()
Chmelová klasika. Moje generace tyhle brigády nezažila, takže to asi nemůžeme plně chápat. Ale jako muzikál je to celkem dobré. Je to plné klasických songů. Všichni chtějí Hanku. Filip ji nakonec získá. No říkám, je to pro mě z jiné doby, ale není to špatné. "Chodili spolu z čisté lásky, a 17 jim bylo let." :) ()
Krásny zhluk nepríjemne znejúcich pesničiek, pri mnohých som si prial, aby mi ušný maz naveky zakalil sluch. Ja osobne uznávam len produkt chmeľu a som šťastný, že som na takéto zväzácke akcie chodievať nemusel. Vidím, že to tam bola dosť nuda. Tí čo vtedy žili a pre ktorých je to nostalgia určite ocenia film viac, ale podľa mňa aj ako muzikál spĺňa len tie najslabšie normy, aj to tie komunistické. Ale dalo sa aj pousmiať. Tí traja čo tam so strnulými výrazmi tváre brnkali na gitare a do vetra púšťali pomaly dadaistické texty boli komediálnou ozdobou filmu, hoci to zámerom zrejme nebolo. ()
Nikdy jsem nepochopil popularitu muzikálu jako takového a pokud byl tenhle průkopníkem a předskokanem něčeho daleko horšího a děsivějšího, čehož jsme v současnosti svědky, pak by si místo hvězd zasloužil pět lebek. Ale protože chci býti objektivní, pak přiznávám, že jsem téhle nablblé kravince kdysi udělil celé tři stáry, ovšem když jsem dnes periferním viděním zahlédl hysterického Pucholta s kudlou v ruce, jak neartikulovaně vyřvává, že se zabije, chráně tak svou běhnu v sudu, chtěl jsem, aby starej Kemroš ten závěs strhl a mohlo proběhnout skvělé muzikálové Psycho...kud, kud, kud. Škoda, takže dvě. ()
+2* Sice se tu na plakátu zobrazuje "Nejslavnější český muzikál", ale to mi nezabrání dát mu tak nízkou známku. Písničky jsem měl naposlouchané a líbili se mi, ale když jsem ten film kdysi na přelomu století viděl, tak dějově mě skoro vůbec nezaujal. Kromě soundtracku, choreografie a slušných hereckých výkonů vidím jediné větší pozitivum filmu, že hezky ukazuje budovatelskou náladu tehdy mladých a naivních. A když už jsem napsal komentář, tak nemám víc důvodů se k tomuto "československému skvostu" vracet. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1+ /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Galerie (11)
Zajímavosti (32)
- Na začátku filmu si můžeme všimnout, že herci mají po lokty zelené ruce. Je to díky chmelu, který byl uměle nabarven, protože se film točil na podzim, kdy jmelí již bylo zešedlé. (Duckinka)
- V čase 11:24 student (Miloš Zavadil) vypne stroj na zpracování chmele vytažením vypínače uprostřed ovládací desky. Pak ale v čase 49:04 učitel tentýž stroj znovu vypne, ale tentokrát stisknutím úplně jiného vypínače. (blondak16)
- Roli Honzy měl původně ztvárnit Josef Laufer, který se ale zdál některým tvůrcům příliš "exotický". Postava nakonec připadla Miloši Zavadilovi. Choreograf Josef Koníček ovšem nechtěl o zpěváka přijít, nabídl mu proto roli jednoho z černě oděných kytaristů. (Zdroj: NFA)
Reklama