Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh z počátku 17. století se točí kolem kouzelné lahvičky. Jediná kapka z ní může splnit jakékoliv přání. Každý majitel ji pak musí prodat někomu dalšímu, ovšem za polovinu ceny. Podle legendy ten, na nějž zbude poslední kapka, propadne peklu. (Filmbox)

Recenze (134)

kajas 

všechny recenze uživatele

Tenhle snímek nemá s pohádkou pro děti navzdory kouzelné lahvičce rozhodně nic společného, je správně drsný, temný a řekla bych, že dost dobře vystihuje atmosféru doby, o které vypráví. Všechny postavy do jedné jsou ale nesympatičtí bídáci a malou Kudláčkovou jsem pro její uječenost nemusela ani v My všichni školou povinní. V rámci české kinematografie se ale rozhodně jedná o neotřelou záležitost. ()

gjjm 

všechny recenze uživatele

Zaujal mě Crocutův komentář a tak jsem si to sehnal. Po pravdě, nic moc, historický film (mám takové tušení, že autor to několika detaily vecpal do pohádkového žánru jen proto, aby se v tom nehledaly nějaké protisovětské metafory) o vpádu pasovských, který bych dětem rozhodně nepouštěl. Je výborně obsazen (Rösner, Munzar, jeden z nejzajímavějších a nejpřehlíženějších herců minulého století Augustin Kubán v malé roli kata) a zajímavě natočen (tím myslím skvělou vizuální stránku celé věci a její ponurou a drsnou atmosféru), i historické reálie jsou asi vystiženy věrně. Celý film, vizuálně a atmosféricky precizní, ale kazí nevýrazný a nezajímavý děj. Ovšem kdyby všechny pohádky vypadaly takhle, byl by svět mnohem zajímavější. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Klasik děl pro děti a mládež Ludvík Ráža má ve své filmografii celou řadu úspěšných titulů (nejvíce mi v mysli utkvělo OCELOVÉ MĚSTO). Téma této inscenace je atraktivní i neobvyklé zároveň: válka pasovských, poslední zoufalé mocenské vzepětí pokořeného Rudolfa II., je skvěle zasazeno do prolnutí pohádkových a reálných prvků. Jejich kombinací se vystupňovává napětí a ponor do doby, v níž se krok za krokem prosazovala krutost v činech a drsnost v dosavadní toleranci až k rychle se blížící tragédii patové třicetileté války. Poněkud zaráží její určení mládeži nebo dokonce rodině, ale v době akčních filmů s jejich protlakovým krveproléváním je vlastně i to nepodstatná maličkost. Televizní tvorba této doby přinesla řadu podobně komponovaných historických inscenací. Jejich celek (početně jdou do desítek) by dnes zasloužil hlubokou analýzu. Určitě se tu totiž jedná o pozoruhodnou kapitolu dějin naší dramatické tvorby. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Pro me naprosto neznamy film, ktery dokaze zaujmout tajemnym nametem a dobovou atmosferou. Prekvapive mi ani nevadil Vyskocil v hlavni roli a mlade Kudlackove role taky sedla. Nejvetsi zapory tak vidim ve scenari, ci deji samotnem, ktery pusobi strasne roztristene a ve filmu je hromada hluchych pasazi... ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Vcelku špinavě drsný historický příběh s lehkou mysteriózní zápletkou, ze kterého jsem měl jako dítě vždycky hrozně nahnáno. Televizní formát se nezapře, i když na něj je to i na tehdejší dobu velmi slušná práce, se zástupem dnes už z velké části nežijících herců. Snad jediný případ, ve kterém mi vůbec nevadí Michaela Kudláčková, která mi vždycky byla hrozně nesympatická, až protivná. Tady je naopak až skvělá. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (12)

  • Žobrákov si vo filme zahrali členovia divadelného spolku Jablonský. Dali im staré handry a vyváľali ich v blate, ale režisérovi sa aj tak zdali málo špinaví, a tak maskérka jednej divadelníčke poliala vlasy a nechty olejom. (Raccoon.city)
  • Strunný nástroj vihuela, na kterou hraje/drnká Matouš Psík (Ivan Vyskočil), pochází ze Španělska a byla hojně používaná v Itálii v 15. a 16. století. Jde o předchůdkyni barokní kytary. Filmaři splnili autentičnost muzikanta, který ji na počátku 17. století mohl opravdu používat, na rozdíl od naší známé kytary, která přišla později. (horskejvlk)

Reklama

Reklama