Režie:
Claude SautetKamera:
Jean BoffetyHudba:
Philippe SardeHrají:
Michel Piccoli, Romy Schneider, Jean Bouise, Lea Massari, Hervé Sand, Dominique Zardi, Gérard Lartigau, Henri Nassiet, Gabrielle Doulcet, Jean-Pierre Zola (více)Obsahy(1)
Psychologický snímek podle stejnojmenného románu Paula Guimarda zobrazuje tragickou, i když téměř každodenní událost dnešní doby: automobilovou nehodu. Zraněný, asi čtyřicetiletý úspěšný projektant Pierre Delhomeau se najednou vytrhuje ze svého dynamického životního koloběhu, zastavuje se a tváří v tvář smrti si konfrontuje své myšlenky, názory, vztahy k lidem, k životu i k sobě samému. Ve chvíli smrti mu náhle připadají dříve podstatné věci bezvýznamné, a naopak si uvědomuje šťastné chvíle, i když je dříve v důsledku stresu necítil. Tvůrci akcentují všednodennost příběhu, ale zároveň jej ozvláštňují promyšleným formálním ztvárněním. Havárie je rozfázovaná téměř do celé plochy filmu, útržky vzpomínek a představ hlavního hrdiny se prolínají s reálným časem. Snímek se dočkal amerického remaku pod názvem Křižovatka (1994, režie Mark Rydell). (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (23)
Romy Schneider pod svým oblíbeným Claudem Sautetem ztvárnila několik skutečných "hrdinek života" - Hélène patří k nejlepším. Snímek se setkal i s příznivým přijetím v zahraničí - kolik je taky nesentimentálních dramat o životě a smrti? Jen škoda, že většina z českých diváků viděla dříve patrně americkou Křižovatku, kterou bych s tímto filmem jen nerad srovnával. ()
Som veľmi rád, že sa mi podarilo nájsť a vidieť tento mimoriadny a napriek tomu málo známy film. Som veľmi rád, že sa takéto kvalitné filmy pred 50 rokmi nakrúcali. Som veľmi rád, že som sa opäť na obrazovke stretol s mojou obľúbenou Romy Schneider a ubezpečil sa o hereckých kvalitách Michela Piccoliho. Som veľmi rád, že Claude Sautet nakrútil film, ktorý mi svojou skladbou pripomínal puzzle. Som veľmi rád, že všetky dieliky do seba krásne zapadli a vytvorili obraz, na ktorý dlho nezabudnem. Naopak, nie som, ani ako fajčiar, rád, že sa vo filme fajčilo ako o preteky. ()
Vyborny namet a jeste lepsi zpracovani. Divak doslova umira s hlavnim hrdinou a postupne se louci se svymi nejblizsimi. Krome toho ma film vynikajici a bohuzel uz zapomenutou atmosferu. Francie plna Francouzu, cigareta v kazdem druhem zaberu, hezka auta a neuveritelne krasnou Romy Schneider. Filmu nejde nic vytknout. ()
Ne, stale si myslim ze Docela Obycejny Pribeh je brutalne precenovany a toto je jedna z najlepsich roli Romy Schneider. Spolu so svojim filmovym druhom Michelom Piccolim /Velka Zranice, Salto nel Vuoto/ bola nadherna, Piccoli tu havaruje na aute a nasledne film sleduje jaxa dotycny vytrhol z dynamickeho zivotneho stylu, jhodnoti ludi, vztahy a nazory na zivot a na smrt. Sautet ako reziser bol vacsinou len zrucny rutiner, az tu ukazal ze vedel tocit filmy : 74 % ()
Ze všeho nejdřív chci pochválit hudbu, něco tak nádherného se neslyší každý den, potom musím smeknout před Romy Schneiderovou, krásně se na ni kouká a každé slovo se jí dá lehce uvěřit a ten odzbrojující pohled, úžasné.. Příběh muže ve středních letech mezi dvěma ženami, který se stane účastníkem ošklivé dopravní nehody a divák se ve střípcích dozvídá jeho minulost, mě zaujal, o tom žádná, ale nepohltil.. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (16)
- Natáčanie nehodovej sekvencie trvalo desať dní. Koordinoval a predviedol ju kaskadér Gérard Streiff. (Arsenal83)
- Sanitka odvážajúca Pierra (Michel Piccoli) do nemocnice medzi dvoma zábermi mení svoje poznávacie značky. (Arsenal83)
Reklama