Režie:
Sean DurkinScénář:
Sean DurkinKamera:
Mátyás ErdélyHrají:
Jude Law, Carrie Coon, Anne Reid, Oona Roche, Adeel Akhtar, Charlie Shotwell, Michael Culkin, James Nelson-Joyce, Julian Ferro, Andrei Alén, Kaisa Hammarlund (více)VOD (1)
Obsahy(1)
S vidinou snadno nabytého bohatství v tepajícím Londýně konce 80. let 20. století opouští obchodník Rory (Jude Law) svůj pohodlný život v USA a přesouvá se s celou rodinu do pronajatého velkolepého sídla na anglickém venkově. Ačkoli má jeho žena Allison (Carrie Coon) svoje pochybnosti, udělá, co se od ní očekává, a následuje manžela do cizí země. Roryho životní sen - uskutečnit výnosný obchod a dostat se do nejvyšších pater společenského žebříčku - je na dosah a on je mu ochoten přinášet stále větší oběti na úkor celé rodiny i přátel. Věci se postupně vymykají kontrole a rodinná idyla začíná vrzat stejně jako prkna staletého domu. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (29)
― Uděláme snídani. ― Jo. Rory všem leze krkem, neustále si něco nalhává, má o sobě přehnané mínění a sledujeme, jak při honbě za svými sobeckými sny systematicky psychicky rozkládá rodinu. Je jako naivní sebevědomý klučina po škole, co myslí, že sežene super placenou práci a vydělá jmění. (Takhle nějak si představuji typické voliče Filipa Turka.) V pomalu plynoucím příběhu se jako by většinu času nic významného nedělo, ale drobnost střídá drobnost, napětí pomalu a neúprosně houstne a tenhle vlak nemá brzdy. Možná se zastavil na konci. O zeď. Těžko říct, co by bylo po snídani. Jde o komorní psychologické drama. Nehledejte tu nějakou velkou dějovost. Trvalo dlouhých 9 let, než Durkin po debutovém MMMM přišel s dalším filmem, který je mu tématicky dost podobný. Ale tam kde Klícka servíruje závěrečné prozření na úplném dně, tak MMMM bylo mnohem bezvýchodnější a v závěru jsme viděli, jak vlak nekontrolovatelně zrychloval. Debut pro mě byl mnohem intenzivnější. Ale výrazně se za mě kvalitativně posunul na úplný vrchol až s Železnými bratry pod hlavičkou A24, když natočil psychologickou studii toxického otcovství a psychických problémů silných mužů, falešně prezentovanou jako wrestlerské sportovní drama. ()
hodně pomalé rodinné drama,kde se za celou dobu nestane prakticky vůbec nic zajímavého.To,že tu umře kůň,Carrie Coon a Jude Law mají sex a pak se zbytek filmu hádají a Jude Law by zase byl rád boháčem,ale nedaří se mu je na skoro dvě hodny zoufale málo.A bohužel to nezachrání ani to,že je to opravdu dobře zahrané...40% ()
Druhý film od Durkina, co jsem viděl a hned stejné téma. Očividně ho zajímá rozpad rodiny. Tentokrát ve středostavovských kulisách a businessové cestě na vrchol. Musím říct, že wrestlingové pozadí u jeho novějšího filmu mi přišlo zajímavější a uchopitelnější. Jinak ale dobrá práce, kterou jen podtrhává herecky parádní ustřední dvojice. ()
Sľubne začínajúca „ľahšia“ rodinná dráma, ktorá sa postupne buduje, ale nedopracuje sa k nejakej výraznej špičke (vyvrcholeniu). Hlavný živiteľ rodiny je typický „chcem mať všetko a rýchlo“ a okolo neho sa postupne rozpadáva jeho vysnívaný sen života. „Veľká“ hádka s manželkou je na priemernej úrovni ako aj záverečná scéna, kde katarzia a následné rozuzlenie majú väčší dym ako oheň. Vo dvojici Jude Law / Carrie Coon bol väčší potenciál. Osobné hodnotenie: 65% (**) ()
„Hniezdo” v Amerike vymenili za pohodlné "hniezdočko" v Anglicku, s akousi vidinou lepšieho života, a to na základe predchádzajúcich skúseností, z toho vyplývajúcich, že maklér Rory O’Hara, by mal zrejme opäť vojsť do tých bezpečných, stojatých vôd rovnako, ako bolo tomu už predtým, pričom taktiež so sebou zoberie i celú svoju rodinku, pozostávajúcu z americkej, atraktívnej manželky Allison, profesionálne sa venujúcej koňom, ďalej, nevlastnej dcéry Samanthy, a vlastného syna Benjamina, keď obidvaja sú ešte stále školou povinní. Najprv to vyzerá vskutku dosť sľubne, pretože v rozľahlom, pánskom sídle, majú priestoru viac, než dostatok, a to ani nehovoriac o dvornom exteriéri, kde si Ben môže zahrať futbal do maximálne možného vyčerpania. Postupom času sa situácia ale začína rapídne meniť k horšiemu, keďže Rory je neustále iba v robote, konkrétne od nevidím do nevidím, skrátka workoholik, ako vyšitý, ktorý zanedbáva rodinu, a tak sa to musí následne aj niekde odzrkadliť, všakže... ? Od momentu, keď zomrel chorý a milovaný "Richmond" , to ide s manželkou dolu vodou, kedy iba fajčí jednu od druhej, ako taký Turek, a už vôbec sa nezamýšľa nad tým, že fajčenie v podstate len škodí zdraviu, alebo Sam sa čoraz intenzívnejšie vzpiera autoritám, to jest, stáva sa začínajúcou rebelantkou, a nakoniec poslušného synčeka zatiaľ vo vzdelávacom inštitúte šikanujú, a tak teda z každého rožku trošku, kedy nie je núdze o vyhrotené situácie, ak samozrejme príde na lámanie chleba, a k tomu určite i neskôr dôjde. Peňazí ubúda a hádok pribúda, čiže všetci sú v ozaj nezávideniahodnej pozícii. Zmráka sa im na horšie časy ? Vyriešia si to medzi sebou, najmä muž so ženou, či sa bude sama mizéria len prehlbovať ? / I napriek tomu, že má Durkinov film dobré obsadenie, nie je jeho potenciál tak využitý, ako by v konečnom dôsledku mohol byť a nebol, i keď asi posledných 30 minút, sa pridávalo na dynamike, moje rozhodnutie s hodnotením sa nezmenilo. Prečo ? Minimálne úvod s jadrom má kopec hluchých miest, nezaujímavých a zbytočných scén a chaotického strihu. Záver je na tom už hmatateľnejšie lepšie, vtedy protagonisti idú na maximum. Kameramanom bol maďarský Mátyás Erdély, ktorý má na konte takého Sauloveho syna, a tak veľmi dobre vie, ako snímať, čo najdepresívnejšie zábery, ktorých tu bolo neúrekom. Najmä, jeden bol extrémne vyčerpávajúcim ! ()
Galerie (8)
Zajímavosti (1)
- Natáčanie filmu prebiehalo v priebehu septembra 2018 vo Veľkej Británii a Kanade. (MikaelSVK)
Reklama