Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na počátku zahlédne Marta svatbu své kamarádky Aleny. Potom jde do blízkého železářství pro kroužky na záclony. Po prodavaččině tradičním "nemáme" si nechá zavolat vedoucího Viktora Tomáše. Ten se jí omluví, že zboží není na skladě a vzápětí jí vyzná lásku a požádá ji o ruku. Večer jej doma čeká nemilé překvapení. Všude je nepořádek a Marta, která místo večeře hledá svatební fotografie mu vyčte, že scénku s kroužky, kterou si rok co rok připomínají své seznámení, stále více odbývá. Viktor se marně domáhá večeře a pak se na nápad Marty vydají na návštěvu novomanželky Aleny, která je mimochodem skvělá kuchařka. Idylka, která u kamarádky vládne oba hosty překvapí. Alena jim však prozradí, že si tentokrát (vdávala se již potřetí) nechala najít ideálního partnera pomocí počítače. Marta s Viktorem zapochybují, zda se k sobě vůbec hodí a navštíví proto kybernetický ústav, kde počítač zjistí, že jejich manželství se rovná hazardu. Nechají si pro sebe najít ideální partnery a přes důrazné varování tetičky Emilky se rozhodnou se svými "ideálními partnery" sejít. Jenže jak už to v českých komediích bývá, všechno se řádně zamotá, protože ani jeden z nich se napoprvé nesetká s tím pravým. Hudební skladatel Petr Karát místo sebe poslal na schůzku s Martou instalatéra Frantu a Viktor navštíví ordinaci "své" doktorky Tuchlové právě v den, kdy ji zaskakuje energická Soňa Brčková. Jak už to končívá, sejdou se nakonec všichni aktéři, včetně tetičky Emilky, Aleny a jejího ideálního manžela, pravých i nepravých ideálních partnerů u Tomášů a vypukne ten pravý šťavnatý zmatek, který dělá komedii komedií... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (159)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Po detektivních příbězích se Petr Schulhoff pouští do autorských, satirických komedií, postavených na měšťáctví a zažitém tempu své doby. I když vrcholy měšťáckého soužití přišly až po tomto snímku, lze se i zde dobře bavit. Originální myšlenka a řada skvělých herců. Jana Brejchová, která je výjimkou v režisérových filmech, všemu dodává něžnost a půvab. Její oholené podpaží muselo ve své době vyvolávat u žen doslova revoluční myšlenky. Nicméně překonat zde herecky Ivu Janžurovou, je nemožné. Její postava Aleny Kučerové je jedna z mých nejoblíbenějších, které kdy ztvárnila. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Klasicka normalizacna komedia, ktora sice nema na snimky typu Jachyme hod ho do stroje, ale pobavit dokaze. Vyborni herci : Brodsky, Zazvorkova a Mensik /Spalovac Mrtvol, Happy End/ ...... a stale si radsej pozriem tuto fajnu komediu nez hrozy typu Panelak, Ordinace, pripadne Bratislavafilm a podobne "klenoty" : 74 % ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Dráždí mě, že se každý novinový pisálek povýšenecky naváží do komedií Petra Schulhoffa, kdykoli se objeví v tv. Takové ty melodramatické nářky, jak strašlivě utrpěla česká kultura, když televize podvacáté zreprízovala "Miláčka" atd. Jak ubohé je strefovat se zas a znovu do snadného terče, jakým je označení "satirická komedie", je-li tato natočena během normalizace. Ono je to trochu jinak. Schulhoff točil vpodstatě klasické americké crazy komedie, zasazené do českého prostředí. Satirická nálepka sloužila jako vějička pro schvalovací orgány. Jen pro zajímavost: i dvojice Svěrák-Smoljak tak začala a na titulní stranu scénáře Jáchyme, hoď ho do stroje! nastražila jako motto (vymyšlený) citát Marka Twaina "Neukazuj dlaně cikánce. Plivni si do nich a ukaž, co umíš." :-) Ale zpátky k Schulhoffovi: tři z jeho komedií jsou opravdu ušmudlané socialismem, tři jsou ale neutrální a Hodíme se k sobě, miláčku? je první z nich. A s nejlepším scénářem. Když to přeženu, tak řeknu, že zápletka a postavy by obstály i v manhattanských ulicích a bytech v nějaké konverzačce Neila Simona. Když pominu nedodané kroužky na záclony, v celém filmu není nic, co by se bezprostředně týkalo doby vzniku. Tři postavy (Bláha, Menšík, Filipovský) dokonce provozují cosi jako soukromé podnikání; kostýmy, interiéry, dialogy... vážně to někomu připomíná reálný socialismus? Mně tedy ne, zato se královsky bavím. 80% ()

Rayen1 

všechny recenze uživatele

Tinder ze sedmdesátejch let.. Kdo by to byl řekl, že počítače budou v budoucnu v kapse a fakt na základě algoritmu vyberou partnera s podobnou shodu :D musel jsem o hvězdu zvednout hodnocení, celkem jsem se bavil po letech, co jsem to viděl naposledy, ale prostě "Zítra to roztočíme, drahousku.." to není.. ()

Nocturno culto 

všechny recenze uživatele

Parádní situační komedie založená na velmi vtipné zápletce.. Brodský nemá nijak třeskutou komiku ale svým způsobem je opravdu zábavný, nejvtipnější je že zde hraje se svou faktickou manželkou Janou Brejchovou, které to tady vážně moc sluší ale největší legrace je s Ivou Janžurovou a jejím počítačovým partnerem Kájou alias Františkem Peterkou, ty jejich roztržky už zlidověly, především hádka o přehoz na křesla .. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (25)

  • Mimo kamery filmoví novomanželia Iva Janžurova (Alena) a František Peterka (Kája) nikdy nehovorili. Keď napríklad čakali na záber, sedeli spolu v šatni a Janžurová plietla alebo čítala a Peterka tiež čítal, neprehodili ani slovo. (Zdroj: ahaonline.cz) (Raccoon.city)
  • Dejová linka postavy inštalatéra Franty Vencla mala byť pôvodne väčšia, vzhľadom k tomu, že si ale s režisérom nepadol do oka, dostal Vladimír Menšík menší priestor a z priebehu natáčania bol úplne znechutený. Hovoril, že keby toto tušil, nikdy by do toho nešiel a od tej doby s režisérom Schulhoffom už nikdy nič nenatočili. (Zdroj: ahaonline.cz) (Raccoon.city)
  • Scéna s opakováním seznámení manželů ve výročí události mezi Tomášovými (Vlastimil Brodský a Jana Brejchová) se objevila také ve filmu Pět z milionu (1959) v povídce „To zavinil Bonifác“. I tady byl aktérem Vlastimil Brodský. (sator)

Reklama

Reklama