Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na počátku zahlédne Marta svatbu své kamarádky Aleny. Potom jde do blízkého železářství pro kroužky na záclony. Po prodavaččině tradičním "nemáme" si nechá zavolat vedoucího Viktora Tomáše. Ten se jí omluví, že zboží není na skladě a vzápětí jí vyzná lásku a požádá ji o ruku. Večer jej doma čeká nemilé překvapení. Všude je nepořádek a Marta, která místo večeře hledá svatební fotografie mu vyčte, že scénku s kroužky, kterou si rok co rok připomínají své seznámení, stále více odbývá. Viktor se marně domáhá večeře a pak se na nápad Marty vydají na návštěvu novomanželky Aleny, která je mimochodem skvělá kuchařka. Idylka, která u kamarádky vládne oba hosty překvapí. Alena jim však prozradí, že si tentokrát (vdávala se již potřetí) nechala najít ideálního partnera pomocí počítače. Marta s Viktorem zapochybují, zda se k sobě vůbec hodí a navštíví proto kybernetický ústav, kde počítač zjistí, že jejich manželství se rovná hazardu. Nechají si pro sebe najít ideální partnery a přes důrazné varování tetičky Emilky se rozhodnou se svými "ideálními partnery" sejít. Jenže jak už to v českých komediích bývá, všechno se řádně zamotá, protože ani jeden z nich se napoprvé nesetká s tím pravým. Hudební skladatel Petr Karát místo sebe poslal na schůzku s Martou instalatéra Frantu a Viktor navštíví ordinaci "své" doktorky Tuchlové právě v den, kdy ji zaskakuje energická Soňa Brčková. Jak už to končívá, sejdou se nakonec všichni aktéři, včetně tetičky Emilky, Aleny a jejího ideálního manžela, pravých i nepravých ideálních partnerů u Tomášů a vypukne ten pravý šťavnatý zmatek, který dělá komedii komedií... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (159)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Po detektivních příbězích se Petr Schulhoff pouští do autorských, satirických komedií, postavených na měšťáctví a zažitém tempu své doby. I když vrcholy měšťáckého soužití přišly až po tomto snímku, lze se i zde dobře bavit. Originální myšlenka a řada skvělých herců. Jana Brejchová, která je výjimkou v režisérových filmech, všemu dodává něžnost a půvab. Její oholené podpaží muselo ve své době vyvolávat u žen doslova revoluční myšlenky. Nicméně překonat zde herecky Ivu Janžurovou, je nemožné. Její postava Aleny Kučerové je jedna z mých nejoblíbenějších, které kdy ztvárnila. ()

Rejže 

všechny recenze uživatele

Nadčasové téma dnešnímu oku zvědavě lahodící... kybernetická komedie. Žánr, nad kterým jsem v úvodu nevěřícně a s překvapením kroutila hlavou :-D Iva Janžurová odvedla vynikající výkon. Histerické scény nebyly prkenné, ale chrlící gejzír napjaté mimiky a choreografie :-) Jana Brejchová svým cynickým "Viki, sleduj, támhle Ti budou padat nevěsty"... :-D ()

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

Mnozí tento film označují za normalizační komedii, ale normalizační na ní jsou snad jen ty nedostatkové kroužky na záclony. Já ji vidím jako konverzační protějšek situační Jáchyme, hoď ho do stroje. Špičkově napsanou, skvěle obsazenou a parádně zahranou. Manželský pár v krizi zkrátka nejlépe zahraje manželský pár v krizi. Vedlejší role také nemají chybu. Cholerického Peterku sveřepě hájící zelenkavou barvu přehozu asi jen tak nezapomenu, stejně tak teatrálního Bláhu. A poučení? Nehledejte si k sobě své vlastní kopie a nevěřte technice. Vyrábí mizerné kondiciogramy a spáruje Vás s nesnesitelným trotem. ()

plechulka 

všechny recenze uživatele

Pro tenhle film mám slabost a je to hlavně hereckým obsazením. Speciálně dvojka Jana Brejchová a Josef Bláha jsou okouzlující, Janžurová a Peterka rovněž a dál bych už jen opisovala rubrikU "hrají". Obzvlášť proti takovéhlemu docela pohodovému filmu (no dobře, příběh se seznamkou počítačem není nic moc originálního....) mi přijdou příšerné pozdější "perly" tohoto režiséra. Hláška filmu: "... MILÁČKU, TEN TÓN, TEN TÓN!" ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Dráždí mě, že se každý novinový pisálek povýšenecky naváží do komedií Petra Schulhoffa, kdykoli se objeví v tv. Takové ty melodramatické nářky, jak strašlivě utrpěla česká kultura, když televize podvacáté zreprízovala "Miláčka" atd. Jak ubohé je strefovat se zas a znovu do snadného terče, jakým je označení "satirická komedie", je-li tato natočena během normalizace. Ono je to trochu jinak. Schulhoff točil vpodstatě klasické americké crazy komedie, zasazené do českého prostředí. Satirická nálepka sloužila jako vějička pro schvalovací orgány. Jen pro zajímavost: i dvojice Svěrák-Smoljak tak začala a na titulní stranu scénáře Jáchyme, hoď ho do stroje! nastražila jako motto (vymyšlený) citát Marka Twaina "Neukazuj dlaně cikánce. Plivni si do nich a ukaž, co umíš." :-) Ale zpátky k Schulhoffovi: tři z jeho komedií jsou opravdu ušmudlané socialismem, tři jsou ale neutrální a Hodíme se k sobě, miláčku? je první z nich. A s nejlepším scénářem. Když to přeženu, tak řeknu, že zápletka a postavy by obstály i v manhattanských ulicích a bytech v nějaké konverzačce Neila Simona. Když pominu nedodané kroužky na záclony, v celém filmu není nic, co by se bezprostředně týkalo doby vzniku. Tři postavy (Bláha, Menšík, Filipovský) dokonce provozují cosi jako soukromé podnikání; kostýmy, interiéry, dialogy... vážně to někomu připomíná reálný socialismus? Mně tedy ne, zato se královsky bavím. 80% ()

Galerie (10)

Zajímavosti (25)

  • Když Tomáš (Vlastimil Brodský) mluví o své ženě, použije příměru, že je jako „Fifi pírko“. Fifi pírko je film z roku 1965, jehož hlavní postava Fifi (Philippe Avron) díky své nevinnosti a bezelstnosti jako by ani nebyl z tohoto světa. (sator)
  • Tomáš (Vlastimil Brodský) je vedoucím železářství, které sídlí hned vedle památného domu U Rotta na Malém náměstí 3 v Praze na Starém Městě. Železářství zde bylo od roku 1850 a přežilo i éru komunismu. Zaniklo až po roce 1989, správněji bylo přestěhováno do Linhartské 6, asi 50 m od domu U Rotta. (sator)
  • Vo výrobnej správe filmu je upozornené na nevhodné správanie „špičkových hercov“, z dôvodov ktorých dovoleniek muselo byť natáčanie filmu prerušené na viac ako mesiac: „nemajú záujem v čase divadelných prázdnin pracovať, ale sa rekreovať.“ [Zdroj]
    (Raccoon.city)

Reklama

Reklama