Reklama

Reklama

Nick Bannister (Hugh Jackman), pomáhá svým klientům odemknout ztracené vzpomínky a vést je napříč temně svůdným světem minulosti. Jeho život se však navždy změní poté, co přijme novou klientku jménem Mae (Rebecca Ferguson). Z běžné práce se rázem stává nebezpečná posedlost a Bannister během hledání pravdy o zmizení Mae odhaluje šílené věci, přičemž musí čelit otázce: Kam až je člověk ochoten zajít kvůli těm, které miluje? (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (249)

Martrix 

všechny recenze uživatele

Super obsazení, působivé scény zatopeného světa, hrátky s myslí...co by se mohlo pokazit? Tak třeba to, že ten příběh není moc zajímavý, resp. není natočený tak, aby diváka vtáhl do děje a vzbuzoval nějaké emoce. A když se fanda sci-fi nudí, má čas hledat chyby a všímat si nelogičností. A že jich tam bylo požehnaně. Asi nejvíc mě rušilo, že bylo vidět ve vzpomínkách i to, co tam být nemohlo. Motivy May byly nevěrohodné a tím pádem i její činy byly z ranku...uplácáme twist, aby to nebylo moc jednoznačné a ať máme záminku dát tam tu romantickou pasáž s loučením... . Tohle moc nežeru.  Nu a když už kritizuju, tak zatopené Miami, domy stojí a vše funguje...moc mi to nešmakovalo. Ale uznávám, natočené to bylo pěkně. Škoda že je to tak nevýrazná nudnost...trochu detektivka, trochu sci-fi a to vše ve službách romantického klišopříběhu. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Seriál Westworld zaznamenal solidní úspěch a velkou zásluhu na tom nepochybně má Lisa Joy, která je společně se svým manželem Jonathanem Nolanem tvůrcem seriálu. Seriáloví tvůrci při úspěchu svých seriálů někdy dostávají příležitost natočit celovečerní film a přesně to se stalo s Joy. Svůj celovečerní debut Reminiscence si sama napsala a natočila neo-noirovou sci-fi s Hughem Jackmanem a Rebeccou Ferguson v hlavní roli. Stojí ovšem filmový debut Joy za to a máme před sebou nového nadějného filmového tvůrce?   Někde v tom je schovaný dobrý film. Zajímavý svět se zajímavým konceptem stroje, který lidí vrací do jejich oblíbených vzpomínek. V samotném počátku Reminiscence působí tak trochu jako Total Recall Paula Verhoevena, přičemž se ovšem časem projeví, že má blíže spíše k Blade Runnerovi Ridleyho Scotta či Čínské čtvrti Romana Polanskiho. V průběhu filmu se občas objeví myšlenka o tom, že by se člověk neměl vrtat v minulosti a věci prostě přejít a jít dál. Je jen škoda, že tahle myšlenka ve finále vlastně žádný význam nemá a finále jí vyloženě zašlapává botou. Časem se vlastně definitivně ukáže, že v tom filmu toho funguje velmi málo. Hugh Jackman a Rebecca Ferguson se mohou snažit sebevíc, ani oni ovšem moc věcí spasit nedokážou. A i když oba hrají dobře, především jejich stěžejní chemie nefunguje, protože je nevěrohodná.   Od stěžejního bodu jejich setkání je jasně patrné, že má Jackman hrát muže, který je od pohledu svůdnou ženou posedlý. A i když je Jackman dobrý herec, ani jemu a ani Ferguson se to klíčové zamilování prodat nedokáže. Jackman i Ferguson přitom mezi sebou měli fungující chemii v Největším showmanovi, zde je ovšem problém právě v tom, že má být Ferguson femme fatale (problém není v tom, že by na to neměla) a Jackman má být mužem, kterému se při setkání s jeho osudovou láskou ´´ zastaví svět ´´ . Jejich vztah je navíc klíčový v rámci celé zápletky a proto je tak důležité, aby ten vztah působil věrohodně a skutečně osudově. No.....   Po pár minutách se ovšem definitivně ukáže o čem Reminiscence vlastně je. Rozjede se v podstatě detektivní zápletka, kdy do sebe pomalu vše začne zapadat a pak pochopitelně dorazí klíčové vyvrcholení, které má dodat divákovi blažený pocit, že to čekání za to stálo. Přitom občas dojde na akci, která kdovíjak nesedne k tónu celého filmu (především první akční sekvence působí jako přesně ten moment, který vzniká při dotáčkách z obav hlavounů, že je tam málo akčních scén) a pak dojde k tomu finálnímu rozuzlení záhady, které je působí skutečně hloupě. Reminiscence v závěru chce, aby do sebe vše opravdu zapadlo, ve finále ovšem v jistých momentech podtrhuje nohy sama sobě. Působí to jako přesně ten film, který mohl při pitchingu znít opravdu chytře, realita je ovšem někde jinde. A to zasazení do zatopeného Miami je v podstatě nevyužité a zbytečné.   Ten film přitom není vyloženě špatný. Očividně stál hodně peněz, protože to je na filmu vidět. Vizuální efekty jsou povedené, výprava je celkem nápaditá. Kamera Paula Camerona je poté vyloženě krásná a je to snad jediný důvod, proč se film vyplatí na velkém plátně vidět. Klidně bych se několikrát za sebou podíval na krátký sestřih nádherných záběrů, přičemž by mi ani nevadilo, že nejsem v kontextu děje. V momentech, kdy jsem nad celým nezvládnutým vyprávěním a dalším rádoby šokujícím odhalením kroutil hlavou mi stačil jeden hezký záběr a byl jsem o něco klidnější. Je jen škoda, že vizuální stránka je o poznání povedenější než obsahová.   Na Reminiscenci je právě smutné to, že to není tak špatný film, aby se při něm šlo bavit tím, jak je špatný. Má totiž pozitivní aspekty, které jsou jen bohužel zadupané těmi negativními, kterých je víc. Film se celou dobu bere vážně, přitom v několika momentech je jednoduše absurdní. Jde o film, který za pochodu připomíná různé filmy a jen v divákovi vyvolává smutek z toho, že radši nestrávil čas právě u nich. Reminiscence je přitom očividně ambiciózní, především právě snaha mít neo-noir sci-fi thriller, který občas skočí do vyložené romantiky a občas do sci-fi akčního filmu ovšem filmu tolik podráží nohy. V jistých momentech to prostě vypadá, že Reminiscence vlastně neví, jakým filmem chce být. Ten film má momenty, které jsou chytré a dojemné, je jich ale strašně málo. Samotný závěr chce dojmout, vyvolává ovšem otázky a také zcela podráží tu dobrou, zajímavou a nevyužitou myšlenku z počátku filmu.   Reminiscence je ve finále opravdu nemilou ukázkou toho, že se na Westworld navázat nedokázalo. Hrál snad u Westworldu důležitější roli právě Jonathan Nolan? Nebo je Reminiscence případ filmu, který vzalo studio a zničilo původní vizi tvůrce? (v pár momentech mě právě tohle napadlo, především v momentech, kdy Jackman za pochodu skrze voice over něco vysvětluje). Skutečně těžko říct. Mrzí mě to nejen kvůli solidnímu castingu (kromě Jackamana a Ferguson stojí za zmínku především Thandiwe Newton), ale i proto, že Lisa Joy svým celovečerním debutem prostě zklamala. A vlastně bych celkem rád věděl, co by ze stejného světa a námětu vytěžil její švagr Christopher Nolan...... () (méně) (více)

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Hugh Jackman šéfuje v Miami zvláštnímu podniku, v němž pro svoji klientelu oživuje vzpomínky na minulost. Jednoho dne mu do jeho podniku i do jeho milostného života vstoupí atraktivní záhadná femme fatale, po které se jednoho dne slehne zem. A náš hrdina začne být posedlý objasněním jejího nenadálého záhadného zmizení. Jackman už nějakou dobu zažívá období po Wolverinovi, comicsová postava, co zastínila veškeré jeho pokusy se z ní vymanit, a nyní natrefil na film, který kombinuje řadu prvků z různých žánrů. Režisérka Lisa Joy odvážně skloubila něco málo z vědeckofantastického žánru, jako hlavní linii filmu stanovila detektivní zápletku, neopomenula zahrát na romantickou i drobátko akční notu, navrch to celé zabalila do noir hávu. A hrdina pronáší poměrně filosofující vnitřní monology. Příběh je poměrně spletitý, při vší kombinaci celkem funkční a herecky zajímavý. Jackmana na jeho detektivní cestě doprovází kráska Rebecca Ferguson, Cliff Curtis nebo třeba Thandiwe Newton. Joy coby producentka a autorka scénáře zpočátku mate režijním uchopením. Není zcela jasné, zda se divák bude  vůbec nějakým způsobem v její kombinaci orientovat. Obavy jsou záhy zahnány, neb její režijní přístup je uvědomělý a následně i příslušně přehledný. Jackman je za osamělého hrdinu, což je podtrženo tím, že má ve svém podniku jen jednoho zaměstnance, který je zároveň i jeho jediným přítelem. Miami je vyobrazeno coby město, kde je víc vodní plochy než souše. A film se mnohdy snaží být ponurý a neveselý. Akční aparatura je velmi skromná, klidně jí mohlo být víc. Při sledování snímku se mně vybavil snímek "Zvláštní dny", nadčasový scifi techno-thriller, který před drahnou dobou zrežírovala taktéž žena, Kathryn Bigelow. Určitou inspiraci z něj tento snímek (dost možná) čerpal. Příznivci komorních záležitostí a zvláštních žánrových kombinací si Hugh Jackmana a spol. vychutnají do sytosti. 8/10 ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Chytrá noir-detektivka o vzpomínkách, zasazená do (budoucího) potopeného Miami lehce trpí svou rozmělněností. Lisa Joy ví co chce říct, ale není tak dobrá vypravěčka jako její manžel a švára. Taky trochu víc opisuje. Příběhu by víc slušel temný, špinavý vizuál. Vypulírované postapokalyptické Miami je moc krásně na to, aby podpořilo Jackmanovu depresi. Pomohla by větší krvavost, Rko je pro dobrý noir prostě povinost, tohle je příliš čisté. Přesto dávám palec nahoru a mrzí mě, že snímek v kinech propadl. Lisa si další šanci rohzhodně zaslouží. P.S: Rebecca Ferguson se pro role osudových femme fatale prostě narodila. ()

Trevor 

všechny recenze uživatele

Práve tento film bol tým, ktorým sme prerušili pozeranie filmu Sweet girl so synovcom a bol rozhodne o niečo lepší, avšak s príšerne nudným úvodom a s viacerými hluchými miestami. Avšak v konečnom zúčtovaní priemer, aj keď rasistická poznámka afroamerickej mentálnej atlétky o bielych zadkoch si libtárdny neofašisti mohli odpustiť. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (11)

  • Původní scénář k filmu od Lisy Joy se objevil na seznamu nejlepších nerealizovaných scénářů v roce 2013. (NiWi)
  • Jemný zvuk tradičného orchestra bol vyhradený pre bohatých obyvateľov žijúcich na suchých oblastiach mesta Miami. Kolektívne používanie gitary, piana a bicích predstavovali potápajúcí sa svet do ktorého patrili Bannister (Hugh Jackman) a Mae (Rebecca Ferguson). (Reverse01)
  • Pri nakrúcaní scény, v ktorej Hugha Jackmana topia, strávil herec celé hodiny s hlavou pod vodou. „Bez jediného slovka sťažnosti,“ spomína režisérka. (Dajman)

Související novinky

Studio Warner Bros. přišlo s obří novinou

Studio Warner Bros. přišlo s obří novinou

03.12.2020

Poté, co před třemi týdny studio Warner Bros. oznámilo plány pro uvedení snímku Wonder Woman 1984 souběžně v kinech i na streamovací službě, a také po nedávných spekulacích, že podobný osud by mohl… (více)

Tvůrci Westworldu plánují Fallout

Tvůrci Westworldu plánují Fallout

03.07.2020

Jonathan Nolan a Lisa Joy sice ještě neuzavřeli svoji sci-fi sérii Westworld na HBO, už si však stihli vybrat svůj příští projekt. A nebude jím nic menšího než adaptace slavné herní série Fallout pro… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno