Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (732)
Extrémně temný thriller, který přinejmenším svou atmosférou připomíná Sedm. Více než na akci a dějové zvraty sází na detailní psychologickou analýzu celé situace z pohledu hlavního hrdiny. Jen škoda, že tak výborně napsaná postava nebyla svěřena zodpovědnějšímu herci. Na několik konců jsem si u amerických filmů již zvyknul, ale myslím, že zrovna Osmi milimetrům by po dvouhodinovém ději slušela svižnější gradace. Každopádně to je mimořádný thriller, vhodný k vytvoření dokonale depresivní nálady. 80% Zajímavé komentáře: Tetsuo, JohnnyD, Scrytcher, sinp, Jordan, Makky, Triple H ()
70% - Zajímavý a mrazivý detektivní thriller, jenž však má své mouchy. Hlavní věc, co mi vadila a udělal bych ji uplně jinak, byly pasáže, kdy Cage byl nebo telefonoval s manželkou. Nevím, jestli to bylo dabingem, ale jejich rozhovory mi připadaly zbytečně přihlouplé a jednotvárné. Nemám nic proti vyznávání lásky, ale když to zazní stokrát za sebou v té samé podobě, tak bych to raději párkrát vynechal. Řekl bych, že by to filmu jen pomohlo... ()
Je zbytečné hodnotit ten film jako průnik do světa snuffu, nebo dokonce jako nějaký sebereflexivní film o filmu, o touze se dívat, o touze manipulovat, o tom, že pohledy vraždí, že soukromé filmy jsou smrtí kina a kinematografie obecně, že perverznost vychází z mechaničnosti rituálů atd. ____ Ne, tento film je v tom nejlepším duchu dědicem noirové školy, která se řídí morálním pravidlem "je třeba něco udělat", ale když už se necháte do případu zaplést osobně, tak už nikdy nebudete stejný jako předtím. Nejde o žádnou jednoduchou moralitu, ani strašení počestných občanů ošklivým pornem. _____ Tenhle snímek je svým způsobem religiózní, ale ne pánbíčářský. Jeho religióznost spočívá v momentu posvěcení, které vyžaduje detektiv Tom Welles po matce zemřelé dívky. "Řekněte, že toho parchanta můžu zabít." V této scéně se ukrývá síla celého díla. Poznání o banalitě zla a nejednoznačnosti toho konat dobro jsou už jen vyústěním vykonané akce, v níž nám násilí neumožní prožít si satisfakci. ___________ 8 MM není tak dokonalý počin jako Volný pád, ale rozhodně jde o mistrovký kousek Joela Schumachera. Kromě skvělé kamery, vyniká především úchvatná huba Mychala Danny, dvorního spolupracovníka Atoma Egoyana. Vřele doporučuji srovnat jeho práci na filmu Exotica s 8 MM. ______ Do srovnání s tematicky podobnými snímky Thesis a Hardcore bych se (narozdíl od jiných uživatelů) nepouštěl, protože ty podobnosti jsou příliš povrchní. ()
Jeden velký kuk do branže toho nejostřejšího pornoprůmyslu. Kdoví, jak to opravdu funguje, ale tento nástin byl poměrně zajímavý a pro mnoho lidí jistě i kapičku inspirativní. Trošku mě překvapuje, že jsem se k snímku dostal až dobrých 16 let po jeho stvoření. Sadistům se bude snímek moc líbit. Zdravému zbytečku populace o trošku méně. Netroufám si ze snímku dělat adepta na film desetiletí, ale skutečně má ucházející děj a solidní atmosféru, takže jeho zhlédnutím zřejmě nic nepokazíte. Zcela obyčejný detektiv s čerstvě založenou rodinnou vezme relativně pohodový případ a postupem času proniká hlouběji a hlouběji do poměrně komplikovaného světa pornoprůmyslu, s čímž svádí celkem složité vnitřní boje. Zřejmě není profesionál a nedovede oddělit osobní život od práce, tak se snímek stává divácky atraktivnějším. Já to vidím na kvalitní 3 *, přičemž se znovu zopakuji v tom, že se určitě nejedná v žádném ohledu o nic výjimečného. ()
Tenhle film mi připadá tak trochu jako malý zázrak. Hollywoodský mainstream s hvězdou v hlavní roli, který se opravdu VÁŽNĚ zabývá sexuálním zneužíváním. A zápletka rozhodně neslouží k rozpoutání efektních přestřelek. Film odvíjí pomalu a zavádí nás do zákulisí pornoprůmyslu. A je to dost depresivní podívaná. Většina postav je více či méně vyšinutá a Cage je čím dál tím více pohlcován tímto prostředím. Depresivní film, který se trapně nevyhýbá "zakázaným" záběrů Zajímalo by mě, od kolika byl ve Státech přístupný ) a příběh se odvíjí až do dost antihollywoodského konce, při kterém cítíte, že hlavní postava už nikdy nebude taková jaká byla. Nicolas Cage tady opět dokazuje, že umí dobře zahrát. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (24)
- Ve filmu lze spatřit sošku Oscara, kterou dostal Nicolas Cage (Tom) za film Opustit Las Vegas (1995). Stojí na stole Eddieho Poolea (James Gandolfini), ověšená černými gumičkami do vlasů. (don corleone)
- Aby bylo dosaženo ratingu R, vznikla zkrácená 108 minutová verze, z níž byly odebrány nebo upraveny nahé, příliš krvavé a jiné "morálně závadné" záběry. (Dan9K)
- Jenny Powell, která hrála Mary Ann Mathewsovou, byla původně striptérka najatá jako dvojnice. Režisér Joel Schumacher jí svěřil roli oběti na 8 mm filmu, protože měla "ten správný pohled štvance". (3DD!3)
Reklama