Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (732)
Tohle je zřejmě áčkový hollywoodský film s tou nejtemnější a nejdepresivnější atmosférou a svým tématem i vyzněním přesahuje rámcově mimo běžnou produkci hollywoodských studií. Nabízí se sice srovnání s Fincherovým Sedm, ale není to plnohodnotné srovnání. Fincher vybudoval, sice brilantně, ve svém filmu obraz masového vraha a jeho zvrhlého světa a chování, ale celý snímek je koncipován jen na efekt, je natočen sice mistrně, jako vrchol daného žánru, ale bez zjevných známek postihnout nějaké celospolečenské či minoritní téma. Joel Schumacher buduje sice také temný obraz světa té nejpokleslejší pornografie, ba spíše toho, kde pornografie jako taková končí a začíná potřeba zúčastnění se, svět perverzity a normativů, které jsou pro konzervativně či liberálně (jedno jest) smýšlejícího diváka odpuzující, ale evidentně kdesi ve struktuře naší (každé) společnosti temné proudy existují a na povrch vyplouvají v mezních dobách - je to odpověď na to, kde se berou fanatičtí sadističtí dozorci z koncentračních táborů. Nepřináší je totiž jenom doba... Jak uvádí závěr americké sociopsychologické studie na toto téma: Malý fašista je v každém z nás... A zlo, které má tu nejnevinnější podobu a tvář tichého a jinak spořádaného souseda, se dá tak lehce přehlédnout. Vede k němu totiž jen bolestná a těžká cesta. Svědčí o tom třeba dopadení a usvědčení pedofilové, tišší a spořádaní lidé, navenek s poklidným a harmonickým životem... ()
„There´s three rules in life: One, there´s always a victim; two, don´t be it.“ - „And three?“ - „I forgot what three is.“ Schumacher, věren své režisérské kariéře Jekylla & Hydea, tentokrát ukázal svou lepší tvář a potopil rutinérské soukromé očko, sledující doposud leda tak nevěrníky, do stoky perverzního pornoprůmyslu a vražd. Vyplavat z ní ven bude vyžadovat rozhodnost s požehnáním, odpuštění, i smíření se skutečností, že nic už nebude stejné jako dřív.. K husté atmosféře vydatně přispěl scénárista Se7en A.K.Walker, který měl buď enormně krásné dětství a vše si tímto vynahrazuje a nebo jej naopak celé mládí ve sklepě zneužíval pedofilní otčím. Jednu z mála pih na tom krásném, ale pořád mainstreamovém hnusu bych viděl v osobě jménem Cage, která na podobné role prozatím herecky nedorostla, což je nejlépe vidět v jakékoliv konfrontaci se špičkovým J.Phoenixem. Jsem snad jediný, komu tady chybí biografie Dino Velveta..? ()
"8 MM" je můj TOP 3 film, který jsem kdy v životě viděl. Ve třech prvních filmech mám naprosto jasno ... První "SEDM", druhý "KLUB RVÁČU" a třetí tento ... 8MM je úžasným mixem více žánrů, které nelítostně zaplétají diváka, stejně jako hlavního hrdinu, do totálně zvráceného světa pornografie, úchylek, peněz, prostituce, násilí, korupce, kriminality, brutality a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho ... ovšem zkrátit bych to mohl jako "nechutné peklo". Film je "dostatečně" natočen a i když nevsází na "gore", nebo snad něco takového, jasně sází na DOKONALOU atmosféru, jednu z nejlepších, co jsem kdy u filmu mohl zažít ... Cage se pouští lehkovážně do případu, který mu nekompromisně přeteče přes hlavu a sešrotuje jej tak, že z něj udělá vyšinutého, agresivního maniaka, který naprosto nelítostně, brutálně, napůl v sebeobraně, napůl z pomsty, v šíleném návalu hrůzy, děsu, nevěřícné agónie a vzteku rozstřílí, umlátí, rozseká a upálí partu "pornotvůrců", kteří se společně podíleli na vytvoření ultimátního pornofilmu - "snuffu". Úžasné je řešení jednotlivých postav, kdy každá měla naprosto jiný důvod pro tento odporný zločin, vyjasnění tak mnoha původů zla a zvrácenosti v nás lidech obecně, a nakonec možnou přeměnu decentního a velmi inteligentního detektiva ve vraždící monstrum ... Pro mne naprostá bomba, která mi ve všech ohledech naprosto sedla...Měl jsem pocit, že jsem pochopil naprosto každý detail filmu, každou větu a že i v nic neříkajících dialozích se skrývají velká moudra o životě, zlu a nás lidech ... ()
70% - Zajímavý a mrazivý detektivní thriller, jenž však má své mouchy. Hlavní věc, co mi vadila a udělal bych ji uplně jinak, byly pasáže, kdy Cage byl nebo telefonoval s manželkou. Nevím, jestli to bylo dabingem, ale jejich rozhovory mi připadaly zbytečně přihlouplé a jednotvárné. Nemám nic proti vyznávání lásky, ale když to zazní stokrát za sebou v té samé podobě, tak bych to raději párkrát vynechal. Řekl bych, že by to filmu jen pomohlo... ()
Veľmi zriedkavo natáčaná téma. Ani sa nečudujem. Z tohto filmu musel mať po jeho nakrútení psychické depky celý štáb. Postupné odkrývanie kriminálnej zápletky v štýle filmu Noir dospeje k prekvapivým zisteniam a zavedie Cagea až na samotnú hranicu ľudskej duše s peklom. Mix chytrého žánrového filmu a šialenosti s varovným posolstvom. Cageova asi tak tretia najlepšia úloha v kariére. Phoenixova približne tiež. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (24)
- Nicolas Cage (Tom Welles) používa vo filme mobilný telefón Motorola StarTAC. (Raccoon.city)
- Film měl původně režírovat David Fincher. (don corleone)
- V taxi po příletu do New Yorku, kdy Tom (Nicolas Cage) říká Maxovi (Joaquin Phoenix), že nechce, aby byl při natáčení kamerou vidět, mu Max odpoví: „Jasně, Howarde Hughesi.“ Tímto naráží na slavného amerického letce, konstruktéra i filmaře Howarda Hughese, který kromě strachu z bakterií (kdy dobrovolně podstupoval dlouhé karantény) trpěl fobií z novinářů, neboť mu bylo nepříjemné, když jej někdo natáčel a fotil. Podivínského boháče si mimochodem zahrál Leonardo DiCaprio ve snímku Letec (2004). (Lars)
Reklama