Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (732)
svojho času tento thriller viedol boj o priazeň divákov s akčným filmom PAYBACK s Melom Gibsonom . . . tento boj vo väčšine krajín prehral, samozrejme len veľmi tesne, jedná sa však o dva úplne rozdielne filmy, ktoré však majú jednu spoločnú vlastnosť . . . hlavný hrdina (zásadový sympaťák) sa s tým veľmi nepáre - a pomsta je dokonaná do konca a chladnokrvne (aj keď treba priznať, že Mela oveľa viac doriadili, Nicolas si toho zas viacej vytrpel psychicky). v globále je 8mm dobre natočený a dobre vymyslený film, ktorý slabšie nátury asi nezvládnu, už len kvôli tomu, lebo sa musia vyrovnať s tým, že niečo podobné sa naozaj deje . . . ()
Soundtrack Mychael Danna: 1. The Projector [1:20] ,2. The House [2:05] ,3. The Call [1:44] ,4. The Film [1:09] ,5. Cindy [0:56] ,6. Missing Persons [4:46] ,7. What Would You Choose [3:11] ,8. Hollywood [2:51] ,9. Unsee [1:19] ,10. Dance With The Devil [5:36] ,11. The Third Man [1:14] ,12. Loft [1:56] ,13. No Answer [1:47] ,14. I Know All About... [1:41] ,15. 366 Hoyt Ave. [1:46] ,16. Scene Of The Crime [5:53] ,17. Machine [3:30] ,18. Rainstorm [3:49] ,19. Home [1:32] ,20. Dear Mr. Wells [1:53], ()
Alespoň že nejsem jediný....Abyste mi rozuměli, patřím mezi ty, které nedovede nadchnout ani vetšina všeobecně uznávaných Schumacherových snímků. Byť rozum vnímá jejich filmařské kvality, srdce zůstává nezasaženo a ne a ne se odhodlat ke změně tepové frekvence... Schumacherovi se nepovedlo vyvolat černočernou dusivou atmosféru, která by diváka zatížila jako zimní peřina (a která je tolik vlastní Fincherovu Se7en) a jelikož se režisér zároveň příliš nepouští ani do explicitně násilných scén, chybí Cageově exkurzi do světa toho nejzvrácenějšího porna ten správný feeling. Na druhé straně uznávám, že barvami hýřící vizuál je - vzhledem k žánru - odvážnějším a progresivnějším formálním hávem, než uchýlení se k osvědčeným prvkům filmu noir. ()
Dost drsný thriller. Od tohoto filmu už Cage jen paběrkuje. K dokonalosti nechybí filmu mnoho, snad jen - lepší režisér. Nemůžu si pomoct, ale zdá se mi, že Joel Schumacher v posledních letech ztrácí dech a dokáže mírně "znehodnotit" i opravdu kvalitní film. Možná je to jen můj subjektivní dojem. Rozhodně však 8MM patří mezi nejlepší thrillery 90. let ()
Tohle je zřejmě áčkový hollywoodský film s tou nejtemnější a nejdepresivnější atmosférou a svým tématem i vyzněním přesahuje rámcově mimo běžnou produkci hollywoodských studií. Nabízí se sice srovnání s Fincherovým Sedm, ale není to plnohodnotné srovnání. Fincher vybudoval, sice brilantně, ve svém filmu obraz masového vraha a jeho zvrhlého světa a chování, ale celý snímek je koncipován jen na efekt, je natočen sice mistrně, jako vrchol daného žánru, ale bez zjevných známek postihnout nějaké celospolečenské či minoritní téma. Joel Schumacher buduje sice také temný obraz světa té nejpokleslejší pornografie, ba spíše toho, kde pornografie jako taková končí a začíná potřeba zúčastnění se, svět perverzity a normativů, které jsou pro konzervativně či liberálně (jedno jest) smýšlejícího diváka odpuzující, ale evidentně kdesi ve struktuře naší (každé) společnosti temné proudy existují a na povrch vyplouvají v mezních dobách - je to odpověď na to, kde se berou fanatičtí sadističtí dozorci z koncentračních táborů. Nepřináší je totiž jenom doba... Jak uvádí závěr americké sociopsychologické studie na toto téma: Malý fašista je v každém z nás... A zlo, které má tu nejnevinnější podobu a tvář tichého a jinak spořádaného souseda, se dá tak lehce přehlédnout. Vede k němu totiž jen bolestná a těžká cesta. Svědčí o tom třeba dopadení a usvědčení pedofilové, tišší a spořádaní lidé, navenek s poklidným a harmonickým životem... ()
Galerie (34)
Zajímavosti (24)
- Tom Welles (Nicolas Cage) nosí hodinky značky Oris Chronograph. (dyfur)
- Jenny Powell, která hrála Mary Ann Mathewsovou, byla původně striptérka najatá jako dvojnice. Režisér Joel Schumacher jí svěřil roli oběti na 8 mm filmu, protože měla "ten správný pohled štvance". (3DD!3)
- Náklady na výrobu byly zhruba 40 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama