Reklama

Reklama

Všichni ve městě mu vyhlásili válku. A tak začal bojovat... Navenek obyčejný muž jménem William Foster jednoho dne uvízne v dopravní zácpě. To postihuje čas od času každého průměrného člověka. Avšak pro Fostera je to poslední kapka. Muž vezme kufřík, vystoupí z auta a pěšky se vydá na cestu „domů“. Od té chvíle odstraňuje z cesty všechno, co mu brání v dosažení cíle. Rozzuří se na korejského prodavače kvůli předražené kokakole, baseballovou pálkou zmlátí dva chuligány, kteří ho chtěli okrást. A shodou okolností se dostane ke sportovní tašce, plné střelných zbraní. Pořád chce jen jediné, dostat se ke své bývalé manželce a k dcerce, která ten den slaví narozeniny. Jenže je tu problém: je to opravdu jen obyčejný úředník, nebo spíš nebezpečný psychopat? Jeho bývalá žena ví své… Vynikající kriminální drama natočil režisér Joel Schumacher v roce 1992. Příběh jeho filmu je fiktivní, avšak nepochybně inspirovaný mnoha skutečnými případy. V nezvyklém dramatu s prvky černého humoru vzbudil pozornost představitel hlavní role Michael Douglas, který se představil ve zcela nezvyklé poloze. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 107)

Tyler 

všechny recenze uživatele

Možná nejlepší Schumacherův film (nechci zapomínat na "8MM"), který stojí na bezchybném výkonu Michaela Douglase. Nezapomenutelný je ovšem také Robert Duvall v roli chápajícího a manželku milujícího policajta. Jen si představte jak je to jednoduché - rupne vám v bedně z toho strašlivého shonu moderní civilizace a najednou není cesty zpět. Lidská psychika je opravdu křehká. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Super film. Každému, kdo někdy zažil stav, kdy má člověk všeho až po krk a velkou chuť někomu pěkně namlátit, se nejspíš bude líbit. Na mne místy (tedy po určitou dobu) působil docela inspirativně :D Až zas někdy budu mít podobnou náladu, určitě si na tenhle film vzpomenu. Každopádně D-Fens to tak trochu přehání a dojde tak daleko, že veškeré chutě jej napodobit člověka rychle přejdou. Přecijenom řešit věci s chladnou hlavou je pořád výhodnější. ()

Reklama

Hellboy 

všechny recenze uživatele

A tohle nerežíroval Paul Verhoeven? Ne vážně - Joel Schumacher to zvládnul perfektně! Pěkný film, občas fakt přehnaný, občas vážný, ale je to šikovně vybalancováno. Scénář není úplně bezchybný, ale působí svěžím dojmem. Jinde než v Americe by takovej příběh pochopitelně nefungoval, no možná ještě v Asii bych si ho dovedl představit.. Jinak dost ocenuji, že kromě hlavního taháku - Michaela Douglase - je značný prostor věnován i ruce zákona v podání Roberta Duvalla. Když člověk odhlédne od faktu, že je to celé trochu na hlavu, tak se jedná o výborné téměř komorní drama, které předznamenává stylisticky podobně natočenou Telefonní budku. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Další z brilantních snímků, ve kterém volí jedinec revoltu jako jediné možné východisko. S hlavním hrdinou Williamem/Billem (Michael Douglas v jedné ze svých životních rolí), který je „násilník“ a mívá psychické problémy, tak strávíme jedno SKUTEČNĚ nervózní odpoledne. Po strhujícím rozjezdu ale ve druhé polovině mírně ztrácí tempo a nejde si tak radikálně za svým jako podobně laděné snímky (The Fight Club). Schumacher tak nahlas říká jisté věci, ale vyslovuje je člověkem, který není právě kompetentní. Kontroverzi tématu o radikálním řešení potlačené frustrace tak na závěr mírně shodí a otupí. Ale dá se to ustát. Každopádně jde o jeden z nejpodařenějších filmů první poloviny 90. let – totéž platí i o Schumacherově filmografii. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Právě v tomto okamžiku se venku čerti žení - lije, fouká a je tam zima. Sahám na topení a zjišťuji, že hřeje, takže ten silný, mrazivý pocit můžu mít jen z dnešního Volného pádu. Michael Douglas se pro tuhle roli snad narodil, všechno jsem mu věřila. Ta beznaděj, kdy sedíte v nekonečné zácpě, je dusno, vedro zákonitě musela na labilního Fostera zapůsobit, že se jednoduše sbalil a pěšky se vydal městem domů. Měl fakt smolný den ... co se mohlo podělat, se podělalo. Lepila se na něj jedna pochybná existence za druhou a bylo jen otázkou času, kdy se v něm naplno probudí potlačované psychopatické sklony. Bylo uklidňující, že se kontroloval natolik, aby cíleně někomu ublížil. Taky zjišťuji, že si nemůžu vůbec vzpomenout na hudební doprovod, měla jsem pocit, že ve filmu je víc hudebního ticha, což bylo super! Člověk takhle mohl víc vnímat dialogy a různé jiné zvuky městských ulic. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (29)

  • Scénář vrátilo každé studio v Hollywoodu. Producent Arnold Kopelson už přemýšlel, že film nabídne kabelové televizi, než se dostal do rukou Michaela Douglase (D-Fens), který jím byl nadšen. (don corleone)
  • V úvodním záběru, kdy se kamera pohybuje okolo aut, lze v odrazu jednoho z nich spatřit kamerový jeřáb. (imagoo)
  • Fosterove dve tašky vo filme slúžia ako metafora. Aktovka symbolizuje Fosterovu zodpovednosť. Športová taška plná zbrani predstavuje chaos a násilie vo Fosterovom živote. Keď sa Foster rozhodne, že zanechá aktovku, tým da zbohom svojmu starému životu. (donnie22)

Související novinky

Zemřel režisér Joel Schumacher

Zemřel režisér Joel Schumacher

23.06.2020

Ve věku 80 let zemřel slavný scenárista a režisér Joel Schumacher. Tvůrce poslední rok zápolil s rakovinou, nakonec však tento boj prohrál. Schumacher, jenž svoji homosexualitu od počátku kariéry… (více)

Reklama

Reklama