Reklama

Reklama

Všichni ve městě mu vyhlásili válku. A tak začal bojovat... Navenek obyčejný muž jménem William Foster jednoho dne uvízne v dopravní zácpě. To postihuje čas od času každého průměrného člověka. Avšak pro Fostera je to poslední kapka. Muž vezme kufřík, vystoupí z auta a pěšky se vydá na cestu „domů“. Od té chvíle odstraňuje z cesty všechno, co mu brání v dosažení cíle. Rozzuří se na korejského prodavače kvůli předražené kokakole, baseballovou pálkou zmlátí dva chuligány, kteří ho chtěli okrást. A shodou okolností se dostane ke sportovní tašce, plné střelných zbraní. Pořád chce jen jediné, dostat se ke své bývalé manželce a k dcerce, která ten den slaví narozeniny. Jenže je tu problém: je to opravdu jen obyčejný úředník, nebo spíš nebezpečný psychopat? Jeho bývalá žena ví své… Vynikající kriminální drama natočil režisér Joel Schumacher v roce 1992. Příběh jeho filmu je fiktivní, avšak nepochybně inspirovaný mnoha skutečnými případy. V nezvyklém dramatu s prvky černého humoru vzbudil pozornost představitel hlavní role Michael Douglas, který se představil ve zcela nezvyklé poloze. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 107)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Super film. Každému, kdo někdy zažil stav, kdy má člověk všeho až po krk a velkou chuť někomu pěkně namlátit, se nejspíš bude líbit. Na mne místy (tedy po určitou dobu) působil docela inspirativně :D Až zas někdy budu mít podobnou náladu, určitě si na tenhle film vzpomenu. Každopádně D-Fens to tak trochu přehání a dojde tak daleko, že veškeré chutě jej napodobit člověka rychle přejdou. Přecijenom řešit věci s chladnou hlavou je pořád výhodnější. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Mám tísnivý pocit, že čím bylo pro Williama Fostera horko a dopravní zácpa, bude pro mě co nevidět věta "takový účet žádná banka nenabízí." Ale vážněji řečeno, Joel Schumacher a Michael Douglas nám velmi názorně dokázali, že každý máme svůj hraniční bod, nad kterým z nás spadne to, čemu říkáme civilizovanost, slušnost a ohleduplnost, a kdy do role ventilu nahromaděné frustrace nastupuje bezohledné, běsnící násilí. Volný pád je vražedně věrohodný film navozující jistotu, že i my se nezadržitelně řítíme směrem dolů a že ač je to cesta daleká, tvrdá země je blízko a bude to hodně bolet. ()

Reklama

freddy 

všechny recenze uživatele

Tenhle film už asi budu mít jednou provždy spojený s nemocnicí, když jsem ho totiž viděl poprvé, tak jsem zrovna ležel po nehodě v nemocnici na rehabilitačním oddělení. Od té doby však už uplynuly tři roky a já jsem tento film viděl po těch třech letech znovu. Na rovinu musím říci, že už to nebylo takové jako napoprvé, protože už jsem věděl, co přijde, ale to vůbec nic nemění na tom, že jsem si ten film užil a že ho považuji za jeden z nejoriginálněších filmových počinů. Tenhle film se prostě jen snaží odpovědět na otázku, co když nám jednoho dne uletí nervy, zcvokneme se a začneme se chovat jak chceme bez ohledu na zákony či nastavené standardy. Co když vybočíme z průměru a budeme prostě dělat to, co se nám zrovna zachce. A tomuto filmu se na tyhle otázky povedlo velice uspokojivě odpovědět a je zde mnoho scén, které považuji za velmi zajímavé a zapamatováníhodné, dá se říci skoro až kultovní, jako např. dožadování se snídaně v bistru či scéna na golfovém hřišti. Tohle se prostě a jednoduše povedlo a rozhodně souhlasím s tím, že Michael Douglas zde zřejmě ztvárnil svou životní roli a Joel Schumacher natočil jeden ze svých nejlepších filmů, který lze jen těžko překonat. Originalita odsud jen prýští a já jsem ani za ty tři roky, které uběhly od prvního zhlédnutí tohoto filmu nezapomněl, jak kvalitní ten film je, a rád jsem si to včera znovu připomněl. Bez debat je to za pět hvězd. ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Nejlepší film Joela Schumachera, nejlepší film Michaela Douglase. Geniální scénář. Navíc je tento skoro psychothriller o člověku, kterému rupne v bedně a s arzenálem zbraní kráčí městem, obohacen o velkou dávku černočerného humoru. Douglas neudělal z postavy D-Fense karikaturu, divák mu fandí, i se ho bojí, i s ním soucítí. Mistrovská je i práce Františka Němce, který ho netradičně, ale skvěle daboval. Svou roličku neonacisty si vychutnal Frederic Forrest a nenápadnou, ale kvalitní práci odvedl i Robert Duvall. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Další z brilantních snímků, ve kterém volí jedinec revoltu jako jediné možné východisko. S hlavním hrdinou Williamem/Billem (Michael Douglas v jedné ze svých životních rolí), který je „násilník“ a mívá psychické problémy, tak strávíme jedno SKUTEČNĚ nervózní odpoledne. Po strhujícím rozjezdu ale ve druhé polovině mírně ztrácí tempo a nejde si tak radikálně za svým jako podobně laděné snímky (The Fight Club). Schumacher tak nahlas říká jisté věci, ale vyslovuje je člověkem, který není právě kompetentní. Kontroverzi tématu o radikálním řešení potlačené frustrace tak na závěr mírně shodí a otupí. Ale dá se to ustát. Každopádně jde o jeden z nejpodařenějších filmů první poloviny 90. let – totéž platí i o Schumacherově filmografii. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (29)

  • Keď William Foster (Michael Douglas) opúšťa svoje auto počas dopravnej zápchy, nechá bočné okno otvorené len na pár centimetrov kvôli tomu, že sa na ňom pokazila kľučka. Neskôr, keď detektív Prendergast (Robert Duvall) pomáha policajnému strážnikovi a odtláča Fosterove auto, tak je už bočné okienko kompletne stiahnuté. (Circumscriptor)

Související novinky

Zemřel režisér Joel Schumacher

Zemřel režisér Joel Schumacher

23.06.2020

Ve věku 80 let zemřel slavný scenárista a režisér Joel Schumacher. Tvůrce poslední rok zápolil s rakovinou, nakonec však tento boj prohrál. Schumacher, jenž svoji homosexualitu od počátku kariéry… (více)

Reklama

Reklama