Režie:
Joel SchumacherScénář:
Peter FilardiKamera:
Jan de BontHudba:
James Newton HowardHrají:
Kiefer Sutherland, Julia Roberts, Kevin Bacon, William Baldwin, Oliver Platt, Kimberly Scott, Joshua Rudoy, Benjamin Mouton, Aeryk Egan, Hope Davis (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Student medicíny na chicagské universitě Nelson Wright se podrobí odvážnému pokusu. Přivede se do stavu klinické smrti, aby zjistil, zda existuje něco jako posmrtný život. Na pokusu s ním spolupracují jeho přátelé, výzkumnice Rachel, student David, notorický sukničkář Joe a kronikář Randy. Nelsonovi se po úspěšném pokusu, který má za následek noční můry, zbystří smysly. Ostatní následují jeho příkladu. Klinická smrt v nich vyvolává dávné vzpomínky a viny a nutí je korigovat vlastní život i za cenu jeho ohrožení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (359)
Mysteriózní film se zajímavým námětem, napínavou první půlkou a místy nelogickým dějem. Je fakt škoda, že si scénáristi nedali víc práce, protože při tomhle obsazení by asi nebyl problém to zahrát. Ze začátku se mi film hodně líbil, a říkal jsem si, že by to mohlo být něco jako 6. smysl. Jenže čím dál víc se začaly ty vidiny a útoky ze záhrobí vyjasňovat, tím blbější mi to celé připadalo. No a pak pozor !!! tohle je asi spoiler !!! ten konec byl tak hloupý, že mi to celý film skoro otrávilo. ()
Verhoeven má Robocopa, Schumacher má zase Hráče se smrtí. Pětice kamarádů se rozhodne probádat taje posmrtného života a není třeba se obávat, že se u toho divák bude nudit. U podobných filmů nebývá ani tak problematické figurky poházet po šachovnici jako spíše hru se ctí dohrát. Tady je bohužel to dohrávání poněkud slabší. Umím si představit, že by postavy z toho experimentování tak snadno nevyvázly. 75% ()
Strašlivá báchorka v náručí Schumacherovské výtvarné opulence, která zachrání z jalového scénáře, co se dá. Představený svět, ve kterém "náboženství selhalo a filozofie selhala" a který je prodchnutý prázdnotou, dekadencí, rozpadem a rezignací lze dle filmu pak zachránit jen skrze překonávání limitů sebe sama a vědění. Listopadová pošmournost, kdy jsou veškeré denní záběry natáčené buď nad ránem či navečer, interiéry připomínající prázdné chrámy (včetně bytů postav) a postranní uličky naplněné dealery, prostitutkami, kde se provádí ilegální potraty kontrastující s vylidněnými ulicemi hlavními - to vše upomíná na únavu z dekády hédonismu 80. let, z níž v předešlých filmech Schumacher tolik těžil. Dekádu, ve které Filardi scénář k Flatlinerům napsal a proto ve výsledku je příběh o tom, jak mladí studenti ve vlastní aroganci vyzvou smrt, což se jim ve výsledku vyplatí, protože ta jim udělá terapii, kterou lze vyřešit tím, že řeknete pardon holce, který jste před dvaceti lety řekli, že je píča. Inu nevim. ()
O budoucích doktorech je všeobecně známé, že mají láskyplný vztah k alkoholu, pod jehož vlivem páchají šílenosti různého charakteru. Prezentovaná ústřední pětice mediků se však ani nepotřebuje uvést do stavu nepříčetnosti, neboť i jejich střízlivý duch v nich vzbudil myšlenku na smrt - tedy alespoň klinickou. Být vlastními pokusnými králíky při opouštění a následném návratu do života je zajímavou myšlenkou, zhmotněné noční můry také nic nepokazí a pokud to dobře dopadne, tak budou mít dostatek relevantních informací do diplomové práce na téma:"Jak jsem přežil svou smrt". ()
Jeden z nejlepších Schumacherových filmů, kde se sešla řada v té době mladých a perspektivních herců, kteří se zanedlouho stali hvězdami své generace. Povedené jak po formální stránce, která výborně ladí s tématem posmrtného života, temné stíny, snové zvuky či mlha, tak i po té herecké, z nichž asi nejvíc vyčnívá Kiefer Sutherland a jeho ambiciozní Nelson. Po letech už na mne sice tolik nepůsobí jednotlivé "těžké hříchy" hrdinů, s nimiž se musí po přežití vlastní smrti vypořádat a už vůbec ne -SPOILER- ono spásné rozhřešení, které na každého z nich čeká. Přesto jsem si užil velmi povedený, zejména pak atmosféricky téměř dokonalý film. A smrt se skrývá ve všech čtyřech koutech pokoje... ()
Galerie (84)
Zajímavosti (17)
- Film bol v roku 1991 nominovaný na cenu Oscara za špeciálne efekty a tiež na ocenenie najlepší sci-fi film od akadémie sci-fi, fantasy a hororových filmov Saturn Award. Na túto cenu tiež bola nominovaná Julia Roberts ako najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe. (Raccoon.city)
- Režisér chtěl scénáři vdechnout originální vizuální pojetí. Jeho záměrem bylo designem prostředí a atmosférou symbolicky ztvárnit vnitřní boj člověka se smrtí. Tvůrčí tým k tomuto účelu zkombinoval rozličné architektonické slohy a čerpal prvky z antického Řecka, Říma, gotiky a renesance v kombinaci s inovativním a dramatickým nasvícením. [Zdroj: tv.nova.cz] (pornogrind)
- Julia Roberts (Dr. Rachel Mannus) a Kiefer Sutherland (Nelson Wright) spolu počas natáčania začali chodiť, následne sa zasnúbili a rok neskôr sa nakoniec rozišli. (Astonko)
Reklama