Režie:
Martin ScorseseScénář:
Joseph MinionKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Griffin Dunne, Rosanna Arquette, Linda Fiorentino, John Heard, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheech Marin, Tommy Chong, Verna Bloom, Dick Miller, Will Patton (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Znuděný úředník (Griiffin Dunne) se pozdě v noci vydává na barové dobrodružství nočním New Yorkem. Během noci se mu stane řada příhod, které mu s vtipem připravil škodolibý osud. Protože když je po zavíracích hodinách, platí jiná pravidla. Newyorský filmař Martin Scorsese oceněný za tento film cenami Independent Spirit Awards a soškou v Cannes za nejlepší režii natočil ve svém oblíbeném městě černou komedii, ve které se může stát cokoliv. V příběhu o tom, co vše se může zvrtnout uvidíte také Rosannu Arquette, Lindu Fiorentino, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheeche & Chonga a další, se kterými se nešťastný hrdina setká. Scorsese prohlásil, že scénář Josepha Miniona byl sestavený jako puzzle, vše do sebe nakonec krásně zapadlo. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (176)
Tohle Scorsesemu jde. Alternativni individua a zvlastni okolnosti jsou uz od dob Taxi Drivera jedna z jeho specialit, na kterou kdyby se zameril namisto prumernych (The Departed) az silne podprumernych (Goodfellas) gangsterek, mohl byt z Martyho skutecne dobry reziser. Zatimco u techto Scorseseho zoufalosti jste radi, ze to protrpite do konce, v pripade After Hours, stejne jako u Taxikare mate chut si to hned pustit znovu a znovu a znovu... je to chytlave, nocne hypnoticke, absurdni, 80's, skvele natocene, s mysteriozni elektronickou hudbou Howarda Shrorea. Proto After Hours pravem patri do Scorseseho topky (konkretne jeho druhy nejlepsi film), ale verejnosti je to tradicne silne nedocenene. 9/10 ()
Myslím, že keby k vám prišiel chlapík a vyrozprával by vám príbeh podobný deju tohoto filmu, asi by ste ho označili za šialenca. Je ťažké si to predstaviť, no Scorsese načrtol perfektnú zhodú náhod ako dokonale možnú realitu, ktorá vyráža dych. Svižné, plné zvratov, nechýba ťažké čiernohumorné korenie, proste zábava. 80%. ()
Reziser Martin Scorsese natocil vskutku vyborny film o obycajnom newyorskom uradnikovi, ktory sa vydal do mesta. pri tom spoznava kadejake zaujimave a obcas aj fascinujuce zivly, ktore tam ziju. Presne v duchu vety : "V noci vsecho vylejza z der. Devky, teplousi, lupici, pasaci, vandraci, hosani, cvoci a posukove". No a ja dodam, ze aj kadejaky zaujimavy lumpenproletariat. Atmosfera nocneho mesta je vyborna a fascinuje ma dodnes -stale na urovni. 85 % ()
Docela zvláštní Scorseseho snímek. Ani bych to nenazval komedií. Kolik může mít člověk smůly za jeden večer? Našemu hrdinovi se totiž lepí celou dobu na paty. Vše začne jedním nedorozuměním, a pak už to jde ráz na ráz. Všechny tyto smolné okamžiky se nakonec promění v boj o holý život. Paul potká během filmu mnoho lidí a dostane se do spousty zvláštních situací. Z hereckého hlediska tu nehraje nikdo moc známý. "Já jsem to neudělal!" ()
Škoda že se nerozvinulo úvodní téma s dívkou Marcy v podání Rosanny Arquette - v ten moment je film nejtajemnější a nejnapínavější. Postupné rozvinutí do úseků nabalených vždy na jinou bizardní postavičku sice odsýpá, ale kdyby Scorsese něco ubral nebo přidal, bylo by to ve výsledku vlastně jedno. I přes relativně civilní téma je film nenápadným vizuálním zážitkem, a to nejen díky perfektnímu střihu a efektním kamerovým jízdám - jemné barevné tónování jednotlivých dekorací chytře doplňuje poblikávající neony nočního New Yorku. ()
Galerie (86)
Zajímavosti (9)
- Ve scéně, kdy servírka Julie (Teri Garr) pozve Paula (Griffin Dunne) do svého bytu, první píseň, kterou mu pustí, je "Last Train to Clarksville" od The Monkees. Právě filmový projekt od The Monkees Hlava (1968) poskytl Teri Garr první mluvenou roli. Tehdy se filmování zúčastnila ještě jako Terry Garr. (peetriss)
- Dialóg medzi Paulom a vyhadzovačom klubu Berlin je prevažne prispôsobený Kafkovmu podobenstvu Pred zákonom z románu Proces. (Georgei)
- Scorsese povedal Griffinovi Dunnovi, aby počas nakrúcania obmedzil sex a spánok za účelom reálnejšieho zobrazenia pocitu paranoje. (Georgei)
Reklama