Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Znuděný úředník (Griiffin Dunne) se pozdě v noci vydává na barové dobrodružství nočním New Yorkem. Během noci se mu stane řada příhod, které mu s vtipem připravil škodolibý osud. Protože když je po zavíracích hodinách, platí jiná pravidla. Newyorský filmař Martin Scorsese oceněný za tento film cenami Independent Spirit Awards a soškou v Cannes za nejlepší režii natočil ve svém oblíbeném městě černou komedii, ve které se může stát cokoliv. V příběhu o tom, co vše se může zvrtnout uvidíte také Rosannu Arquette, Lindu Fiorentino, Teri Garr, Catherine O'Hara, Cheeche & Chonga a další, se kterými se nešťastný hrdina setká. Scorsese prohlásil, že scénář Josepha Miniona byl sestavený jako puzzle, vše do sebe nakonec krásně zapadlo. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (189)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Aha, tak teď už naplno beru zpátky svá dřívější prohlášení, že Martin Scorsese je pro mě nezajímavý režisér a že mě jeho filmy většinou míjejí... protože druhá pětihvězda za sebou už nemůže být náhoda! :-) Nebýt prokletého Vlka z Wall Street, asi bych mohl mít tohoto pana režiséra i hodně rád. Já už si dávno přál vidět surrealistický film, v němž hlavní postava bloudí tajuplným prostředím, zažívá na každém druhém kroku různé divné věci a setkává se ještě s podivnějšími postavy. Dokonce jsem už na pár filmů, které by tomuto schématu mohly z větší části odpovídat, narazil, jenže skoro vždy šlo o hodně umělecké snímky typu Black Moon nebo Litan, které mi svým stylem, těžko uchopitelným dějem a často i absencí výraznějšího nadhledu, zase příliš nesedly. Scorsese je režisérem, který se nebojí jít proti mainstreamovým trendům, má svůj osobitý rukopis i smysl pro nadhled, ale současně natáčí divácky vstřícné snímky a obvykle nepodléhá žádným přehnaným bizarnostem, rovněž dokáže zejména z prostředí nočního velkoměsta vybudovat dobrou atmosféru a ačkoliv by mě to před zhlédnutím filmu Po zavírací době vážně nenapadlo, Márty se ukázal coby režisér takového snímku perfektní volbou. Po Královi komedie už navíc podruhé dokazuje, že kdyby se v nasledujícím desetiletí nevyprofiloval jako specialista na mafiánské a gangsterské filmy, mohl se pro spřízněné publikum stát i režisérem originálních černých komedií s prvky thrilleru. Skvěle vystavěný podivný děj má rovnomerně rozložené vtípky, nápady, ojedinělé příhody a setkání s dalšími postavy, řada prvků nalezne dobře vypointované pokračování, noční prostředí dýchá pohlcující atmosférou a pokud jsem si párkrát říkal, zda mě takový film brzy přestane bavit a chvíli se k tomu málem schylovalo, vždy mě dokázal něčím novým překvapit, pobavit, upoutat, zpátky si mě získat, i závěr se hodně povedl... Griffin Dunne se navzdory velmi povedenému zdejšímu výkonu nikdy nestal velkou hereckou hvězdou, takže divák si má možnost v hlavní roli takhle originálního filmu užít neokoukanou tvář a možná tak i lépe se s bláznivými prožitky hlavní postavy stotožnit. Výborná „noční“ jízda, kterou jsem si shodou okolností zvolil den před Silvestrem a nejspíš jsem dobře udělal. :-) [90%] ()

curunir 

všechny recenze uživatele

Na Scorseseho trocha neobvyklý film pri ktorom však dokázal, že ako režisér si dokáže poradiť prakticky s čímkoľvek. Už od začiatku má film veľmi záhadnú trilerovú, možno až hororovú atmosféru, z časti dosť bizarnú dokonca aj úchylnú, až sa zdá, že by skôr mohol byť dielom Davida Lyncha. Za jeho najlepšiu časť sa dá označiť pasáž návštevy Marcy v dome, ktorý obýva aj so svojou priateľkou, sochárkou Kiki, ktorej sochy mužov obalených papierov majú veľmi zvláštny ráz, až by sa zdalo, že sa pod nimi skrýva skutočné telo (v závere nato príde...). Pri filme som sa vôbec nenudil. Hoci je plný zvratov, ja som si pri nich oddýchol a aj keď hodnotenie nezodpovedá čistým 4*, udeľujem ich pre celkovú originalitu, dobre vybudovanú atmosféru a príjemný záver. ()

Reklama

Jossie 

všechny recenze uživatele

Kdyby Paul nepotkal tu dívku v baru, kdyby se za ní v noci nerozjel, kdyby neztratil peníze, kdyby nepožádal servírku o laskavost, kdyby si nepůjčoval ty klíče, kdyby se nestalo dalších X náhod...tak by neprožil tu nejšílenější a nejneuvěřitelnější noc svého života a my bychom přišli o ohromně příjemný a zábavný film, o kterém bych nikdy neřekla, že ho natočil Scorsese. ()

Peytl 

všechny recenze uživatele

Upřímně řečeno, do vylepování cedulí "mrtvý člověk", mi to připadalo, neříkám, že jako všední a běžný, ale tak nějak povědomý, protože pošahaných krav jsou všude čtyři prdele a bizarní situace a náhody jsou mojí (ne vždy vítanou) doménou, pro ty, které šokovala už první třetina filmu mám jen slova lítosti a na náhrobek nápis "unuděn k smrti." Pravdou je, že v okamžiku, kdy se šílený shody náhod a Scorseseho imaginace rozjely na plno, nezbývalo mi nic jinýho, než litovat hlavního hrdinu. Na druhou stranu jak jinak zocelit neduživýho ajťáka, ne? Příběh jak ze snu (ze zlýho), kdy nejste pány svého vědomí a mozek s vámi soutěží o první místo v GP docenta Chocholouška, a kdy se člověk chce už, doprdelepráce, probudit. Dost mi to připomínalo Stoneovo U-Turn a Pennovo anabázi. Prostě jedna probdělá noc daleko od své postele, klasicky bez prachů, ale za to s proviněním, že možná můžu za smrt jedný labilní děvy, která namísto polykání mé DNA sežrala kýbl prášků pro extra spánek, šílenej taxíkář (celkem normál) a Calverovo po krvi prahnoucí banda se zmrzlinářským autem zabijákem a další nezapomenutelný, maximálně absurdní zážitky a propletený příběhy, který k takovýmu filmu patří a dodávají mu na atmosféře, ne jak v Haggisovo snímku Crash, kde všechno naopak zazdívají. Jednoduše super pokoukání z doby, kdy jsem ještě nevěděl, že nějakej Scorsese existuje, a proto mi tak dlouho trvalo, než jsem zase název z mé plešatějící lebky po letech vyhrabal. Užil jsem si to jak před léty. ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

Znáte to. Světla v hospodě jsou už vypnutá. U stolu jste jen vy a pár přátel. Misionář s pípou se mění v nepříjemného chlapíka, který se ohání tisícikorunovým účtem, na kterém je více čárek, než je člověk v daném stavu schopen spočítat a přesně v tuto dobu se odehrává Scorseseho snímek. Ostatně název to vyjadřuje přesně. Pro Paula Hacketta to mělo být obyčejné rande, jenže to by se nesměl vydat do čtvrti plné bláznů. Takže potkává bláznivé dívky, zloděje a nakonec se zaplete i s místní domobranou. Rozhodně se jedná o nejbizardnější Scorseseho film, ale na druhou stranu také nejslabší. Jako thriller film funguje bezvadně. Atmosféra je hutná a člověk s napětím očekává další patálie, které čekají na hlavního hrdinu. Ale film moc nefunguje jako komedie. Jestli jsem se zasmál tak dvakrát, tak je to opravdu málo. After hours můžete brát jako thriller, ne jako komedii, který vás naučí vážit si své práce a nechodit ven jen tak s dvackou v kapse. ()

Galerie (86)

Zajímavosti (9)

  • Dialóg medzi Paulom a vyhadzovačom klubu Berlin je prevažne prispôsobený Kafkovmu podobenstvu Pred zákonom z románu Proces. (Georgei)
  • Ve scéně, kdy servírka Julie (Teri Garr) pozve Paula (Griffin Dunne) do svého bytu, první píseň, kterou mu pustí, je "Last Train to Clarksville" od The Monkees. Právě filmový projekt od The Monkees Hlava (1968) poskytl Teri Garr první mluvenou roli. Tehdy se filmování zúčastnila ještě jako Terry Garr. (peetriss)

Související novinky

MFF Karlovy Vary v číslech ČSFD a očima agentů

MFF Karlovy Vary v číslech ČSFD a očima agentů

07.07.2024

V sobotu 6. července skončil 58. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. V rámci slavnostního zakončení byly samozřejmě rozdány festivalové ceny, a jak jsme zde psali, hlavní ocenění… (více)

Zemřel herec Dick Miller

Zemřel herec Dick Miller

31.01.2019

Ve věku 90 let zemřel v kalifornském Toluca Lake herec Dick Miller. Smutnou zprávu předal médiím rodinný mluvčí. Rodák z Bronxu má od svého debutu v roce 1955 ve snímku Apache Woman na svém kontě… (více)

Reklama

Reklama