Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Záchranář Frank Pierce je po pěti letech nočních služeb psychicky na dně. Práce v sanitce z něj udělala alkoholika, jenž trpí depresemi a halucinacemi. V ulicích města vídává duchy pacientů, které se mu nepodařilo zachránit. Nešťastné bytosti bloumají po Manhattanu s výrazem nevýslovného utrpení a Frank čte v jejich očích výčitky. Naději do jeho světa vnese tajemná dívka Mary, dcera muže, kterého se Frankovi podařilo tak tak zachránit. Dvojici možná čeká vykoupení, ale zcela jistě budou muset napřed projít peklem. Mezi newyorskými narkomany se totiž začala šířit nová droga, jejíž požití má až příliš často smrtelné následky. A Frankovi právě začíná další noční šichta… Téměř mysteriózní drama režiséra Martina Scorseseho vzniklo podle autobiografické knihy Joea Connellyho, jenž několik let pracoval u newyorské záchranky. Tragické příběhy pacientů se tu prolínají s černohumornou otrlostí záchranářů i absurditou amerického zdravotnického systému. Scorsese se před Počítání mrtvých (1999) po letech vrátil ke spolupráci se scenáristou Paulem Schraderem, který se podílel na režisérových nejlepších filmech Taxikář (1976) a Zuřící býk (1980). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (306)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Výborný Soundtrack a šialená jazda nočným New Yorkom. Scorsese má občas vybočenie zo svojich zaužívaných koľají. Či už sa jedná o jeho filmy s náboženskou tématikou, alebo Vek Nevinnosti. Ukazuje v nich akúsi študentskú túžbu vybočiť. Spraviť niečo mimo populárny smer a využíva pri tom obrovské množstvo významov a symboliky. Bringing out the Dead je film, ktorý oproti takému Casínu už nemusím nikdy vidieť. Ale nezabudnem na neho. Či už sa jedná o vizuál. Solídného Cagea v hlavnej úlohe a určitý magický realizmus, zjavujúci sa na prapodivných a špinavých miestách New Yorku. Mesto úpadku, nihilizmu, existenčných kríz, samovrážd, prostitúcie a šialenstva. A sprievodcami sú tí, čo nás od týchto vecí zachraňujú. Veľmi krásne potvrdenie Nietzscheho pozerania do priepasti, ktorá sa zároveň pozerá na nás. Solídne 4*. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Škoda, že tento Scorseseho veľký prepadák dávajú iba neskoro v noci, pretože sa naňho nikdy nedokážem poriadne sústrediť a na prvýkrát som dokonca asi o jednej v noci v polovici zaspal. Pritom sa na tento film treba pekelne sústrediť, aby sa človek dokázal vcítiť do Cageovej postavy a jej démonov. Scorsese natočil film, ktorý najviac vybočuje z jeho klasickej filmografie. Uvidíme, ako ho posúdim, ak ho uvidím znova v normálnom sledovacom čase. VIDENÉ ZNOVA 7/20: Budem musieť nechať pôvodné hodnotenie, Počítanie mŕtvych predsa len nepatrí medzi najlepšie kúsky Scorseseho filmografie a film pôsobí dojmom, že sa až príliš snaží byť umeleckým dielom, namiesto toho, aby len tak prirodzene plynul a stal by sa tak ním aj reálne. ()

Reklama

Jossie 

všechny recenze uživatele

To je takový dost zvláštní film, saniťák, jehož snem je, aby ho konečně vyhodili z práce a on si mohl odpočinout, všude vidí jednu dívenku, kterou nedokázal zachránit, jeho dost blázniví kolegové, kteří si ten adrenalin snad užívají, šílený kluk z ulice, kterého kdysi střelili do hlavy a on vždycky skončí v nemocnici přivázaný a křičí, že chce napít a bývalá feťačka, která bojuje sama se sebou a nesnese trápení lidí a tak je pořád odvazuje a pouští a všude okolo krev, smrt a bída. Takový vesele depresivní film. ()

swed 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejméně nápadných snímků Scorseseho filmografie, ne však co se jeho kvalit týče. Znovu se nám dostává mistrně vystavěné režie, která reflektuje psychický stav hlavního hrdiny (Nicholas Cage v obdobně famózní roli, jakou známe z "Leaving Las Vegas"). Scorsese si vydatně pomáhá písňovým doprovodem, ten občas slouží jako komentář dění, jehož jsme zrovna svědkem. Další věcí jsou skvostně nasnímané noční záběry a dynamický střih, který tvůrce začal výrazněji používat od dob "Mafiánů" a k dokonalosti ho dovedl ve "Skryté identitě". Co se může zdát o něco slabším článkem, je scénář, kombinující reálné situace a momenty očividně bláznivé. Chvíli trvá, si na takový mix zvyknout, jakmile se vám to však podaří, tento malý nedostatek se stane předností a hlavní devizou filmu, jenž sice nikdy nebude patřit k těm zásadním, ale originalitu mu odpárat nemůžete. Smutné a místy hodně ujeté dílko. 8/10 ()

curunir 

všechny recenze uživatele

Scorseseho mám rád, ale tento film bol premňa akési priveľké sústo. Vedel som, že nemám očakávať žiaden oddychový film, avšak tu sa mi zdalo ako keby ani sám Scorsese niekedy vlastne nevedel o čo mu ide. To spôsobilo, že som si v konečnom dôsledku s filmu vlastne nič neodniesol i keď musím povedať, že som uvažoval aj o 4*. V titulkách som bol zvedavý na hudbu Elmera Bernsteina, nakoniec jej tu až tak veľa nie je, avšak Scorseseho voľbu na pesničkový soundtrack je možné naozaj pochváliť. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (16)

  • Tento film je posledný, ktorý bol v USA vydaný na LaserDisku. (Flipper)
  • Dôvod, prečo chcel Martin Scorsese aby Paul Schrader napísal scénar, bola jeho predstava, že iba Schrader vie najlepšie napísať scenár o nočnom New Yorku. (Flipper)
  • Priemerná dĺžka záberu filmu (ASL - Average Shot Length) je 5,1 sekundy. (Flipper)

Související novinky

Zemřel herec Tom Sizemore

Zemřel herec Tom Sizemore

04.03.2023

Z kalifornského Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku jednašedesáti let totiž odešel americký herec Tom Sizemore. Zprávu o skonu médiím potvrdil hercův zástupce Charles Lago. Sizemore byl v… (více)

Reklama

Reklama