Režie:
Martin ScorseseScénář:
Paul SchraderKamera:
Michael ChapmanHudba:
Bernard HerrmannHrají:
Robert De Niro, Jodie Foster, Albert Brooks, Harvey Keitel, Leonard Harris, Peter Boyle, Cybill Shepherd, Diahnne Abbott, Frank Adu, Victor Argo (více)VOD (3)
Obsahy(3)
S jizvami na duši, které si přivezl z Vietnamu, pracuje samotář Travis jako taxikář na nočním Manhattanu. Všude kolem se to hemží přátelstvím, jen Travisovi se nedaří s kýmkoliv sblížit. Rande s Betsy (Cybill Shepherdová) nedopadne dobře, protože jí vezme do porno kina. Snaží se zachránit dvanáctiletou prostitutku Iris (Jodie Foster) od jejího pasáka Sporta (Harvey Keitel), ta ale o záchranu nestojí. Travisův zadržovaný hněv a problém s loajalitou propukne v záchvat násilí a odplaty. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (978)
Jak se na úvod sluší, musím povědět, že titulní postava Travise (v podání Roberta De Niro) byla trefa. Když se podívám zpětně, tak stejně neutěšeně vypadá i v reálném čase pražské Václavské náměstí. Je samozřejmě také plné podivných individuí, včetně drog a prostitutek, takže srovnávat s tehdejším New Yorkem možná není na místě. Ale abych řekl pravdu, film se mi líbil. Příběh o muži, který chtěl spasit padlého anděla a doufal, že se věci zlepší, jde až do absurdní krajnosti. Přesto, nebo možná právě proto, stojí Taxikář za zhlédnutí. ()
Scorseseho povazuju za jednoho z nejlepsich reziseru a jeho filmy mam fakt rad, navic ma Taxikar skvely hodnoceni, takze sem se na film dost tesil, ale ted, po jeho skouknuti, musim rict, ze to je kravina. Nejdriv se hodinu absolutne nic nedeje. De Niro jezdi ulicema v taxiku a obcas hodi hlasku, ze nema rad fetaky, kurvy a tak podobne. A vzhledem k tomu nema prakticky co hrat. Po hodine nudy si konecne koupi zbrane a vypada to, ze se film konecne rozjede, ale behem chvilky je to zas to samy. Navic De Nirovo postava neni moc dobre zpracovana, prakticky neni jasny, co je zac, ani proc je takovej divnej. A ze nema rad vaguse, pasaky a fetaky a proto chce sam vykonavat spravedlnost mi jako vysvetleni rozhodne nestaci, protoze takovy lidi nema rad skoro nikdo. No a pak tu je zaver, kdy se Niro ostriha, vypada cool a postrili par pasaku, protoze se zacne nesmyslne zajimat o jednu kurvu. Fakt nechapu, co tim chteli tvurci rict, pro me to je dobre natocena blbost bez pribehu. Ale potesili me mladej Harvey Keitel s dlouhejma vlasama a mladicka Jodie Foster. ()
Jeden z filmov, ktorý nebezpečne tak sála reálnosťou vykreslenia atmosféry a dokonalého zobrazenia vtedajšej situácie. Scoresesemu sa De Niro náramne vyplatil a som neuveriteľne rád, že tí dvaja sa našli. Myslím, že navzájom by mali byť tomu druhému vďační, že sa mohli po tie roky navzájom profesionálne formovať k lepšiemu. Psychológia postavy vykreslená na výbornú, vzrastajúce napätie taktiež, možno trošku vyplašený začiatok , no celkový záver a dojem to napraví. 85%. ()
První hodina s atmosférou zasviněných manhattanských ulic je bezmála geniální jako De Niro v hlavní roli, ale upřímně jsem moc nežral Travisovu proměnu na "uklízeče všeho bordelu" (chybí mi silnější motivace) a to tááááááhléééé tempo taky výsledku moc nepřispívá. Místy jsem se vážně modlil, abych měl po ruce ovladač a mohl si dát pár scén v rychloposuvu. A klidně si mě nazývejte barbarem. 7/10 ()
Mě tyto staré filmy většinou nedokáží zaujmout. Musí to už být nějaká pecka, abych se nenudil. Tento film mi nic nedal ani nevzal. Některé pasáže jsou dobré, ale celkově mě film příliš nebavil. De Niro je prvotřídní, ale samotný herec ještě neudělá z filmu něco extra. Poměrně přeceňovaný film. Konec je pořádný nářez, kdy jsem se alespoň trochu probral. 60% ()
Galerie (323)
Zajímavosti (94)
- Jodie Foster (Iris) bylo v době natáčení filmu stejně jako její postavě dvanáct let, takže nemohla hrát v explicitnějších scénách. V takových případech za ni coby dublérka zaskočila její starší sestra Connie Foster, které bylo v době natáčení filmu devatenáct let. (don corleone)
- Film byl časopisem Premiere zařazen na seznam zásadních filmů, které nejsou úplně příjemným diváckým zážitkem, nazvaném "25 nejnebezpečnějších filmů všech dob". (kostak)
- V roce 1994 byl film uložen do knihovny amerického kongresu jako kulturně či esteticky významný. (Varan)
Reklama