Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (665)
Já vlastně nevím, co se pokazilo a jestli vůbec něco. Mlčení jehňátek je pojem a po takovém filmu zkrátka lidé mají nesmyslná očekávání. Problém je, že mně tak úplně nesedl právě ani první díl. Rozhodně je to vynikající film, to bezesporu, stejně jako tento "Hannibal", u kterého je cítit určitá tvůrčí vize, ovšem podobné thrillery asi zkrátka nejsou můj šálek čaje. Pro mě prostě Anthony Hopkins JE Hannibal Lecter, který se nechutně vybíjí na svých obětech a jelikož sleduji i seriál, tak k látce mám určitý vztah. K filmu, potažmo k celé sérii se ale v dohledné době vracet nepotřebuji...60% ()
Hopkins byl opět skvělý a Gary Oldman také nebyl k zahození. Toto hodně lidmi dost opovrhované pokračování mi celou dobu přišlo výborné, až bohužel konce Ridleymu trochu ujel (ovšem jinak je jeho režie brilantní). Nevím čím to bylo, ale konec měl nastat po odchodu z prasečince. Potom už to byl jen odvárek a to kvůli atmosféře a celkové soudržnosti filmu (pojídání Liotty mě jinak bavilo). Julianne Moore jsem nikdy moc nemusel a ze všech sil preferuji Jodie, ale nic nemůže být dokonalé. Pro mě velká spokojenost, akorát "Červený drak" už neměl nikdy přijít. ()
,, Mimochodem, teď mne tak napadlo, že sním vaší ženu! '' ---- Ať si kdo chce co chce co chce říká, mně se t líbilo. A nepíši to zde jen proto aby se mi jednoho dne před obličejem neobjevil éterem napuštěný kapesník, který by mne odnesl na kuchyňské prkékno Dr. Hannibala... Hopkins byl skvělý i krásná Julianne. Část ve Florencii, kterou mám moc rád byla skvostná a ten koho napadlo do filmu vsadit božskou skladbu ,,Vide cor meum'' by zasluhoval zatraceně vysokou prémii! Tímto počinem byl film povýšen ještě kamsi dál a výš. Skvělý byl i Ray Liotta, který už asi za celou svoji kariéru nebude mít tepzastavující roli, než jakou měl zde... Já mám s filmem jediný problém, už si nikdy nedám můj oblíbený ,,mozeček'' s bramborem. A je úplně jedno, že se jedná o vajíčko s květákem. prostě je to mozeček... 4 snítky petrželky, která tak dobře voněla! :-) * * * * ()
Po obrovském úspěchu Mlčení jehňátek bylo celkem logické, že filmové pokračování na sebe nenechá dlouho čekat, a filmové studio i obec fanoušků měla vysoká očekávání vzhledem k atraktivitě zpracovávané látky. Do značné míry se nenaplnilo, i když pravdou je, že první díl série nastavil opravdu vysokou laťku. Může za to především scénář a s ním spojená kvalita dialogů, kdy prvek napětí - tak silný u Mlčení jehňátek - v převážné většině scén prostě nefungoval. Je zajímavé, že i když v Mlčení jehňátek byl hlavní záporák, doktor Lecter, ve vězení a zdánlivě zcela bezmocný, každý záběr, kde se objevil, byl nabitý emocemi a napětím i temným očekáváním diváka, zatímco v Hannibalovi je Lecter na svobodě a má opravdu široké pole působnosti, divák se téměř nikdy nebojí a není vtažený do děje. Lecterovi chybí jeden důležitý prvek, a to je skutečně důstojný rovnocenný protivník. Snad jen scéna s likvidací kapesního zloděje patří k těm, které se dostanou divákovi pod kůži. Sama režie je zručná, Ridley Scott je zkušený a v rámci možností, které mu poskytuje scénář, odvádí dobrou práci. Přeobsazení agentky Starlingové není podstatné, protože Julianne Moore je kvalitní charakterní herečka a dobře ztělesňuje časový odstup od prvního dílu i určitý vnitřní přerod vyhořelé hlavní hrdinky. Jinak knižní předloha je na jednu stranu vděčnější, na stranu druhou taky podbízivější a svým závěrem spíš braková záležitost, takže film, kdyby se doslovně držel toho, co mu knižní předloha nabízela, mohl dopadnout ještě hůř. V knize se totiž agentka Starlingová stává milenkou doktora Lectera a kniha končí hostinou, kde si oba pochutnávají na svém poraženém nepříteli... Celkový dojem: 55 %. ()
"Co myslíte, chce ji Lecter zabít, sníst, šoustat nebo co?"-"Asi všechno. Záleží na tom, v jakém pořadí." Pokračování Jehňátek, které na vysokou laťku předchůdce sice nedosáhlo, ale i tak má co nabídnout. Moji pozornost si Hannibal zasloužil Scottovou působivou vypravěčskou režií, nádhernými scénami z Florencie, nezapomenutelnými "hnusárnami"... Inu, proč ne. "Tak jak to bude - střeva ven nebo ne?" ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- První záběr ve Florencii odpovídá Lecterově (Anthony Hopkins) kresbě v Mlčení jehňátek (1991). (Elisebah)
- Na hudbě k filmu se podílel také Patrick Cassidy, který pro něj zkomponoval skladbu „Vide cor meum“. Libretem je báseň z Danteho sbírky „Nový život“. Skladba byla později použita také ve filmu Království nebeské (2005), a to ve scéně, kdy umírá král Baldwin (Edward Norton). (Pani_Buko)
- V knižní předloze má Hannibal Lecter (ve filmu Anthony Hopkins) cestovní doklady pro útěk z Florencie ukryty v tzv. Ďáblově brnění. (Cenobita)
Reklama