Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (664)
Já vlastně nevím, co se pokazilo a jestli vůbec něco. Mlčení jehňátek je pojem a po takovém filmu zkrátka lidé mají nesmyslná očekávání. Problém je, že mně tak úplně nesedl právě ani první díl. Rozhodně je to vynikající film, to bezesporu, stejně jako tento "Hannibal", u kterého je cítit určitá tvůrčí vize, ovšem podobné thrillery asi zkrátka nejsou můj šálek čaje. Pro mě prostě Anthony Hopkins JE Hannibal Lecter, který se nechutně vybíjí na svých obětech a jelikož sleduji i seriál, tak k látce mám určitý vztah. K filmu, potažmo k celé sérii se ale v dohledné době vracet nepotřebuji...60% ()
První polovina s italským vyvrcholením má po počáteční nudě skvělé vyvrcholení. Škoda že pojítko mezi vyvrhovací a prasečí scénou je hodně slaboučké a vycucané z prstu. Jakmile se příběh zaměřuje na Lectera film funguje spolehlivě. Nejméně rozpoznatelný Ridley Scott. Mlčení jehňátek samozřejmě stále neohroženě vede. Tohle je pouze takový, ne úplně povedený, dovětek. 60% ()
Harrisovu předlohu jsem četla. A myslím, že Scottovi se podařilo vystihnout dost zvláštní styl a atmosféru knihy na výbornou. Především části z Florencie považuji za nejvydařenější z celého filmu a k postavě samotného Hannibala to prostředí neuvěřitelně sedí. Stejně tak operní pasáže či historické lokace. Navíc ta lehce bizarní brutalita druhé půlky opět vystihuje vyznění knihy. A to - prosím - Scott vůbec nezašel tak daleko, co Harris. Navíc ač Jodie Foster zaslouženě shrábla ovace za první Clarice, Julianne Moore vystihuje knižní Clarice mnohem lépe, a to i svým zjevem. A co se týče konce, tak jestli chcete vědět, jak končí kniha, zde knižní SPOILER: Masona Vergera zabije jeho lesbická sestra po tom, co mu nejprve ukradne sperma, aby mohla zplodit potomka, který by pak zdědil Vergerovo jmění. Potom zabije svého bratra Masona pomocí elektrického úhoře. Hannibal skutečně zachrání Clarice z prasečího výběhu, potom ji zdroguje a snaží se jí vymýt mozek a "vložit" jí do hlavy osobnost své mrtvé sestry Mischy. Společně s Clarice povečeří na mozku Paula Krendela, tedy jeho mozek jedí oba. Clarice vyčte Hannibalovi, že z ní chtěl udělat svou mrtvou sestru, pak se pomilují a společně utečou. Končí to tak, že je bývalý zaměstnanec věznice v Baltimooru Barney zahlédne kdesi na opeře, kde jsou jako spokojený pár. KONEC SPOILERU. To jenom tak pro ty, kteří považují děj toho filmu za absurdní. Předloha zašla mnohem dál a mně se to vlastně líbilo, rozhodně žádný Hollywoodský konec. V tomhle se ale víc přiblížil spíš pozdější seriál s Mikkelsenem. Každopádně Hannibala film mám raději než Mlčení jehňátek zkrátka proto, že je takhle "jiný." ()
Hopkins byl opět skvělý a Gary Oldman také nebyl k zahození. Toto hodně lidmi dost opovrhované pokračování mi celou dobu přišlo výborné, až bohužel konce Ridleymu trochu ujel (ovšem jinak je jeho režie brilantní). Nevím čím to bylo, ale konec měl nastat po odchodu z prasečince. Potom už to byl jen odvárek a to kvůli atmosféře a celkové soudržnosti filmu (pojídání Liotty mě jinak bavilo). Julianne Moore jsem nikdy moc nemusel a ze všech sil preferuji Jodie, ale nic nemůže být dokonalé. Pro mě velká spokojenost, akorát "Červený drak" už neměl nikdy přijít. ()
Každý díl Lecterovské série je něčím výjimečný a každý je nadprůměrný. Kdyby pracovala většina štábu na Hannibalovi (Demmem počínaje a Fosterovou konče), byl by to asi jeden z nejmrazivějších thrillerů a možná by předčil i jehňátka. Proč si to myslím? No Hannibal na svobodě, to je přeci skvělý námět na brutálně nedýchatelnou atmosféru! Ještě si vezměme pojetí Demma jako "napínače" strachu a celkového děje. Scott je ovšem jiný a i Harrisova kniha byla od jehňátek odlišná. S Demmem i bez Demma by stejně musely být natočeny krvavé a brutální scénky (střeva letící z balkonu, mozek na konci, znetvořený Mason dychtící po pomstě, lidožravá prasata). Atmosféra je ale i tak mrazivá. Rozhodoval bych se mezi 3* a 4*, ale přikláním se ke čtverce ještě za tu skvělou hudbu a fakt, že Scott kopíroval podle mě knihu úspěšněji, než Demme. Část ve Florencii je skvělá. [Přesná stopáž: 132 min] ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- První záběr ve Florencii odpovídá Lecterově (Anthony Hopkins) kresbě v Mlčení jehňátek (1991). (Elisebah)
- Scénář se patnáctkrát přepisoval. (cariada)
- V knižní předloze má Hannibal Lecter (ve filmu Anthony Hopkins) cestovní doklady pro útěk z Florencie ukryty v tzv. Ďáblově brnění. (Cenobita)
Reklama