Reklama

Reklama

After Life

  • Japonsko Wonderful Life (více)
Trailer

Obsahy(1)

Film sa odohráva v poloschátranom penzióne počas zimy. Personál víta nových hostí, ktorí tu pobudnú jeden týždeň, počas ktorého ich bude čakať náročná úloha - majú vybrať jednu zo spomienok zo svojho života. Táto bude jediná, ktorá im ostane po skončení týždňa v podobe videozáznamu a bude ich sprevádzať počas večnosti. Všetci zúčastnení majú totiž jedno spoločné: sú už po smrti. (muti)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (23)

dezorz 

všechny recenze uživatele

Ako som pisal v komentari Linda LInda Linda, Ak Nobuhiro Yamashita natahuje staticke zabery do neumorna, tak Hirokazu Koreeda stoji na opacnej strane barikady, trasie rucnou kamerou tak velmi, ze ma clovek dojem, ze pije prilis vela kavy. Kazdy ma svoj styl a Koreeda rad toci detaily a polocelky z ruky. Podobne vsak ako Nobuhiro Yamashita alebo ako aj ini velki reziseri, aj Koreeda dava postavm vlastny zivot, sleduje ich z povzdialy. A aj ked sa zaobera vazno vaznymi temami zivota a smrti, stale je tu trocha nepatrneho cierneho humoru. Ale len trocha. Tak, na jednu spomienku. ()

neoBlast 

všechny recenze uživatele

Na člověka po vlastní smrti čeká jediný úkol: vybrat si jednu jedinou vzpomínku ze svého života, kterou mu zaměstnanci jakéhosi "posmrtného úřadu" natočí a kterou si jedinou bude dále pamatovat. Atraktivní námět, ale dogma zpracování Afterlife je strašné, nutí postavy pronášet nesmyslné dialogy, děj v podstatě neexistuje a atmosféra nulová. Povolání - výroba "švédovaných" vzpomínek je stejně zbytečné jako sám film a nejhorší je, že se snaží při tom tvářit vážně a důležitě. Btw: jestli tohle je posmrtný život, tak mě čeká peklo, které bude trvat déle než 2 hodiny. 30 % ()

Reklama

stub 

všechny recenze uživatele

Extraoriginálně pojaté téma posmrtného života - jeho redukce na jednu vzpomínku opakující se v nekonečné smyčce je velmi přesným a čistým motivem, jenž vystihuje jednu z nejzákladnějších existenciálních otázek, tj. systémy hodnot. Pseudodokumentární styl plyne pomalu, rozjímavě a divákovi nic nevnucuje, naopak trpělivě čeká, až si on sám uprostřed proudu myšlenek a pocitů najde model, který odpovídá jemu samotnému (pokud má někdo s nalezením odpovídajícího archetypu problém, patrně bude podobný případ, jako Yusuke Iseya;). Atmosféra je až nevysvětlitelně přitažlivá, realismus a mystično se mísí ve velmi atypickém poměru, výsledné pocity jsou silné, zároveň však nejednoznačné a příjemně dráždivě matoucí. Přesně mezi *** a ****. ()

snob 

všechny recenze uživatele

Film, který slibuje mnoho zábavy a snad i moudrosti a vyjde z něho jen smutné a nicneříkající čekání na konec. Myšlenka toho, že by měl člověk po smrti strávit zbytek věčnosti v jediné vzpomínce mi přijde ohavná. Ať by si ta vzpomínka byla sebevíc příjemná. Když už by člověk měl po smrti existovat, tak ať sakra existuje. Toto pojetí je až prachmizerně impotentní. Zbytek věčnosti ve vzpomínce. A co třeba ve snu o budoucnosti? A co takhle v zavařovačce? Je jedno kde, hlavně že někde. Kéž by pambu dal a nebyl. A s ním aby nebyl ani život věčný. ()

Mikah 

všechny recenze uživatele

Téma je výborné, ale bohužel to končí u zajímavé myšlenky. Mrzí mě, že Hirokazu Koreeda na to šel způsobem, který docela nešikovně balancuje mezi dokumentem a fiktivním filmem a jakoby se nedokázal rozhodnout, ke které straně se přiklonit. Vždy, když se objevilo něco zajímavého, co vypadalo slibně, hned to nedotažené zmizelo a nastoupilo něco, co bylo nevýrazné a ploché. Nepochybuji o tom, že by myšlenka šla zpracovat mnohem lépe, dokonce mi během sledování v hlavě běžel celý nový scénář. Do hloubky vypracovat charaktery postav a jejich životy, stejně tak jejich pobyt v onom domě, který pro ně byl po smrti přestupnou stanicí a přidat emoce. Osobně mi ve filmu neseděla skutečnost, že pracovníci a pracovnice v domě se snaží zvěčnit vzpomínky natočením filmu, jistě by se to obešlo i bez toho... Určitě ale stálo za to na film se podívat, protože nám nabízí další způsob, jakým se zamyslet nad životem. ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama