Režie:
Jegor AbramenkoKamera:
Maxim ŽukovHudba:
Oleg KarpačevHrají:
Oksana Akiňšina, Pjotr Fjodorov, Fjodor Bondarčuk, Anton Vasiljev, Anna Nazarova, Vasiliy Zotov, Natalja ŠvecObsahy(1)
Vzhledem ke svým kontroverzním metodám je mladá lékařka Tatiana Yurievna (Oksana Akinshina) na propasti ztráty lékařské licence. Její kariéra však možná neskončila. Poté, co je Tatiana přijata armádou, je přivedena do zabezpečeného vědeckého výzkumného zařízení, aby vyhodnotila velmi zvláštní případ, případ Konstantina Sergejeviče (Pyotr Fjodorov), kosmonauta, který přežil záhadnou vesmírnou nehodu a vrátil se na Zemi jedinečně pozměněn: uvnitř něj žije něco, co se ukazuje až pozdě v noci. Armáda však má zlověstné plány. Tatiana chce zabránit tomu, aby vojáci zabili Konstantina. A stvoření samo o sobě prospívá ničení. (C0r0ner)
(více)Videa (1)
Recenze (150)
První půlka sci-fi lahoda a atmosféra při poznávání (skvěle CGI) vetřelce je famózní. Jenže pak se do toho začnou motat city a rodina a v neposlední řadě i neschopnost scenáristy přijít s něčím novým a tak jediné co vás bude bavit je když se objeví vetřelec. Úplný závěr mi přišel mimo mísu. Ještě bych vyzdvihl zajímavou hudbu. Výš jak 6/10 nepůjdu. ()
Rok 1983 v Sovětském svazu - L. I. Brežněv je už rok po smrti, u moci je J. V. Andropov, kterého o rok později vystřídal K. U Černěnko a jeho opět po roce M. Gorbačov. Joj, to byla doba rakví a černých praporů! Rusové se zasazením do 80. let vyhnuli futuristickým interiérům a supermoderní technice současnosti či budoucnosti, což je ale příjemným zpestřením. Po řemeslné stránce není vcelku co vytknout, z hlediska motivu nic nového. Dva kosmonauti přistanou nouzově na Zemi a s sebou přinesou mimozemskou formu života. Ta je jakýmsi symbiontem (něco jako třeba Venom), který se spojil s jedním z kosmonautů. Jejich symbióza je ovšem natolik propojená, že jeden bez druhého nemůže žít. Doktorka Taťána Jurievna je pozvána do vzdáleného výzkumného střediska, kde má pomoci s oddělením symbionta od hostitele. Čeká ji zde úkol v pravdě nadlidský. Škoda, že si film nedrží napětí. Příliš scén s mlčícími postavami připomene typické sovětské snímky, kde ani dumajut a dumajut. Když dojde na akci, podtrženou údernou hudbou, film se rozjede - ale jen na krátko. Přesto jsem se vyloženě nenudil, a tak dávám silné 3*. ()
Tuna nedám **** z rovnakého dôvodu, z akého som nedal ***** o niečo kvalitnejšiemu (a pre mna typovo podobnému Arrival od Villneveuea)... príliš komorné na môj vkus, a pri sci-fi filmoch mi to vadí obzvlášť, nakoľko namiesto kvalitnej sci-fi nálože so všetkým, čo k tomu patrí, človek dostane drámu s prvkami sci-fi. No objektívne musím povedať, že som bol, na druhej strane, veľmi milo prekvapený aký kvalitný film sa Rusom podarilo natočiť. Audiovizual je tu úchvatný, spracovanie “votrelca” zaujímavé a dôveryhodne (na efektoch sa nešetrilo). A keď si k tomu prirátame sympatických hercov (tu by ešte trebalo viac zapracovať na scenári, aby divák viac veril ich motiváciam), tak z toho vychádza veľmi dobrý film má svetovej úrovni. A za to som veľmi rad, lebo zatiaľ čo drámy a pod. sa robia kvalitne všade vo svete, a dovolím si tvrdiť, že tu sa má Hollywood ešte čo učiť od Európy a Ázie, tak na (pre zmenu) kvalitne sci-fi mal ako keby monopol práve Hollywood. A to je určite škoda. Držím palce nech sa tento trend čo najskôr zmení, a čoskoro budeme takýmito a lepšími filmovými dielami bombardovaní z viacerych frontov. Nech je z čoho vyberať ;) ()
Jaká je pravděpodobnost, že rusáci během jednoho roku natočí zároveň vykrádačku Věci i Vetřelců? Oproti mysterióznímu Superdeep je Sputnik zvládnutý lépe především produkcí, ktera americkému vizuálu šlape spěle na paty a ještě u toho zíve. To samé platí pro velmi solidní efekty. Jinak je to ale docela nuda a práce s gradací příběhu je takřka nulová. Kdyby to do ruky dostal nějaký potentnější režisér, americký scifi trademarky by moh utrpět docela vážné šrámy. Takže snad příště! ()
Rusové tohle opravdu umí. Dobový film a ještě s military prostředí... prostě vizuálně a pocitově paráda. Co kulhá je (jako vždy) scénář. Ruská mentalita se nezapře. I když neobsahuje vyložené debility (na které jsou experti v USA), tak je děj tak zvláštně uloudaný a ne vždy příčina a následek dává smysl. ()
Galerie (92)
Zajímavosti (1)
- Konstantin Sergejevič Vešnjakov (Pjotr Fjodorov) sleduje v pokoji na videu sovětský film z roku 1981 Cerez ternii k zvjozdam. (efenberger)
Reklama