Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Praha třicátých let minulého století. Do nabité tramvaje nastupuje mladá hezká dívka. Rázem upoutá pozornost mládence, který nejen oceňuje dívčin půvab, ale hlavně se snaží nenápadně ukrást její kabelku. A tak se seznamujeme s jednou z hlavních postav filmu Smrt černého krále, s podvodníkem, kapsářem a vůbec podivnou existencí Josefem Kořínkem alias Pépim. Kromě něj je příběh zalidněn dalšími postavičkami z pražské periferie. Ve filmu pochopitelně nechybí ani rozšafný rada Vacátko a jeho nerozluční vyšetřovatelé Brůžek a Bouše. Mají smutnou povinnost - vypátrat vraha inkasisty Krále, jenž byl nalezen mrtev a jenž cestou z banky přišel o sumu, která by mohla zajímat spoustu lidí z jeho okolí... Námětem k filmu se stala povídka "Otec Goriot ze Záběhlic" z knihy povídek Jiřího Marka "Panoptikum hříšných lidí". Vedle představitelů populární pražské mordparty pana Vacátka - Jaroslava Marvana, Josefa Bláhy a Josefa Vinkláře - se ve filmu setkáte s Vlastimilem Brodským, Stanislavem Fišerem, Janou Brejchovou, Josefem Somrem a Antonií Hegerlíkovou. Uslyšíte i několik "staropražských" písniček Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse v interpretaci Věry Nerušilové. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (134)

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Z těch čtyř nebo kolika celovečerních příběhů z Panoptika Jiřího Marka se mi tenhle líbí snad nejvíc. Včetně toho překvapivého závěru, v němž se z vraždy vyklube sebevražda skutečného defraudanta a nešťastného člověka Krále. V každém případě je lahůdkou podívat se na krásné herectví dnes už takřka všech zesnulých nebo těžce nemocných herců. Takové v dnešní herecké generaci nenajdeme... K tomu všemu atmosféra prvorepublikové pražské periferie s jejich figurkami a drobnými zlodějíčky, kteří nebyli chytání po vzoru FBI. A žádné výstřely, prosím... ()

topi 

všechny recenze uživatele

Poslední celovečerní film ze série Hříšní lidé města pražského je nejsmutnější. Když zazní ten kouzelný klarinet, jsem v pasti. Mistr Liška dokázal každému filmu vtisknout tu pravou atmosféru, ať už se jednalo o cokoliv. Obsazení opět bezkonkurenční a zahrané s naprostým lidským umem, prostředí první republiky dokonalé. Hříšní lidé města pražského - ať už seriál nebo celovečerní filmy jsou nejlépe natočeným odkazem doby třicátých let minulého století - jak kriminálními případy, tak onou dobou, jak se dříve žilo. Jiří Sequens byl režisérem, který ve vyprávění prvorepublikových případů neměl konkurenci a velice rád se k jednotlivým dílům i seriálu pražské Čtyřky moc rád vracím. Takže někdy zase nashledanou pane rado Vacátko, pane Bouše, pane Brůžku a pane Mrázek (pozdravujte Kokiho). ()

Reklama

Nerajohn 

všechny recenze uživatele

Podle mě nejlepší z celovečerních Hříšňáků (možná společně s Dragounem). Sequens se nebál využít pomalu končíčé staré Prahy a ukazuje tak věrohodné exteriéry prvorepublikové Prahy, že mu to věříme. Herecké výkony výborné, děj možná trochu rozvláčný, ale přesto odpustím, že v jedné scéně se objeví nefalšovaný panelák. Kdybyste ho hledali, je to těsně před smrtí černého Krále, když Kopečný (Moučka) tankuje u svého zahradního domku vodu. ()

DAPDO 

všechny recenze uživatele

Defraudantská balada z předměstí je třetí celovečerní film o legendární partě ze čtyřky, která musí tentokrát řešit smrt inkasisty Krále. Asi nejzamotanější ze všech čtyř celovečeráků, podezřelelých je jak hub po dešti, "starej" si s tím ale jako vždycky poradí na jedničku:-). Budu se opakovat, ale pan Sequens zachytil atmosféru staré Prahy tak, jako nikdo před ním ani po něm. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Ta úvodní půlhodinová scéna pitky v hostinci a cesty domů je úchvatná. Vacátko se objeví vlastně až pětatřicet minut po začátku. Film je načichlý starou dobou pražských floutků a poloprostitutek, krásně plyne a jak vidno, nikdo není bez hříchu. Moc se mi tenhle film líbil, je asi nejpodařenější z celé série. 100% ()

Galerie (9)

Zajímavosti (11)

  • V závěru filmu rada Vacátko (Jaroslav Marvan) mluví o černém králi, avšak nestaví na stůl krále, ale dámu. (Ladak1)
  • Režisér Sequens vzpomínal, jak se měl točit pohřeb. Jenže den před natáčením nebyl na hřbitově ani jeden hrob vykopaný a tak přes noc požádal kolegy ze štábu a za láhev rumu mu ten hrob vykopali. (cariada)

Reklama

Reklama