Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Praha třicátých let minulého století. Do nabité tramvaje nastupuje mladá hezká dívka. Rázem upoutá pozornost mládence, který nejen oceňuje dívčin půvab, ale hlavně se snaží nenápadně ukrást její kabelku. A tak se seznamujeme s jednou z hlavních postav filmu Smrt černého krále, s podvodníkem, kapsářem a vůbec podivnou existencí Josefem Kořínkem alias Pépim. Kromě něj je příběh zalidněn dalšími postavičkami z pražské periferie. Ve filmu pochopitelně nechybí ani rozšafný rada Vacátko a jeho nerozluční vyšetřovatelé Brůžek a Bouše. Mají smutnou povinnost - vypátrat vraha inkasisty Krále, jenž byl nalezen mrtev a jenž cestou z banky přišel o sumu, která by mohla zajímat spoustu lidí z jeho okolí... Námětem k filmu se stala povídka "Otec Goriot ze Záběhlic" z knihy povídek Jiřího Marka "Panoptikum hříšných lidí". Vedle představitelů populární pražské mordparty pana Vacátka - Jaroslava Marvana, Josefa Bláhy a Josefa Vinkláře - se ve filmu setkáte s Vlastimilem Brodským, Stanislavem Fišerem, Janou Brejchovou, Josefem Somrem a Antonií Hegerlíkovou. Uslyšíte i několik "staropražských" písniček Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse v interpretaci Věry Nerušilové. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (134)

BosMutus 

všechny recenze uživatele

Výborný celovečerní film s radou Vacátkem a ostatními pány ze čtyřky. Je zde hodně postav, přičemž každá z nich má v příběhu svoji nezastupitelnou funkci a na každé ulpívá stín podezření. Tradičně znamenitý Marvan, Bláha a Vinklář, ale též Fišer, Somr a hlavně mladý Čepek. B Nejvíc se mi líbil onen již někým zmíněný sociálně kritický podtón – firma Globus, která jde do kytek se snaží fúzí oddálit svůj konec, přičemž Berger sr. dá místo toho přednost kartám, Berger jr. se chce zařídit podle sebe a vyjukaný prokurista Hrádek si chce taky utrhnout nějaký ten ždibec... povedená partička. Na druhé straně taky neméně vydařená partička: Vycpálek, tehdejší taxikář a dacan od koní, študent "Pépi Kapsa", zelinář Kopečný či alkoholem odrovnaný bývalý koncertní mistr Franz Florián. Třídní rozdíly dobře vystiženy – jednání prokuristy vůči inkasistovi Královi, jiná volba slov Vacátka, když mluví s továrníkem či nějakým obyčejným člověkem – naštěstí ne přístup, chování podřízených vůči představeným apod. Kulisy zdevastovaných dělnických čtvrtí a všudypřítomná bída nemá od zachycení odvrácené tváře první republiky příliš daleko. Pokladník Král, zvláštní to patron, je v podání pana Brodského naprosto uvěřitelný. Scény při kterých se chystá ke svému plánu a rozmlouvá naposled s lidmi a známými, které, jak ví, už nikdy nepotká, mají až mrazivý nádech. Ten smutný pohled v očích znavených nemocí a mizerným životem, tu odevzdanost v hlase a dojem celkové sešlosti by, myslím, dovedl zahrát stejně obstojně jen málokdo. Paralela se skutečným koncem pana Brodského napadne asi každého. Liškova hudba je zde přenádherná. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Jana Brejchová coby dcera Brodského…musel jsem se tomu pousmát, ale skutečně to tak vzhledem k jejich vzhledu i vypadalo. I tento případ byl vcelku zajímavou krimi, o jedenácti podezřelých, z nichž nikdo neměl čisté svědomí – prostě samí hajzlíci a chudák mrtvý Král (Brodský). Samotné vyústění bylo tentokrát docela překvapující, měl jsem úplně jiný TIP. Je zajímavé sledovat, že někteří herci se neustále vracejí před radu Vacátka – jen v jiných rolích. Ne že by mi to vadilo, ale i tento prvek je vcelku úsměvný…60% ()

Reklama

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Ta úvodní půlhodinová scéna pitky v hostinci a cesty domů je úchvatná. Vacátko se objeví vlastně až pětatřicet minut po začátku. Film je načichlý starou dobou pražských floutků a poloprostitutek, krásně plyne a jak vidno, nikdo není bez hříchu. Moc se mi tenhle film líbil, je asi nejpodařenější z celé série. 100% ()

gizi 

všechny recenze uživatele

Všechny filmy s Vacátkem si drží vysoký standard. V případě filmových verzí je děj sice trochu moc dlouhý, ale není to na škodu. V tomto případě byl pro mě začátek cca 30 minut trochu rozpačitý a zdlouhavý, ale poté již vše bylo perfektní. Nádherná je scéna s výborným Čepkem, kdy mění svou výpověď o falešném podpisu. Skvostná hudba Pavla Lišky. Bohužel se ukazuje nešvar českých filmů, kdy herci se nenaučí "hrát" na hudební nástroj - zde v případě Kemra je to až trapné, jak mačká klapky klarinetu úplně mimo melodii a rytmus. Celkově 80-85%. 6.12.10 ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Výborná detektivní zápletka, která zaujme při prvním zhlédnutí, avšak kvality film netratí ani tehdy, když již víme, jak to vlastně bylo. Velice trefně vykreslené charaktery celého příběhu, nanejvýš realistické prostředí i způsob policejní práce v mém případě však přece jen ustoupí do pozadí smutnému, dojemnému a tak vpravdě lidskému osudu ubohého Ludvy Krále, mistrně zosobněného skoro shodnou postavou Vlastimila Brodského. Takový konec, to si nezasloužil! Oh, jak příznačné! ()

Galerie (9)

Zajímavosti (10)

  • Režisér Sequens vzpomínal, jak se měl točit pohřeb. Jenže den před natáčením nebyl na hřbitově ani jeden hrob vykopaný a tak přes noc požádal kolegy ze štábu a za láhev rumu mu ten hrob vykopali. (cariada)
  • Panelák je v pozadí vidět i při scéně, kdy se Král (Vlastimil Brodský) vrací s penězi a udělá se mu nevolno. V tu chvíli kamera zabere Standu Kopečného (Jaroslav Moučka) a domek. Za domkem vykukuje poměrně velký kus paneláku. (jis)

Reklama

Reklama