Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Praha třicátých let minulého století. Do nabité tramvaje nastupuje mladá hezká dívka. Rázem upoutá pozornost mládence, který nejen oceňuje dívčin půvab, ale hlavně se snaží nenápadně ukrást její kabelku. A tak se seznamujeme s jednou z hlavních postav filmu Smrt černého krále, s podvodníkem, kapsářem a vůbec podivnou existencí Josefem Kořínkem alias Pépim. Kromě něj je příběh zalidněn dalšími postavičkami z pražské periferie. Ve filmu pochopitelně nechybí ani rozšafný rada Vacátko a jeho nerozluční vyšetřovatelé Brůžek a Bouše. Mají smutnou povinnost - vypátrat vraha inkasisty Krále, jenž byl nalezen mrtev a jenž cestou z banky přišel o sumu, která by mohla zajímat spoustu lidí z jeho okolí... Námětem k filmu se stala povídka "Otec Goriot ze Záběhlic" z knihy povídek Jiřího Marka "Panoptikum hříšných lidí". Vedle představitelů populární pražské mordparty pana Vacátka - Jaroslava Marvana, Josefa Bláhy a Josefa Vinkláře - se ve filmu setkáte s Vlastimilem Brodským, Stanislavem Fišerem, Janou Brejchovou, Josefem Somrem a Antonií Hegerlíkovou. Uslyšíte i několik "staropražských" písniček Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse v interpretaci Věry Nerušilové. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (134)

Šandík 

všechny recenze uživatele

Po přečtení knižní předlohy a po novém shlédnutí ubírám jednu hvězdičku a mám chuť ubrat dvě. Posuny oproti předloze jsou sice pochopitelné. Je to relativně jednoduchá povídka z níž dost dobře nelze udělat celovečerní film, na druhé straně jsou ty posuny většinou k horšímu. Mnohé z nich jsou přitom motivovány snahou po "ideologickém vyostření". Z normální továrny se stane továrna před krachem, z normálních majitelů nezodpovědní defraudanti, ze snahy zjednat spravedlnost vědomí naprosté nespravedlnosti. Svým způsobem je to trochu překvapivě jeden z nejideologičtějších filmů té doby... Škoda. Předloha je výtečná, nesmírně vtipně napsaná a má téměř čapkovský půvab, z něhož ve filmu nezbylo vůbec nic... Celkový dojem: 75% Původní komentář ponechávám níže beze změny: "Osobně si nemyslím, že by to bylo až tak natahované. Zkrátka to není normální detektivka. Prokreslení jednotlivých postaviček je téměř bezchybné, patřičně sychravé a zbytečně nenadlehčované sentimentálními klišé o idylické první republice. Komickou linku dostatečně a přitom velmi jemně a nenuceně zprostředkovává především policejní sbor v čele s radou Vacátkem, břitce pronášejícím skvěle mířené sarkastické poznámky. Scéna notně podroušených postaviček v podání Vlastimila Brodského a Josefa Kemra, vracejících se nad ránem z hospody je snad nejlepším zpracováním tohoto tématu v českém filmu vůbec. Takřka geniální jsou však i mnohá další místa, především skvostné herecké etudy Petra Čepka, o tradičně skvěle hrajícím Marvanovi nemluvě... Zcela subjektivně nejlepší ze všech čtyř celovečeráků." ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Kýčovitý barvotisk. 1) Plejádu z nejlepších českých herců angažoval budoucí národní umělec 49letý Jiří Sequenc starší do svého barvotiskového lehce kýčoidního obrázku staré Prahy. 2) Příběh rozsahem vhodný jako jedno z pokračování Hříšných lidí města pražského roztažený na dvojnásobek času je neobyčejně pomalý a proto i dost nudný. Slabé tři hvězdičky. ()

Reklama

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Smrt černého krále mi seriál ze všech filmů asi připomíná nejvíc. Hodně rozmanitejch postav, menší i větší lumpové, ochlastové, vychcánci, rodinní příslušníci... - jsou zajímavý a propletený, a nic nakonec nemusí bejt tak, jak se na první pohled může zdát. Herci jsou tradičně skvělí (Kemr, Brodský, Somr, Fišer, Moučka...), tradiční je i Brejchová se svym občasnym tradičnim přehrávánim. Občas mi přišel zbytečně nepřehlednej řetězec firemně/rodinnejch vtahů a jejich propletenců, různě překříženejch vazeb a motivů, ale to je tak jediná zásadnější věc, kteoru bych zmínil jako negativum. A zase se budu opakovat, ale Liška je prostě génius a pokud neni našim vůbec nejlepšim filmovym skladatelem, pak jednim ze tří určitě. Ta jeho hudba a hudební čísla (se Zímou, Nerušilovou apod.) Hříšný lidi včetně všech těch pěti navazujících filmů odpaluje někam úplně jinam, o ligu dál. I Smrt Černého krále. Jen toho Kemra mohli naučit na tom klarinetu hejbat prstama aspoň do rytmu melodie, a nebo ho prostě míň zabírat. ()

evangelik 

všechny recenze uživatele

Dobrá detektivka. Dojem mi kazí můj "neoblíbenec" Ota Sklenčka - na ten jeho hlas jsem trochu alergický. Taky jsem pozdvihl obočí, když insp. Brůžek na konci říká, že by se ty peníze snad měly rozdat chudejm. Jojo, fabrikanti s nima čachrujou - tedy zabavit a fabriku taky. To komunisti opravu uměli... ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Tady to vypadá spíš jako tábor lidu než vyšetřování vraždy, pane komisaři." Tak případ je to zapeklitej, jak už to u rady Vacátka bývá. Prostě Král je mrtev, 62.000 korun zmizelo, na šachovnici pobíhá 11 až 12 podezřelejch a vrchní inspektor Bouše exceluje při rekonstrukci prováděný hypermoderní metodou. Pro mě tohle není top z hříšnejch lidí města pražskýho, ale nebudu tomu kazit hodnocení jenom proto, že mě tenkrát do mordparty nevzali kvůli plochejm nohám. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (10)

  • Panelák je v pozadí vidět i při scéně, kdy se Král (Vlastimil Brodský) vrací s penězi a udělá se mu nevolno. V tu chvíli kamera zabere Standu Kopečného (Jaroslav Moučka) a domek. Za domkem vykukuje poměrně velký kus paneláku. (jis)

Reklama

Reklama