Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (143)

farmnf 

všechny recenze uživatele

Tyhle filmy jsou tak krásný a profesionálně udělaný, že by člověk až brečel, protože se to už nikdy nebude opakovat. Nemá cenu opěvovat Marvanovo a Kopeckého herecké umění, jen bych chtěl upozornit na Lohninského roli kokainisty a nerváka, ta se mu tuze podařila. Liška byl špičkovým skladatelem ale zde vás už ze Zavři očka zavři bude bolet hlava asi jak toho vožralýho Somra po vraždě své ženy... ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Velice staromilská a pozvolná konverzační detektivka, ve které se Sequensovi podařilo vytvořit výjimečné panoptikum figurek z luxusního hotelu Excelsior. Brilantní herecké výkony a lehký nadhled rady Vacátka činí z poklidného vyšetřování mordu zábavnou, byť tuze pomale plynoucí podívanou. Škoda otravné titulní písně, která mě ke konci přiváděla do mdlob. Ale pokud se chce člověk pobavit inteligentní detektivkou bez zbytečné brutality a akce, vychutnat si skvěle napsané postavy a dobře rozehraný příběh, pak nechť navštíví hotel Excelsior, ostrov klidu a míru... ()

Reklama

`barocco 

všechny recenze uživatele

Text titulnej piesne nesmierne otravny... ale inak squeleeee... Potesi na vtedajsie pomery nezvykly format 2.35 : 1 " Anamorphic Scope" alebo tiez oznacovany ako "CinemaScope " a k tomu este vo farbe, skoda ze okrem par ciernobielych a naozaj len vynimocne farebnych filmov tocenych koncom sesdesiatych a zaciatkom sedemdesiatych rokov v tomto formate sa po tzv normalizacii opat az do novembra 1989 tocilo len na format 4:3 alebo tiez "full frame". Pozriet si to v kine na najvacsom moznom platne musel byt iny zazitok! ()

majky19 

všechny recenze uživatele

I tento snímek na mě zanechal velmi pozitivní dojem a musím konstatovat, že společně s "Partií krásného dragouna" se tento film řadí dle mého soudu k tomu nejlepšímu, co filmová tetralogie nabídla. Kromě tradiční osvědčené detektivní skupiny zaujmou svými hereckými výkony např. Miloš Kopecký v roli majitele hotelu, Zdeněk Řehoř a Slávka Budínová v rolích podezřelých, ale nelze vyzdvihovat pouze jedince, jelikož film je kolektivní záležitostí a když všichni netáhnou za jeden provaz, tak to většinou nikdy nemá kloudného výsledku. V případě této tetralogie ovšem celý herecký i tvůrčí ansábl pracuje dobře a divák to na výsledku jistě pozná a ocení. Škoda, že současná televizní tvorba nedosahuje takových kvalit jako ta dřívější. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Radu Vacátka si pamatuji spíš z vyprávění mých starších příbuzných a v dětství jsem o pár ukázek v televizi také zavadila. Moje první oficiální setkání nedopadlo nijak zle - hezky vystižená dobová atmosféra, herci ze staré školy (nejvíc se mi líbila Vinklářova postava - "To flambování, to bude asi pěkná prasárnička!"). Bohužel se na můj vkus vyšetřování příliš táhlo a v tomto směru bych asi víc ocenila formát hodinového dílu seriálového "Panoptika". ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)
  • Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)

Reklama

Reklama