Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

kajas 

všechny recenze uživatele

Radu Vacátka si pamatuji spíš z vyprávění mých starších příbuzných a v dětství jsem o pár ukázek v televizi také zavadila. Moje první oficiální setkání nedopadlo nijak zle - hezky vystižená dobová atmosféra, herci ze staré školy (nejvíc se mi líbila Vinklářova postava - "To flambování, to bude asi pěkná prasárnička!"). Bohužel se na můj vkus vyšetřování příliš táhlo a v tomto směru bych asi víc ocenila formát hodinového dílu seriálového "Panoptika". ()

otík 

všechny recenze uživatele

O něco lepší a také delší vyšetřování vraždy ženy ve významném pražském hotelu Excelsior. Všichni ze "čtyřky" při vyšetřování odkrývají tajný komplot zaměstnanců proti bohatým zahraničním návštěvníkům a zároveň se jen těžko proplétají klubkem lží až k pravdě o vraždě. Mimoseriálová epizoda je určitě lepší než seriálové díly. ()

Reklama

DAPDO 

všechny recenze uživatele

Přišel jste mě pozvat na recepci, nebo vám tam někdo něco ukrad ? Baví mě následná odpověď ředitele Excelsioru a následná reakce Vacátka, kterej u slova vražda pookřeje, usměje se a je rázem jako beránek. Cagnacova detektivní šaráda je poslední celovečerní film o mordpartě ze čtyřky a je po všech směrech brilantní. Pánům z Bartolomějské skvěle sekunduje Miloš Kopecký jako ředitel hotelu, který by za pověst svého podniku klidně položil život. Poprvé ze všech celovečeráků se setkáme i s Mrázkem, který na penzi dělá hotelovýho detektíva. Hit "zavři očka zavři" koresponduje s celkovou atmosférou, kdy je 80% hostů Excelsioru pod parou. "A co to je pane rado to flambování ? To se většinou dělá v přítmí, při svíčkách. To bude určitě nějáká prasárnička:-)" ()

`barocco 

všechny recenze uživatele

Text titulnej piesne nesmierne otravny... ale inak squeleeee... Potesi na vtedajsie pomery nezvykly format 2.35 : 1 " Anamorphic Scope" alebo tiez oznacovany ako "CinemaScope " a k tomu este vo farbe, skoda ze okrem par ciernobielych a naozaj len vynimocne farebnych filmov tocenych koncom sesdesiatych a zaciatkom sedemdesiatych rokov v tomto formate sa po tzv normalizacii opat az do novembra 1989 tocilo len na format 4:3 alebo tiez "full frame". Pozriet si to v kine na najvacsom moznom platne musel byt iny zazitok! ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Marná sláva. Když se skvělý herec na vlně manické fáze bipolárlní poruchy rozhodne ukrást film čistě pro sebe, nemůže mu v tom zabránit ani ostřílený direktór s partou ze Čtyřky. I když je okatě proti-buržoustská storka o prohnilé personální situaci ve vyšíích patrech RAJ vybroušená precizně, scénářem počínaje, hudbou pokračujíce, hereckými výkony konče, Kopeckého výkon hochštaplerského ředitele vytlačil i to ostatní dobré na periferii mého diváckého zájmu. Náladu českého noir určuje strašidelný pražský blues z per Liška / Sís, v nonšalantním podání, které bych od budoucího nevtipného baviče z Neváhej a toč nečekal. Klasika. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)
  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)

Reklama

Reklama