Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Asi nejvíce rozdílný díl z filmové série Hříšných lidí. Spíše jde o nějaké tajemství a celkové spiknutí až s psychologickým nádechem, který by byl dost typický hlavně i pro Agathu Christie. Sice v takovém trochu zdlouhavém a nekonkrétním hávu, ale zase bych asi nemohl říci, že šlo o nezajímavý díl. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Prostředí luxusního pražského hotelu za 1. republiky a záhadná vražda Dany Matoušové, spousta podezřelých,, pochopitelně slavná trojka z mordparty Vacátko, Bouše a Brůžek, zatímco penzista Mrázek je zrovna v tom hotelu na dohodu o provedení práce hotelovým detektivem... Není to vůbec špatné, výborný je Josef Somr a také krásně slizský Václav Lohniský; jen mi to připadalo při několikátém shlédnutí trochu bez špetky něčeho, co by dalo filmu větší šmrnc. ()

Reklama

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Taková česká variace na Vraždu v Orient Expressu... Pro mě je Excelsior ve všech ohledech jedoznačně nejslabší z tý Vacátkovy filmový čtyřky. Teda, ve všech ohledech kromě hereckejch výkonů, který jsou i tady bezvadný (zejména Kopecký, Somr, Budínová...). Scénář mi nepřišel tak silnej, aby bez výraznější změny utáhnul celovečerní film, ani tak přirozeně sugestivní, abych byl děj schopnej prožívat společně s postavama - s nikým jsem se nijak nesblížil nebo neztotožnil, nikomu jsem nijak extra nefandil, nikdo se mi nijak zvlášť nepříčil (no, prostě lidi z pokrytecký a intirkánský smetánky, všichni maj něco se všema, každej má nějaký tajemství, nikdo to ale neřiká nahlas - takže na pěst jsou vlastně všichni, ale nikdo nijak zvlášť výrazně). A slabší mi tentokrát přišla dokonce i ta hudba - na jiný filmy by to furt byl těžkej nadprůměr, ale Liška v plný palbě vypadá prostě jinak. Furt je to slušná detektivka, svejch Vacátkovejch sourozenců nebo žánrovejch vrocholů ale rozhodně nedosahuje. ()

swinevenca 

všechny recenze uživatele

Tady není mordpartě co závidět, milostný čtyřúhelník a banda podvodníků, kterou maskuje excelentní ředitel, kdo se v tom má vyznat. Na druhou stranu to jen vypadá komplikovaně, řešení je docela prosté a od začátku to nejlogičtější. Vacátko je na mordy a spolek podvodných karbaníků je tady rozvedený vlastně navíc, protože nikdo z něj nemohl mít motiv k vraždě. ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Mile mě překvapilo, kolik uživatelů zde trefně zhodnotilo současné rádobyherce. Je vidět, že v tomto názoru nejsem sám. To je obrovské plus všech starších filmů, nabízejí prostě skvostná herecká představení (třeba úžasný pan Lohniský tu má jen malý štěk, jak je u něho bohužel zvykem). K tomu kvalitní režiséři a scénáristé. Osobně tvrdím, že ještě v sedmdesátých letech jsme byli filmařská velmoc. Od osmdesátek to jde dolů, v novém tisíciletí už se pouze plácáme v bahně. Takže připíjím francouzským koňakem na starší filmy, ať nám ještě dlouho dělají radost... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)
  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Scény z exteriéru byly natočeny před hotelem naproti Wilsonově nádraží. (Witta)

Reklama

Reklama