Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (143)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Jo nejen za starých časů se v nóbl hotelech děli věci – každý s každým to taky není žádná novinka – stačí se podívat na náš šoubyznys. Ale když dojde k vraždě a navíc je snad každý podezřelý – tak to je ten správný případ pro radu Vacátka a jeho pověstnou mord-partu. S tímto celovečerním filmem jsem byl rovněž velice spokojený a to doslova od A po Z. Nenašel jsem na něm skoro žádnou slabinu, snad jen některé malé pasáže byly lehce slabšího rázu. Navíc super obsazení i co se ostatních herců a hereček týče. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Markovy kriminální příběhy mám moc rád, četl jsem je mnohokrát dokola, protože se vyznačují obratnou češtinou a jemným vtipem. Vražda v hotelu Excelsior ale patřila v psané podobě k mým méně oblíbeným, protože se víceméně jednalo o čistokrevnou detektivku, nevyskytoval se zde nějaký psychologický přesah nebo popis nějaké zajímavé dobové reálie jako v jiných povídkách. To se projevilo i ve filmu, jedná se v podstatě o konverzační detektivku. Přidání kokainové a hazardní zápletky oproti knize celkovému výsledku nijak neuškodilo, ovšem ani nijak neprospělo. Marvan se snaží co to jde hrát svojí klasickou roli rázné, mírně popudlivé, diskuzi nepřipouštějící osoby, ale už to poněkud neudýchává. Je dost zastíněn Kopeckého ředitelem, který podal ze všech herců ve filmu nejlepší výkon. Ovšem zcela jasně nejslabší výkon podal autor hudby, ta ústřední píseň je otravnější a vlezlejší než vyskakovací reklamy na čsfd, a to je co říct. Překvapilo mě, že ji údajně nazpíval Eduard Hrubeš, nějak to nedokážu napasovat na jeho hlas, jak na něj matně vzpomínám z Neváhej a toč. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Plejáda skvelých hercov staršej generácie v klasickej kriminálke, ktorej ale niečo chýba. Trochu spádu, a možno je niečo naviac, tá prvá zbytočná polhodina, pretože to začne byť zaujímavé až ku koncu. Ideálna kriminálka trvá okolo jednej hodiny, či už ide o americkú, britskú alebo českú. –––– Tak už se nám to vykotilo. Máme mord v hotelu Excelsior. –––– Hotel Excelsior - šťastný ostrov klidu v rušném velkomêstě. ... Hotelový personál, hosté, všechno jedna sebranka. Courá se to po schodech nahoru a dolů jako šváby! ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Klasika z Hříšných lidí města pražského převedená na filmové plátno neztrácí ani v celovečerním filmovém zpracování nic z nenapodobitelné atmosféry. Samotnému příběhu by se dalo leccos vytknout, ale celkové kouzlo prvorepublikových figurek a typického prostředí vonícího starými dobrými časy to bohatě vyvažuje. Příjemně odpočinková podívaná. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

V roce 1971 se muselo logicky někam unikat z šedého bezčasí reality, tedy nejvíce logickým byl únik ke staromilské atmosféře první republiky, byť by se mohla audiovizuálně prezentovat jen coby konverzační detektivka, tedy místo, kde se děly zločiny. Legendární mordparta pana policejního rady Vacátky řeší se svým obvyklým šarmem a kultivovaností případ vraždy, která má velmi zajímavé pozadí. Okruh podezřelých je neobvykle široký a zcela netypicky nezasahuje do okruhu pražské galerky. Tím, že se jedná o sféru těch nejvyšších společenských kruhů, možná Vražda v hotelu Excelsior ztratila něco ze své poetičnosti. Navíc poprvé trochu selhává hudební složka - titulní píseň je cyklena v tak časté rotaci, že ke konci už začíná být otravná. Dokonalá je naopak mizanscéna - prostředí hotelu je tak autentické, že dává zapomenout na fakt, že byl vybudován v barrandovských ateliérech. PS: Trochu mi vadí, že ve filmu byl obsazen i Josef Somr, který se již jednou na ,,čtyřku" dostal, a to konkrétně ve Smrti černého krále, kde hrál ale zcela jinou partii... Podobné filmy a seriály: Pěnička a Paraplíčko, Partie krásného dragouna, Smrt černého krále, Štědrý večer pana rady Vacátka, Hříšní lidé města pražského, Panoptikum města pražského, Hříšní lidé města brněnského ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Celý interiér hotelu byl postaven ve studiu na Barrandově. (Witta)
  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)
  • Scény z exteriéru byly natočeny před hotelem naproti Wilsonově nádraží. (Witta)

Reklama

Reklama