Reklama

Reklama

Temný stín nad L.A.

  • USA Dark Blue (více)
Trailer

Obsahy(1)

Prosazování zákona je v méně luxusních čtvrtích L.A. proklatě drsná záležitost, to ví elitní detektiv Perry velice dobře. Tentokrát musí spolu s mladým partnerem vyřešit brutální vraždu, která rozpoutala rasovou bouři po celém městě. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

cab 

všechny recenze uživatele

Klasicky pribeh nastinen podle zanroveho mustru, kde neuprosny a tvrdy policista ovlivnovan vyssi moci je nucen zajit az za hranice zakona a v poslednich okamzicich, kterym predchazi tragicka udalost, si uvedomi sve pocinani, za ktere bere plnou odpovednost s tim, ze ke dnu nepadne jen on sam. Neurazi ani nenadchne. 60% ()

Figu 

všechny recenze uživatele

Krimi jako z Kinder vejce! Surprise obsazení. Překvapil mě čokoládový Ving Rhames a překvapil mě i sladký Scott Speedman. Brendan Gleeson byl na oko křehký jak vejce, přesto pod skořápkou tvrdý jako žlutý umělý ořech! A když se k tomu rozlouskne snad historicky nejlepší výkon Kurta Russela, je nadherná a barevná hračka na večerní pokoukání na světě! Mňam mňam mňam mňam mňam mňam 80% ()

Reklama

Heroine 

všechny recenze uživatele

Jaj aj, tenhle druh filmů nemám ráda. Zkorumpovaní poldové, zničené manželky policistů, synové, kteří sotva znají svého tátu, město v plamenech, rasová diskriminace... Je to nějak ohraná písnička, a navíc, Kurt Russell má fakt minimální charisma. Jo, kdyby to hrál Bruce Willis, nebo Vin Diesel, to by byla jiná podívaná. Ale nebylo to úplně nudné, navíc se mi líbil Speedman, takže jednu hvězdičku za to. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Sheltonova notně přitvrzená variace (odpověď) na (Super)prohnilé C. Zidi(ho)? Možná. Spíše však další přírůstek do rozšiřující se nekompromisní sbírky D.Ayera aneb L.A.- „město andělů“? Bývávalo! Buďto to vzdali nebo na ně jednoduše (v pekle) nezbylo místo. Jak vidno, nejen Francie (pařížský Montmartre), ale i Amerika resp. L.A. je „oblíbenou to turistickou destinací“ pro bující korupci a organizovaný zločin ve státní sféře. Po pravdě, ono kde se mu nedaří. Nemusíme chodit daleko, že Praho! Balancování na hraně zákona je nebezpečné, nelze ho oddalovat do nekonečna, přičemž stačí jednou překročit mez a není cesty zpět. Max tak s havrany a bez fanfár. Jeden dávno ztratil ideály (pokud nějaké kdy měl), stejně jako se (kdovíkde, kdovíkdy) vytratila původní ušlechtilá myšlenka a žebříček morálních hodnot. Z ústředního motta „pomáchat, chránit, sloužit“ zbylo resp. bylo přebyto jediným, „mlčet“ aneb nehledáme (skutečné) pachatele, ale pachatele odpovídající jejich profilu. I přes celkem nekompromisní vyznění snímku, byť závěr dává jistou naději a ukazuje světélko na konci tunelu (někdo to nazývá klišé), je divák svědkem celé řady odlehčených momentů, to zejména díky „věčně žíznivému“ K. Russellovi (Sgt. Eldon Perry), kterému tento typ rolí od nepaměti sedne jak dětská prdelka na nočník (byť osobně dávám o něco málo přednost variaci, pracovně nazvanou, „věčně žíznivý šachový velmistr“).Zdatně mu sekunduje „obdivovatel historických památek-belgických Brugg“ B. Gleeson coby jeho zkorumpovaný šéf Jack Van Meter. Daleko za nimi povlává bezkrevný S. Speedman, který to uhrává „na plichtu“ s jediným „něco jako výrazem“ coby det. Bobby Keough, kterého Perry provází (rychlo)kursem zvaným škola života. Vítaným zpestřením jsou i střípky z osobního života všech hlavních hráčů, zabraňující jisté černobílosti postav resp. usnadňující (divákovi) lépe pochopit jejich chování. P.S. byť dokážu i pochopit důvody, které Ayera vedly k smířlivějšímu konci (tj., „návratu andělů do L.A. byť s notně ohořelými křídly“), osobně se taky řadím mezi ty, kteří by přímočařejší (cyničtější) alternativní závěr uvítali. 75% ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Sympatický filmeček, který částečně upomíná na policejní filmy 80-ých let. Mít výraznější režijní péči – jejíž absence je hlavním nedostatkem filmu – dopadl by ve srovnání s tematicky podobným, leč nadutým TRAINING DAY ještě daleko líp. Nápad zasadit fiktivní příběh o vykoupení „špinavého“ poldy do historického rámce rasových nepokojů v L.A. vypadal na papíře velmi dobře, ve výsledku bohužel příliš nefunguje. Škoda, Kurt by si to zasloužil. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v americké Kalifornii v lokalitách Los Angeles, La Verne, San Dimas, Watts nebo Parker Center. Dále se natáčelo ve filmovém studiu Center se sídlem v Los Angeles. (Terva)

Reklama

Reklama