Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Neúmyslné zabití uvrhne mladého muže do víru vražedných intrik. A zrovna když se mu podaří najít lásku a svobodu, strhne ho jediný telefonát zase zpátky. (Netflix)

Recenze (160)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Oriol Paulo je Bůh, génius a Maestro v jednom, který servíruje jeden z nejlepších seriálových Krimi/Thrillerů za poslední roky.Uznávám, že jsem byl k Nevině skeptický a 3 týdny jsem jí odkládal, ale především proto, že podobné seriály z téhož ranku, které jsem za poslední dobu viděl jsem hezky protrpěl ( Zdravím Serpenta, Sáru i Temný případ), no ale konečně jsem se dočkal pořádné Krimi bez příkras, která se nebojí mrtvol, násilí a intenzivných zvratů.Oriol Paulo už 4x dokázal překvapit po filmové stránce a nyní tasí to nejlepší ze své kariéry. Je to kombinace Contratiempa a Holek z červeného gauče a dívá se na to parádně.V hlavní roli opět výborný a všude obsazovaný Mario Casas, který hraje svůj typický standard, ale celou show si podle mne krade Alexandra Jimenez ( Toc Toc!), která hraje detektiva s velkým stylem a její nástupy mě opravdu bavily. Silný ženský charakter, jde z ní cítit respekt ( trochu mi připomínala Rachel z La Casa de Papel), ale hodně mě bavil i Miki Esparbé, který si střihl ukázkového Pasáka a většinu scén si opět kradl pro sebe. Zbytek herců samozřejmě za ostatními vůbec nezaostává a excelují všichni.Paulo už od ůvodu zaujme slušným tempem ( ono tempo je sice pomalejší, ale jde se ze scény do scény, tak působí relativně svižně), mrtvolama se zde nešetří a většinou jsou tu tak 2 za díl ( Chválím výborné scény z pitevny, kde se tvůrci nebáli ukázat vnitřnosti či zdemolované obličeje- to jsem čuměl jak péro!). Technická stránka bez patří k té nejvyšší jakosti, občas došlo i na nějaký fight ( flashback z vězení), výborné jsou témata, která se zde probírají. Dojde nejen na klasické vyšetřování, sbírání důkazů, boj o život, prokázání pravdy, ale také obchod s bílým masem, dětská prostituce, prostituky, bordely, vězení a další. Je tu od každého něco a vše mám rád a vše mě zajímá, takže se mi Oriol opravdu hodně trefil do vkusu.Úplně největší chvála však patří scénáři, takhle promyšlený příběh jsem neviděl ani nepamatuji. Je tu kolikrát i 5 zvratů za jeden díl, vše se překrucuje, nepředvídatelnost seriálu je úplně parádní a když si člověk myslí, že je vše uzavřené, tak příjde další! Zvrat na Zvrat a skvělé dávkování informací, kde se překvapivě člověk vůbec neztrácí. Vrcholem seriálu je díl číslo 5- Ten mi přišel po stránce zvratů nejintenzivnější a ten závěrěrečný mi ukradl dech a rozsekal mě na pár kusů!Lehce zamrzí, že finální díl už je lehce očekávaný, vzhledem k předešlé náloži zvratů je téměř logické, že tolikrát šokovat za 8 hodin zkrátka nejde, ale i tak se to Paulovi podařilo lépe než kterýmkoliv jiným tvůrcům.Velká Španělská renesanční paráda, kterou doporučuji všem! 9/10. ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Je to určitě nadprůměr. Několik příběhových linek, které se průběžně spojují a zase odpojují, přičemž nikdy nevíte vše, a tak si stejně jako detektivové průběžně stavíte a zase demontujete různé hypotézy, kdo, co a proč udělal. Určitě to má napětí a dokáže to vtáhnout. Mám samozřejmě i výhrady, které ale seriálu berou jen jednu hvězdičku. ČÁST Z NICH JDE ASI VNIMAT JAKO SPOILER, TAKŽE POZOR!!!!! Ex kurvy jsou tu až nadpřirozeně chytré a elegantní, a mají skvělé zuby, a celá ta část s nimi je prekombinovaná. Druhá věc je konečné odhalení reality, které mne jednak napadlo už někdy v půlce a které je vlastně dost scenaristicky laciné. Tohle by nikdy nedělal, nedává to racionálně smysl, takhle sám sebe položit. ()

Reklama

kenkaku 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál má jedno obrovské plus: je jako puzzle (tedy scénář má od začátku ucelený smysluplný obraz, který postupně skládá). Pak má i obrovské mínus: je jako puzzle… (díky tomu totiž už v polovině seriálu divák s víc než jednou mozkovou buňkou vidí celý obraz jen z toho co je prozatím poskládáno). Zbytek (tedy POLOVINA) stopáže se proto jeví jako obrovská nuda a vata. Možná kdyby se ty střípky skládaly jinak a kdyby se scénář nesnažil neustále podsouvat divákovi “špatné díly skládačky” (aby za chvilku přišel s “šokujícím zvratem”), nebyla by to taková otrava. Díky té snaze “zvraty v každé epizodě” má seriál i tunu zbytečných postav, což odvádí pozornost o tom “o čem to vlastně je”. Zjednodušeně vzato, jde o dva příběhy (on má svůj a ona má svůj). Oba jsou komplikované a jdou do minulosti (10-15 let). A ti dva se náhodou (fakt náhodou) potkají a to  vytvoří zápletku seriálu. Geniální myšlenka. Bohužel zpracovaná stylem “slon v porcelánu” a plná logických chyb. Hodně detailně (možná až moc) u jednotlivých epizod. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

O tvorbě Oriola Paula jsem slyšel slova chvály, zatím se mi ale jeho práce z nějakého důvodu vyhýbaly. Dva počáteční díly byly strhující a vyvolaly pocit, že sleduji scénáristický vybroušený klenot spočívající v rukou režiséra, který má cit pro žánr a anatomii moderního thrilleru má perfektně nastudovanou. Z každým dalším dílem se ale postupně začaly vkrádat rozpaky a vystřízlivění. Způsob, jakým Paulo pracuje s postavami, jakými proměnami charakterů je nechává procházet, jakým nástrahám musí čelit a kolika (jak jinak než fatálním) výzvám se musí postavit, nápadně připomíná tvorbu latinoamerických telenovel, pochopitelně na naprosto odlišné produkční a řemeslné úrovni. Stejná emoční manipulace, šokující, za vlasy přitažené zvraty, na efekt vystavěné melodramatické prvky, stejná překombinovanost a v neposlední řadě totožná sázka na atraktivní tváře a vnadná těla herců obou pohlaví. Nutno podotknout, že u nich nezůstává jen u přitažlivého zevnějšku, vybraný ansámbl odvádí i solidní hereckou práci. Pokud vám nevadí celková přepálenost, nadužívání dějových kotrmelců a jste schopni na patřičných místech vypnout mozek, může vám Nevina přinést opojný zážitek. Pro mě jsou tři hvězdičky a 50 % celkového dojmu ušmudlaným kompromisem mezi zjevnou řemeslnou zručností a dryáčnickým obsahem. Paulo mě vyloženě neurazil, ale jedno nahlédnutí do jeho tvůrčí dílny mi bohatě stačilo... ()

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

Oriol Paulo nás opäť dostal, španielsky thriller, ako sme od neho zvyknutí – zamestná vašu myseľ sériou slučiek, je napínavý, zápletky sú hlboké a len pomaly sa klbko rozpletá. To, čo spočiatku vyznievalo ako séria náhod a nesúvisiacich príbehov, postupne do seba zapadá. Aj keď v šiestej časti nastal pocit, že sa dej už zbytočne zamotáva a nič nové sa nedozvieme, v závere pochopíme, že sme Paula opäť podcenili. Dobre obsadené postavy, najmä Mario Casas v hlavnej úlohe. ()

Galerie (76)

Zajímavosti (3)

  • Krátko pred koncom epizódy si môžeme povšimnúť, ako Mateo (Mario Casas) sedí s deťmi v obývačke a spoločne pozerajú film. Konkrétne sa jedná o španielsku animovanú rozprávku z roku 2019, Klaus. (TomX2)
  • Ve 2. minutě, když Emma (Juana Acosta) tančí u tyče v nočním klubu, slyšíme v pozadí skladbu „Third Day of a Seven Day Binge“, která vyšla jako první singl z devátého studiového alba „The Pale Emperor“ od amerického zpěváka Marilyna Mansona v roce 2015. (Trajektt)

Reklama

Reklama