Režie:
Oriol PauloKamera:
Bernat BoschHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Mario Casas, Aura Garrido, Alexandra Jiménez, José Coronado, Martina Gusmán, Juana Acosta, Susi Sánchez, Gonzalo de Castro, Ana Wagener, Anna Alarcón (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(1)
Neúmyslné zabití uvrhne mladého muže do víru vražedných intrik. A zrovna když se mu podaří najít lásku a svobodu, strhne ho jediný telefonát zase zpátky. (Netflix)
Recenze (159)
Svěží seriálový vítr ze Španěl, který v sobě tím nejlepším možným způsobem kombinuje již dávno viděné a odzkoušené (připomene se 8 MM, Temný případ, ale i klasické "detektivní schéma" jako od Agathy Christie). Je to plné zvratů, má to vychytralé postavy a u těch představovaček na začátku každého dílu jsem si chrochtal blahem. Konspirační linka plus osobní antipatie mezi jednotlivými postavami dodávají celému vyprávění parádní šťávu. Jedna z nejlepších TV minisérií, které za poslední dobu vznikly. Oriol Paulo je neskutečný talent, což předvedl již ve svých předchozích filmech a pro mě jakožto jeho velkého fanouška je tahle ucelená série splněným vlhkým snem. [85%] ()
Asi takto: první díl mě odradil a zavrhla jsem to jako trapnou telenovelu. Pak mi kámoška opakovaně a nadšeně hlásila, jak se jí to líbí. Tak jsem tomu dala ještě šanci a podívala se na díl č. 2. Ten byl překvapivě vážně skvělý a vůbec v ničem nepřipomínal díl první (ani v atmosféře, natož v obsahu a dokonce tam hráli i úplně jiní herci; takže jsem se musela pak podívat znovu na jedničku, což se ukázalo dočista zbytečné, protože to skutečně téměř nijak nenavazovalo:)), dál už to bylo docela napínavé a nepředvídatelné, prostě takové správně horkokrevně španělské. Nakonec jsem nelitovala. ()
Oriol Paulo zatím fakt boduje. Seriál má skvělou atmosféru a neustálé dávkování zvratů nebo nových informací, které mění děj a posunují pozornost z jednoho na druhého - to přesně jsem žrala už na Contratiempo. Líbil se mi příběh o striptérkách, ty flashbacky patřily k tomu nejlepšímu. Jediný, co mě trochu lezlo krkem, byl záměrně/nechtěně super prkenný Mario Casas s věčně naraženým totálně vyprázdněným výrazem, a pak taky ta poslední epizoda, tam už to prostě tolik negradovalo a úplný dovysvětlení už bylo takový umělý a divný. Jinak ale super, fakt se těším, s čím Paulo přijde příště. ()
Španělsko mi sem sype jeden seriál za druhým a já nestačím zírat, jak kvalitně svoji práci odvádí. Možná, že mě jednoho dne přestane bavit postava mírně labilní, svéhlavé detektivky s bolestnou minulostí a nasupeným výrazem. Zatím ale ne, zatím mě to baví a chci víc. Hlavní postava, tedy Nevinný, mě iritoval a vzbuzoval ve mně sympatie zhruba stejnou měrou. A já jsem za to ve finále ráda, protože o co víc chybělo charisma jemu, o to víc vynikly ostatní postavy. Krásně propracovaný scénář s nečekanými zápletkami. Dobře napsané, zahrané i zrežírované. ()
„Tajemství je jako nádor. Samo o sobě může být neškodné. Ale jakmile se začne šířit, může být smrtící.“ Až příliš dokonalý hošan (vlhký sen dívčin a nejednoho homosexuála) Mario Casas má všechny předpoklady stát se úspěšným jak v soukromém, tak v profesním životě. Z téhle diskotéky chtěl jít student práv zodpovědně brzy domů. Jenže scénáristé zaveleli jinak a hlavní hrdina Mateo má na krku obvinění z neúmyslného zabití vrstevníka. Holka za to mohla. Po výkonu trestu se na něj ale přeci jenom usměje štěstí, jenže… postupně poznáme ambiciózní vyšetřovatelku, nekompromisního kšeftaře s mladým masem, striptérky či jeptišku, na kterou mnišský způsob života rozhodně neseděl. Prostě další hráče, kteří se zpočátku vyvíjí velmi okrajově, ale následně sehrávají důležitou roli. Půjde o řadu kostlivců ve skříni i o zatraceně citlivé nahrávky. Španělský režisér a scénárista Oriol Paulo se už ve slušné formě předvedl v případě (mile překombinovaného) thrilleru Contratiempo. Výsledek má hodně zvratů, časových linií a náhod, kdy v posledním díle je to už krapet vysilující a umělé. Naštěstí to není tak emocionálně přepálené a uměle překombinované (pardon) jako rovněž španělský Papírový dům. Úplně poslední scénu si mohli tvůrci odpustit. ()
Galerie (76)
Photo © Netflix
Zajímavosti (3)
- Ve 2. minutě, když Emma (Juana Acosta) tančí u tyče v nočním klubu, slyšíme v pozadí skladbu „Third Day of a Seven Day Binge“, která vyšla jako první singl z devátého studiového alba „The Pale Emperor“ od amerického zpěváka Marilyna Mansona v roce 2015. (Trajektt)
- Krátko pred koncom epizódy si môžeme povšimnúť, ako Mateo (Mario Casas) sedí s deťmi v obývačke a spoločne pozerajú film. Konkrétne sa jedná o španielsku animovanú rozprávku z roku 2019, Klaus. (TomX2)
- Seriál byl natočen podle stejnojmenné knihy od Harlana Cobena z roku 2005. (SONY_)
Reklama