Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Voják Severu držený ženami jižanské dívčí školy. Je to ale on, kdo je vězněm? ... Během americké občanské války v roce 1863 se raněný desátník Unie John McBurney (C. Eastwood) ocitá na odlehlé jižanské dívčí škole v Mississippi, kterou vede Martha Farnsworthová (G. Pageová). Ta chce Johna co nejdříve vydat konfederačním vojákům, nakonec se ovšem rozhodne jej napřed u sebe ponechat pod přísným dohledem, než se uzdraví. K vězněnému nepříteli se nejprve dívky chovají obezřetně, během svého pobytu si ale John získává jejich důvěru stejně jako jejich náklonost. Když Johnovi začne podléhat jedna dívka za druhou, svým jednáním přivolá nad školu nebezpečný mrak žárlivosti… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (113)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Docela zajimavy drama, ktery je s pribejvajicim casem cim dal tim lepsi. Ze zacatku totiz zranenej vojak Clint prileze do divci skoly, kde si ho vsechny zensky postupne oblibi a on je zacne balit. Ne ze by se na to spatne koukalo, ale je to lehce o nicem. Nastesti ke konci zacne bejt Clint nasranej, ukaze se, ze tady asi nebude za nejakyho velkyho kladase a finale je paradne vygradovany a skvely a vytahne film na 4*. Jinak Clint tady hraje paradne, jeste o fous lip nez je jeho standart, ale ostatni za nim nastesti nijak zvlast nezaostavaj. ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Pomodli se za mě, ano? – Ráda, ale nemám ponětí, co to je. Oklamaný je zvláštní mrazivé mysteriózní drama se znepokojující snovou atmosférou, perfektně napsanými postavami, které jednají tak trochu jinak, a velmi silným erotickým nábojem. Navíc při operaci zamrazí i trošku někde jinde (a to tak že velmi). Zajímavé komentáře: StarFan ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Pomerne odvážny, sporný a diskutabilný film, ktorý by som nazval ako jeden z prelomových na tému sexuálne tabu vo filmovom priemysle. Aj boom ako 'Deep Throat' prišiel až o rok neskôr. Eastwood v jednej z mála rolí, ktorá mu umožňuje okrem vražedného pohľadu využiť aj pravé herecké schopnosti. Zaškatuľkovanie do rolí typického nosiča koltov na divokom západe a nemilosrdne krutého policajta bude charakteristické pre väčšinu divákov. Ale práve takéto, u nás menej známe filmy, mi odhaľujú skutočnosť, že keby nemal onen vzhľad drsného chlapa, tak by nemal vôbec problém presadiť sa ako normálny charakterový herec. Príbeh filmu je vcelku vynaliezavý a pomerne originálny. Začiatok je pomerne zmätený a neistý a trošku trvalo, kým som sa dostal do hĺbky podstaty príbehu. I keď ako celok pôsobí pomerne jednoducho, postupne príbeh rastie a jednotlivé scény ma vždy vedeli prekvapiť a ani raz neprišli s náznakom klišé. Clint zvládol svoju viacvýznamový, psychologicky náročnú rolu s prehľadom, o nič však nezaostávalo ani ženské herecké obsadenie. Hlavní predstavitelia kĺžu na hranici dobra a zla (otázky mravnosti) prakticky do samého záveru, no i po skončení som si ich nevedel jednoznačne zaradiť. 75%. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Akosi nedokážem už doceniť tento sedemdesiatkový film s Eastwoodom. Schzofreidne snová atmoška  na mňa nedoľahla tak, ako zrejme mala, hoci som aj tušil, že čo to akože malo so mnou urobiť. Skôr to bolo celé také zábavné. Aj tie herecké výkony... Skoro som odpadol od smiechu! A tu v obsahu sa pritom píše, že šlo o Eastwoodov naozaj výnimočný herecký výkon. Titul filmu nesie názov Oklamaný , ale ja mám pocit, že jediným ojebávakom bol hlavný hrdina sám a všetko si nakoniec aj tak zaslúžil. Síce to nie je vyslovene zlé, ale aby som to komusi doporučoval, tak to isto nie. ()

Sidonka 

všechny recenze uživatele

Oboje zpracování (toto z roku 1971 i to novější z r.2017) má něco do sebe, své klady i zápory.  SPOILERY: První jsem viděla tu od Sofie Coppoly, už před lety, takže nemám přímé srovnání. John se v podání Clinta E. chová zkratkovitě, najednou nějakou políbí, když to ani nečekám a hned se ohlíží za další, což mi nepřišlo moc prozíravé, dá se předpovídat, že si toho druhé ženy a dívky buď všimnou nebo to někomu vyzvoní a hlavně to přijde jako blesk z čistého nebe. Ten novější (v podání Colina) se spíš snaží zavděčit a přežít, než že by byl přehnaně na holky (ošklivě řečeno děvkař). Rozvážnější Colin je hlavně jejich zraněný a bezmocný zajatec a tak chce většině dát důvod si ho ve škole nechat a nevydat po ošetření jako zajatce nepřátelským vojákům, není jen milovník, je chybějící mužský element. Clint je pudovej sebejistej člověk jednající bez ohledu na možné budoucí následky. Vlastně je dobré vidět obě verze, neb v češtině jsem knižní předlohu nedohledala a jedna verze druhou doplňuje a dovysvětluje nebo se na nějakou drobnost podívá z jiné stránky a z jiného úhlu. V příběhu není vyloženě kladných postav, buď je můžu pochopit včetně pochybení a slabostí. Ty ostatní hodit rovnou k záporákům (pokrytecká, mstivá majitelka školy). Líbila se mi asi nejvíc postava služky, která hrála s otevřenými kartami a varovala ho, ať odejde včas a apelovala na jeho rozum. Přesto se nechal strhnout emocemi, touhou po pomstě a pochybnými výhodami, když měl zdánlivě chvilku navrch. Nejmrazivější je konec filmu, kdy jsou již charakterově pokřivené holky vedeny učitelkami k pěknému a pečlivému vyšívání-zašívání a bezstarostně si při "výšivce" švitoří, jako by se nic vážného nestalo a jako by byly pořád lepšími dívkami se správnými hodnotami. Jako lidstvo se svými vášněmi, sklony, slabostmi, bezohlednostmi, závislostmi, sklony ke krutosti k  méně mocným, atd. z toho nevycházíme dobře. Ať už jsme holky nebo kluci, ať žijeme ve válce nebo v míru, ať už dostaneme šanci vládnout a mít na vrch nebo ne. Silnější vyhrává. Ale ne vždy, někdy jedince umoří početné hejno malých "kobylek". Už jsem to někde psala, Bohu jsme se prostě nějak nepovedli. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (22)

  • Jedenáctiletá Pamelyn Ferdin nevěděla, že ji v jedné z úvodních scén filmu má Clint Eastwood políbit. Herec ani režisér jí svůj úmysl neoznámili, aby z ní dostali autentickou reakci. (StarsFan)
  • Quentin Tarantino neskôr o filme napísal, že tento film je dielom, kedy sa Siegel dostal najbližšie k možnosti vytvoriť umelecký film, avšak podľa neho neuspel. Dokonca uviedol, že Siegel je pre film najhorším obsadením: ​​"Film prináša Siegelove najhoršie štylistické impulzy. Tá jeho záľuba vo freudovských obrazoch, jeho doslovnosť v príbehu, ktorý kričí po dvojznačnosti. Film ožíva len vtedy, keď sa zameriava na Eastwooda."  (Arsenal83)

Reklama

Reklama