Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmy s výrobní tematikou, které velebily uvědomělou pracovní aktivitu, nezmizely ani v 70. letech, ačkoli už málokdo mohl věřit, že je na nich cokoli reálného. Zdá se však, že režiséru Zdenkovi Sirovému nic jiného nezbývalo, neboť těžký prohřešek s trezorovou Smuteční slavností rozhodně nebyl zapomenut. Tak se pokusil odvyprávět příběh příliš sebevědomého odborníka, jenž podceňuje rizika spojená s řádně nedořešenou čističkou odpadu. Následky pak musí nést sám, jak naznačuje už samotný název. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

Vikinec 

všechny recenze uživatele

Překvapivě solidní dějová linka, kterou však sráží až k zemi katastrofální herecké výkony prakticky všech zúčastněných v čele s Kemrem. Režisér se ovšem taky vyznamenal, když zapomněl toto drama opatřit alespoň náznakem nějakého dramatu či napětím a divák si tyto základní atributy musí dotvářet sám. Nesouhlasil bych však úplně s textem distributora - ideologicky byl tento snímek vybaven pouze nezbytně, spíše svými reáliemi než prvoplánově. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

S celkovou naivitou, kterou popsal wosho, musím jasně souhlasit. Celková nevyváženost děje, prokládaná méně než průměrnou režií a s doslova tragickými, dětskými herci. Počáteční ekologické, až revoluční nadšení zmizí a vrátí se jen na moment v závěru, který je chvílemi jak z jiného filmu. Kemr, Švehlík a závěrečný Bartoškův prokurátor v drží průměr. Jinak zde straší klasický Zounarův soudruh náměstek a Petr Hapka se také moc nevytáhl. Rutina a kýčovitost. Oficiální text je v tomto případě překvapivě trefný. ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Moralizující psychologický snímek z výrobní tématikou je tentokrát tak těžkopádný, že nelze pořádně rozeznat o co tu vlastně jde. Jedná se o ekologickou kritiku doby o neustálém znečišťování ovzduší s typickým nezájmem vedoucích odvětví na tom cokoliv dělat, nebo o moralizování nezbytnosti vývoje bez ohledu na životní prostředí a o zodpovědnosti jednotlivců? Normalizační šeď však na celém příběhu doslova září a tak jsou mnohé dějové momenty jako obvykle značně nevěrohodné. Zřejmě tu byla snaha natlačit do snímku co nejvíce, ale jaksi se zapomnělo na děj. Ani neustálé rozmluvy ing. Bernáta (Alois Švehlík) se synem nebudí na důležitosti, byť se o to tvůrci z výchovného hlediska zřejmě snažili. Věta: "Některý věci by si měl chlap zařídit sám." asi nejvíce utkví v paměti. Jinak nuda, jízlivost a již zmíněná šeď. Josef Kemr do své postavy vynikajícího vědce ing. Plačka dal takovou patřičnou důležitost až z něj jde strach. V takových rolích ho jinak moc vidět nebylo. Snímek zcela poplatný době, který již dnes mnoho neřekne. ()

raininface 

všechny recenze uživatele

Tenhle film nemá cenu kritizovat, protože za jeho nedostatky tvůrci nemůžou. Po jeho natočení byl režisér odstaven a film sestříhal podle svých představ tehdejší ústřední dramaturg FSB Ludvík Toman, podařilo se mu přitom odstranit většinu toho, co na něm bylo zajímavé. "Vzniklo torzo, ubohý odvar našich původních představ," komentoval to později režisér Zdenek Sirový. ()

PatoP 

všechny recenze uživatele

Sprvu som tomuto filmu nemohol prísť na chuť, hlavne nie po tom, čo som videl o rok starší film "Hrozba" od tých istých tvorcov. "Hrozba" ma upútala dejom, pri ktorom som sa nenudil, lebo na tie roky to bol fakt katastrofický film. No "Paragraf 224" sa mi zdal veľmi nudný. Keď som ho potom videl druhý a tretí raz, zistil som, že má niečo do seba a je aktuálny dodnes. ()

Zajímavosti (1)

  • Po natočení filmu byl jeho režisér odstaven a film sestříhal podle svých představ tehdejší ústřední dramaturg Filmového studia Barrandov Ludvík Toman. Podařilo se mu přitom odstranit většinu toho, co na něm bylo zajímavé. "Vzniklo torzo, ubohý odvar našich původních představ," komentoval to později režisér Zdenek Sirový. (raininface)

Reklama

Reklama