Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Řekové říkají, že jenom ženy, které omyly své oči pláčem, mohou vidět jasně. Pro Manuelu toto přísloví neplatí. Té noci, kdy auto srazilo jejího syna Estebana, pláče, až jsou její oči úplně suché a současnost i budoucnost splývají ve vzdálené temnotě. V hlavě se jí promítají poslední zápisky jejího syna. „Dnes ráno jsem prohlížel máminu ložnici, až jsem našel svazek fotografií. Všechny byly v půli přestřižené. Předpokládám, že tam byl můj otec. Mám ten dojem, že právě tato půlka v mém životě chybí." Matka mu nikdy neřekla, kdo byl jeho otec... ovšem hledat v Barceloně muže jménem Lola není vůbec snadné... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (292)

N.Strauber 

všechny recenze uživatele

Jistá osoba zde na ČSFD se může radovat, protože se konečně dočkala toho, že jsem se dokopal k Pedrovi. Zato já se příliš radovat nemůžu a pochybuju, že si ještě někdy pustím něco od Almodóvara. Co to vůbec mělo znamenat? Bavilo mě to tak na 2*, ale druhá polovina byla lepší a moje kritika je především z toho důvodu, že mi to zkrátka nesedlo a nebyl to můj šálek a už vůbec ne můj čaj. A nemám právo tvrdit, že to byla blbost, protože to není pravda. Našel jsem tam mimochodem kvalitní práci s kamerou a dobře zvolenou hudbu, zároveň pokus o zajímavé téma a tak trochu "jiný" film. Proto celkový padesátiprocentní dojem zaokrouhluju na 3*. Teď zpět k mým výhradám: měl jsem pocit, že herecké výkony vesměs nebyly příliš dobré a hlavně mi žádná postava nebyla sympatická, s žádnou jsem se nemohl ztotožnit nebo se vcítit do myšlenek, takže mi bylo srdečně jedno, jak to dopadne. Ani žádné dialogy mě nedojaly, takže se nedá nic dělat, asi jsem dřevo...:) (Někdo mi tam navíc připadal nadbytečný.) Kromě několika drobných chyb mě u tohoto pomalého filmu zaráželo i občasné nelogické chování postav - proč např. ten cvok běžel za tím taxíkem? Ale pokud si někdo po přečtení tohoto komentáře pomyslí, že pan Strauber nepochopil základní děj nebo poselství filmu, tak se plete! Nelituju toho, že jsem podnikl svůj první (a asi i poslední) výlet do tvorby z nějakého důvodu významného španělského režiséra Almodóvara. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Fanoušci hnutí LGBT budou v sedmém nebi. Almodóvar tam narval úplně všechno, co na konci 90. let pobíhalo po ulicích. Nejhorší jsou však ochutnávky ze španělského alternativního divadla, které nemají daleko k naplnění skutkové podstaty trestného činu ublížení na zdraví s trvalými následky. Vše tak zachraňuje účast čarokrásné Penélope Cruz. ()

Reklama

Šandík 

všechny recenze uživatele

Pedro točí filmy zaplněné "podivnými" lidmi. Prostitutky, travestité, HIV pozitivní, lesbičky... Přesto a pro mnohé jistě překvapivě to není jakýsi podivný výstřední svět nenormálních lidí, ale právě naopak, svět v němž se odehrávají příběhy svým způsobem archetypální a hluboce lidské. Almodóvar rozumí ženám a ženskému světu jako málokterý jiný režisér. Naopak nepřekvapí, že v jeho filmech takřka úplně chybí muži, respektive hrají role pouhých statistů, neboť mužský svět je Pedrovi evidentně něčím zcela cizím. Není to ovšem chyba nebo nevýhoda (tedy alespoň ve filmu ne) je to především velmi osobní výpověď... Samozřejmě by se dalo dlouho debatovat o zákonitostech vývojové psychologie, o absenci mužských vzorů, o tom, jestli Pedro vnímá ženský svět jako úplný, nebo naopak jako svět, v němž něco důležitého zcela absentuje, nebo třeba o tom, nakolik je Almodóvarův svět reálným světem a nakolik je naopak zidealizovanou pohádkovou vizí. Každopádně soudím, že stojí za to nechat se do tohoto světa vtáhnout, rozhodně totiž neublíží... 95% ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Teatrálně vykroucené, nespoutaně melodramatické a překotně barevné... Almodóvar o životě jako o hraní rolí, rolí matky, rolí ženy, rolí muže – inteligentní a konzistentní útvar s charakteristicky vláčným rukopisem (kolik pro Španěla znamená hudba Alberta Iglesiase!). Queer film, který se ale vůbec neuzavírá před majoritou. Osobně si s jeho místy až komediální stylizací nevím rady. Připadá mi, že z oné hypersenzitivity mateřských peripetií si Almodóvar tropil šoufky v Rozervaných objetích. Ta jeho sebereflexivní škraboška intelektuála je mi asi o chlup bližší než pastelový jemnocit Vše o mé matce. ()

Sawy 

všechny recenze uživatele

Trvalo mi dobrých dvacet minut než jsem do filmu dokázal proniknout,o to silnější a emotivnější zážitek mě ale čekal v jeho druhé polovině.Almodóvar rozumí ženským hrdinkám jako žádný jiný režisér,mužské postavy jsou pak téměř úplně odstaveny a sledujeme herecký koncert několika skvělých hereček včele s Cecilií Roth v hlavní roli a s andělsky krásnou Penélope Cruz v její asi nejlepší roli.To neustálé dojímání na konci už hraničilo s vydíráním diváka,ale nevadí,aspoň jsem si u filmu po delší době zase zaplakal.Za ten slabší začátek strhávám jednu hvězdičku,ale už se těším na další setkání s Almodóvarem,po Volver a Vše o mé matce už vím,že to rozhodně není žádný béčkař. 85 % ()

Galerie (69)

Zajímavosti (17)

  • Agradův (Antonia San Juan) monolog vychází ze skutečné příhody, kdy jednou v argentinském divadle selhala elektronika a režisér zrušil představení. Herečka Lola Membrivesová se tehdy publiku nabídla, že pokud zůstane, bude jim vyprávět o svém životě. (džanik)
  • Úvodní scéna s autonehodou je parafrází úvodní scény filmu Premiéra (1977). (garmon)

Související novinky

Miniprofil Pedro Almodóvar

Miniprofil Pedro Almodóvar

04.01.2007

Stačí říct \"Mluv s ní\" a každý, kdo se alespoň sem tam otře rukávem o pokladnu kina, ví, že jde o jeden z nejlepších filmů režiséra Pedro Almodóvara. Kino Aero nám v režisérově miniprofilu během… (více)

Reklama

Reklama