Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Řekové říkají, že jenom ženy, které omyly své oči pláčem, mohou vidět jasně. Pro Manuelu toto přísloví neplatí. Té noci, kdy auto srazilo jejího syna Estebana, pláče, až jsou její oči úplně suché a současnost i budoucnost splývají ve vzdálené temnotě. V hlavě se jí promítají poslední zápisky jejího syna. „Dnes ráno jsem prohlížel máminu ložnici, až jsem našel svazek fotografií. Všechny byly v půli přestřižené. Předpokládám, že tam byl můj otec. Mám ten dojem, že právě tato půlka v mém životě chybí." Matka mu nikdy neřekla, kdo byl jeho otec... ovšem hledat v Barceloně muže jménem Lola není vůbec snadné... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (292)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Perfektná réžia, úžasné výkony všetkých herečiek bez výnimky, nádherný príbeh so skvelým scenárom... Almodóvar je proste kúzelník - už prvý film, ktorý som od neho videl - Koža, v ktorej žijem - ma prudko zasiahol a ja som si ho zapamätal ako jedného človeka, ktorý vie pochopiť aj to, čo je pre "normálnych" ľudí nepochopiteľné. To, s akou ľahkosťou a ladnosťou rozohráva príbeh o ženách a transsexuáloch, bez štipky odporu či zhnusenia, ale naopak, úplného pochopenia a vyrozumenia ich životnej situácie a zaradenia v spoločnosti, je skutočne úžasné. Almodóvar je pre mňa jedným z najlepších režisérov súčasnej generácie, ktorý dokáže uchopiť, spracovať a vložiť svoje posolstvo do filmu tak úchvatne, pútavo a jednoducho, že je zrozumiteľné a prijateľné pre takmer každého diváka na tejto planéte. Kiežby takéto filmy točil častejšie. Len do dokonalosti ešte niečo chýba. P.S.: Cecilia Roth mala spolu s Marisou Parades dostať Oscara. ()

ja.rebel 

všechny recenze uživatele

Příběh matky, která pro své dítě podstoupila a obětovala v podstatě vše. Opustila muže, aby malého Estebana uchránila pravdy i negativních vlivů jeho otce. Opustila celý svůj dosavadní život, aby začala jinde a od začátku. Esteban se s otcem nikdy nesetkal. Přesto právě jemu patřily poslední řádky deníku, který si celý život psal. A tak jeho matku čeká ještě jedna oběť. Možná ta největší. Znovu najít jeho otce, aby mu mohla říct, že jejich syn zemřel. Opravdu silný příběh a úžasně přesvědčivé herecké výkony. ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Pedro Almodóvar jako svérázný znalec ženských duší, osudů i všemožných pohnutek, které jimi vláčí a smýkají. U Almodóvara si stále nejsem jistý, zda mám jeho filmy vnímat jako projev nezávislé, volné vlny, anebo zda se jedná pouze o zvláštně pokřivený kýčovitý obrázek podivného světa uvnitř samotného režiséra, který tu ventiluje své podivné duševní pochody, dávná traumata a všechen ten nepopsatelný zmatek, v kterém se jeho mysl musí zmítat. Tady se to projevilo až absurdním způsobem, kdy asi nemá smysl uvažovat o reálnosti postav ani o vysvětlení toho, proč se chovají, jak se chovají. Nicméně, film je to stejně dobrý a bezesporu dost zajímavý. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Podle množství cen, které Vše o mé matce dostalo, i podle zdejších komentářů, jsem čekal něco, co mě fakt posadí na zadek, což se bohužel úplně nestalo. Přesto patří Almodóvarovi veliký obdiv za to, že v jeho filmu řeší muž převlečený za ženskou své rodinné problémy a přitom to vůbec nepůsobí směšně. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

(2x) Pedro Almodóvar se ani tentokráte nestává režisérem mého srdce, ale i díky inscenaci Městských divadel pražských se mi s oscarovým fenoménem Vše o mé matce vyrovnává poněkud lépe. Skutečně mi pomohlo vidět ve stejné roli Penélope Cruz i Evellyn Pacolákovou, protože jen touto cestou se v mých očích mohla stát Hermana Rosa skutečnou postavou a ne jen variací známé tváře. A takto bych mohla pokračovat, All About Eve lépe zpracovává například divadelní verze, ale transka Agrado je samozřejmě lepší ve filmu, protože to, co předvádí Vladimír Marek na divadle, to je katastrofa. Suma sumárum si ještě pár věcí z kolekce Almodóvar/Cruz zkusím, ale myslím, že máme dobojováno. Jeho svět existuje na zcela opačné straně kinematografie, než ve které existuji já. Aneb na papíře musel ten příběh vypadat náramně, všechny ty náhody, transky, průsečíky s uměním a drzé hlášky, ale ve výsledné podobě jsou to jen nepravděpodobné situace, filmové náhody a glycerinové slzy. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (17)

  • Úvodní scéna s autonehodou je parafrází úvodní scény filmu Premiéra (1977). (garmon)
  • Agradův (Antonia San Juan) monolog vychází ze skutečné příhody, kdy jednou v argentinském divadle selhala elektronika a režisér zrušil představení. Herečka Lola Membrivesová se tehdy publiku nabídla, že pokud zůstane, bude jim vyprávět o svém životě. (džanik)

Související novinky

Miniprofil Pedro Almodóvar

Miniprofil Pedro Almodóvar

04.01.2007

Stačí říct \"Mluv s ní\" a každý, kdo se alespoň sem tam otře rukávem o pokladnu kina, ví, že jde o jeden z nejlepších filmů režiséra Pedro Almodóvara. Kino Aero nám v režisérově miniprofilu během… (více)

Reklama

Reklama